Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B7 2.0 TDI BLB Swap na 1.9 TDI AWX


JVC87
Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez JVC87,

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z silnikiem 2.0 BLB 16v 140km, mianowicie na początku łudziłem się jeszce że to może turbo puszcza olej  w wydech, ale niestety nie, okazało się że olej leci ciurkiem z trzeciego kanału wydechowego z głowicy, co może być przyczyną? uszczelniacz na zaworze? pęknięta głowica? auto strasznie kopci na niebiesko, a pobór oleju to litr na 100km, czy uszkodzony pierścien pompowałby tyle oleju w wydech? ogólnie nie wiem czy sie opłaca to naprawiać, myśle nad wymianą tego nieszczęsnego silnika na poczciwe 1.9 AVF/AWX i problem z głowy, znajomy zmieniał z  BRD na AVF w B7 więc jakoś pomału by sie ogarneło, najwiecej zabawy z wiązką w podszybiu, no ale i tak wyjdzie to taniej niz zakup drugiego silnika BLB, sama głowica do tego ustrojstwa to 1500zł, no i też nie wiem czy jest sens tracić czas na szukanie co sie rozpadło, wydaje mi się że głowica, ale nie widać czy ścieka z góry bo cały kanał jest ufajdany olejem..

325000992_6193318854053347_308256562586426668_n.png

Edytowane przez JVC87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik został eksmitowany, kupiony już 1.9 AVF 

 

Aktualizacja tematu silnik zmieniony na 1.9, AWX ze Skody Superb auto już jeździ, EDC15, Wiązka silnika tez ze skody, przerobiona pod B7 w podszybiu + musiałem dorobić wiązke do dwóch przekaźników, od pompy paliwa i od świec żarowych bo w skodzie są w innym miejscu, pedał gazu wziałem również ze skody, ale przełożyłem tylko potencjometr ze środka do pedału B7, bo ten z superba miał troche inny kształt, wąz nagrzewnicy dolny też superb, wąż od serwa też superb jak i rura z mapsensorem(reszta pasowała), dorobić też musiałem wiązke od kompresora kliamtyzacji bo został ten z B7 wraz z łapą, Soft w ECU zmieniony na AVF ze względu na wentylatory elektryczne no i immo off bo tak było szybciej, a jeżeli ktoś miałby chec ukraść takiego chrupka to immo nawet nie pomoże :D , jakby ktoś sie kiedyś podejmował takiego swapa to prościej kupić wiązke z a4 b6 awx/avf, ale na wiązce z Passata/Superb tez się da, jakby ktoś chciał rozpiskę przewodów co z czym zlutować i do czego służy dany pin to moge podesłać, pozdrawiam. 

P.S
Pod maską troche jeszcze do ogarnięcia z przewodami podciśnienia i troche kablologi do upięcia, ale ważne że silnik już na miejscu.

328074913_1564398990738714_8515279146115536948_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gratuluje swapa. ale tam chyba nie potrzebnie kombinowałeś aż tak z przerubkami bo w b7 też siedziała co prawda jakaś najsłabsza odmiana 1.9 ale była... ba na ogłoszeniach jak szukałem auta widziałem jeszcze lepszego swapa... gdyby nie kolor auta to bym kupił... oryginalnie siedziało w b7 3.0tdi quattro.... a co gość wsadził kurde majstersztyk 1.9tdi AFN 110PS?

 

Także jak widać dla chcącego nic trudnego, jeszcze raz gratuluje.

Edytowane przez sahipp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Rozwiązanie
21 godzin temu, sahipp napisał(a):

gratuluje swapa. ale tam chyba nie potrzebnie kombinowałeś aż tak z przerubkami bo w b7 też siedziała co prawda jakaś najsłabsza odmiana 1.9 ale była... ba na ogłoszeniach jak szukałem auta widziałem jeszcze lepszego swapa... gdyby nie kolor auta to bym kupił... oryginalnie siedziało w b7 3.0tdi quattro.... a co gość wsadził kurde majstersztyk 1.9tdi AFN 110PS?

 

Także jak widać dla chcącego nic trudnego, jeszcze raz gratuluje.

A dziękuje, no siedział w B7 1.9 BKE, tylko goły słupek kosztuje tyle, co mnie wyszedł zakup kompletnego swapa, no i nie wiem jak konstrukcja tego nowszego 1.9 czy jest równie pancerna jak te starsze czy coś sie zmieniło :D AFN w Quattro brzmi wspaniale, przynajmniej kwestie awaryjności silnika chłop ma z głowy haha :D

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, JVC87 napisał(a):

1.9 czy jest równie pancerna jak te starsze czy coś sie zmieniło

no tutaj masz rację, to z nazwy 1.9 ale takie delikatniejsze trochę... ale wiesz miałem na myśli graty od tej jednostki a sam słupek to awx plus osprzęt... ale już zrobiłeś także na pewno będziesz zadowolony...

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.02.2023 o 01:13, sahipp napisał(a):

no tutaj masz rację, to z nazwy 1.9 ale takie delikatniejsze trochę... ale wiesz miałem na myśli graty od tej jednostki a sam słupek to awx plus osprzęt... ale już zrobiłeś także na pewno będziesz zadowolony...

Witam

JVC87
też mam zamiar wymiana motoru w a4 b7 07r BPW  NA AVF
ale ja mam wszystko gotowe w a4 b6 na chodzie
czyli jest kompletna wiązka AVF + EDC15
ale w a4 b6 wentylator jest na wizko
a w a4 b7 wentylator jest elektryczny
i jak to rozwiązac ?

silnik 1.9 AVF  w a4 b6 ma wisko zostawic to w przekładce do b7
czy przerobic na elektryczny jak to jest wb7 ?

 

W dniu 24.02.2023 o 01:13, sahipp napisał(a):

no tutaj masz rację, to z nazwy 1.9 ale takie delikatniejsze trochę... ale wiesz miałem na myśli graty od tej jednostki a sam słupek to awx plus osprzęt... ale już zrobiłeś także na pewno będziesz zadowolony...

 

W dniu 24.02.2023 o 01:13, sahipp napisał(a):

no tutaj masz rację, to z nazwy 1.9 ale takie delikatniejsze trochę... ale wiesz miałem na myśli graty od tej jednostki a sam słupek to awx plus osprzęt... ale już zrobiłeś także na pewno będziesz zadowolony...

Witam

JVC87
też mam zamiar wymiana motoru w a4 b7 07r BPW  NA AVF
ale ja mam wszystko gotowe w a4 b6 na chodzie
czyli jest kompletna wiązka AVF + EDC15
ale w a4 b6 wentylator jest na wizko
a w a4 b7 wentylator jest elektryczny
i jak to rozwiązac ?

silnik 1.9 AVF  w a4 b6 ma wisko zostawic to w przekładce do b7
czy przerobic na elektryczny jak to jest wb7 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, sahipp napisał(a):

masz gotowego dawcę ze wszystkim?

tak mam wszystko gotowe

w audi a4 b6 AVF1.9 tdi  to jest audi na chodzie i co dzien jezdzi wszystko sprawne

kupiłem a4 b7 BPW 2.0 TDI 2007r z wadliwym motorem

turbina się rozbiegała i wyssała olej z silnika turbina wirnik w srodku pękł w połowie

i tak myslałem by wszystko przełożyc z b6 do b7

tylko ja mam w AVF 1.9 TDI wisko

a w b7 BPW 2.0 jest wentylator przy chłodnicy elektryczny

I jak to zrobic zostawic na wisko ?

czy zostawic na elektryczny ?

wiesz o co mi chodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

według mnie jak masz wszystko to ja bym na Twoim miejscu przełożył wszystko, razem z wisko... dodatkowo  spisał win z auta dawcy... zawsze będzie prościej w razie pozyskiwania części jak by coś padło, a ma prawo... bo sam wentylator to pikuś do tego dochodzi sterownik i zabawy z tym związane... a jak masz cały zestaw to wkładałbym cały zestaw na Twoim miejscu....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam
ponownie
a jak to jest z instalacją
ma inne grubsze łącze pod komputer edc16
bo instalacja z silnika 2.0 BPW co mi pozostała
ma w podszybiu obok komputera 3 trzy kostki z kablami co się wpina w podszybie
ma 3 gniazda na kable
1 - kostka kawowa
2 - kostka czerwona
3 - kostka czarna
i czerwony kabel plusa z nakrętką na klucz 10
--------------------------------------------------------------------------------
a w instalacji z silnika 1.9 AVF co mam założyc ma inne łocze pod komputer edc15
ma w podszybiu obok komputera 3 trzy kostki z kablami co się wpina w podszybie
ma 4 gniazda na kable
1 - kostka kawowa
2 - kostka czerwona
3 - kostka czarna
4 - kostka biała
i czerwony kabel plusa z nakrętką na klucz 10
--------------------------------------------------------------------------------
Jak założe instalacje z  audi a4 b6 1.9 tdi do
audi a4 b7 co ma tylko 3 gniazda z przewodu
to pozostanie luznie nie podpięta1  kostka biała
za co odpowiada ten kabelki nie ma miejsca na to
jak to rozwiązac ?

Zawartość dodana 25 minuty później
W dniu 5.02.2023 o 13:30, JVC87 napisał(a):

Silnik został eksmitowany, kupiony już 1.9 AVF 

 

Aktualizacja tematu silnik zmieniony na 1.9, AWX ze Skody Superb auto już jeździ, EDC15, Wiązka silnika tez ze skody, przerobiona pod B7 w podszybiu + musiałem dorobić wiązke do dwóch przekaźników, od pompy paliwa i od świec żarowych bo w skodzie są w innym miejscu, pedał gazu wziałem również ze skody, ale przełożyłem tylko potencjometr ze środka do pedału B7, bo ten z superba miał troche inny kształt, wąz nagrzewnicy dolny też superb, wąż od serwa też superb jak i rura z mapsensorem(reszta pasowała), dorobić też musiałem wiązke od kompresora kliamtyzacji bo został ten z B7 wraz z łapą, Soft w ECU zmieniony na AVF ze względu na wentylatory elektryczne no i immo off bo tak było szybciej, a jeżeli ktoś miałby chec ukraść takiego chrupka to immo nawet nie pomoże :D , jakby ktoś sie kiedyś podejmował takiego swapa to prościej kupić wiązke z a4 b6 awx/avf, ale na wiązce z Passata/Superb tez się da, jakby ktoś chciał rozpiskę przewodów co z czym zlutować i do czego służy dany pin to moge podesłać, pozdrawiam. 

P.S
Pod maską troche jeszcze do ogarnięcia z przewodami podciśnienia i troche kablologi do upięcia, ale ważne że silnik już na miejscu.

328074913_1564398990738714_8515279146115536948_n.jpg

 

Zawartość dodana 31 minuty później

Witam

JVC87
też mam zamiar wymiana motoru w a4 b7 07r BPW  NA AVF
ale ja mam wszystko gotowe w a4 b6 na chodzie
czyli jest kompletna wiązka AVF + EDC15
ale w a4 b6 wentylator jest na wizko
a w a4 b7 wentylator jest elektryczny
i jak to rozwiązac ?

silnik 1.9 AVF  w a4 b6 ma wisko zostawic to w przekładce do b7
czy przerobic na elektryczny jak to jest wb7 ?

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

a jak to jest z instalacją
ma inne grubsze łącze pod komputer edc16
bo instalacja z silnika 2.0 BPW co mi pozostała
ma w podszybiu obok komputera 3 trzy kostki z kablami co się wpina w podszybie
ma 3 gniazda na kable
1 - kostka kawowa
2 - kostka czerwona
3 - kostka czarna
i czerwony kabel plusa z nakrętką na klucz 10
--------------------------------------------------------------------------------
a w instalacji z silnika 1.9 AVF co mam założyc ma inne łocze pod komputer edc15
ma w podszybiu obok komputera 3 trzy kostki z kablami co się wpina w podszybie
ma 4 gniazda na kable
1 - kostka kawowa
2 - kostka czerwona
3 - kostka czarna
4 - kostka biała
i czerwony kabel plusa z nakrętką na klucz 10
--------------------------------------------------------------------------------
Jak założe instalacje z  audi a4 b6 1.9 tdi do
audi a4 b7 co ma tylko 3 gniazda z przewodu
to pozostanie luznie nie podpięta1  kostka biała
za co odpowiada ten kabelki nie ma miejsca na to
jak to rozwiązac ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kostki w podszybiu nie pasują nawet fizycznie więc żadnej nie podłączysz, trzeba przelutować po prostu kostki z wiązki z 2.0 do wiązki z 1.9 :D

333234842_1572417753265706_4314833694725299176_n.jpg

Edytowane przez JVC87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

a pedeł potencjometr gazu zostaje z 2.0 BPW ?

czy musi byc z 1.9 z edc15 ?

a zegary licznik zostaje z 2.0 BPW BO W B7  jest RB 8

A  w  1.9 JEST RB 4  edc15

Zawartość dodana 0 minut później

Witam
ponownie co do instalacji kabli
po pierwsze instalacja silnika by weszła do Audi a4 b7  2.0 BPW


Z    SILNIKA A4 B6 1.9 AVF + KOMPUTER  EDC15
+ Instalacja wnętrza
 Audi A4 B6  1.9 AVF TDI
+ pedał gazu z edc15 AVF
i licznik z edc15  AVF
by nie przerabiac LUTOWAC ZMIENIEC PINY

TROCHĘ ROBOTY czy to warto robic?

czy prubowac przerabiac wiązkę silnika z 1.9 AVF EDC15
DO pod instalacjie  wnętrza co jest oryginalna z A4 B7 ...???

Zawartość dodana 35 minuty później

Witam
JVC87
opisałes w swoim opisie Opublikowano 5 Lutego
---jakby ktoś sie kiedyś podejmował takiego swapa to prościej kupić wiązke z a4 b6 awx/avf, ale na wiązce z Passata/Superb tez się da, jakby ktoś chciał rozpiskę przewodów co z czym zlutować i do czego służy dany pin to moge podesłać, pozdrawiam. ---
to podaj opis pinów bo przymierzam się to zmienic
mam wiązką od AVF mam edc15 mam pedał gazu z potecjometrem od edc15 jak chcesz to podaj mi na emaila  [email protected]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.11.2023 o 09:36, auditra napisał(a):

Witam

a pedeł potencjometr gazu zostaje z 2.0 BPW ?

czy musi byc z 1.9 z edc15 ?

a zegary licznik zostaje z 2.0 BPW BO W B7  jest RB 8

A  w  1.9 JEST RB 4  edc15

Zawartość dodana 0 minut później

Witam
ponownie co do instalacji kabli
po pierwsze instalacja silnika by weszła do Audi a4 b7  2.0 BPW


Z    SILNIKA A4 B6 1.9 AVF + KOMPUTER  EDC15
+ Instalacja wnętrza
 Audi A4 B6  1.9 AVF TDI
+ pedał gazu z edc15 AVF
i licznik z edc15  AVF
by nie przerabiac LUTOWAC ZMIENIEC PINY

TROCHĘ ROBOTY czy to warto robic?

czy prubowac przerabiac wiązkę silnika z 1.9 AVF EDC15
DO pod instalacjie  wnętrza co jest oryginalna z A4 B7 ...???

Zawartość dodana 35 minuty później

Witam
JVC87
opisałes w swoim opisie Opublikowano 5 Lutego
---jakby ktoś sie kiedyś podejmował takiego swapa to prościej kupić wiązke z a4 b6 awx/avf, ale na wiązce z Passata/Superb tez się da, jakby ktoś chciał rozpiskę przewodów co z czym zlutować i do czego służy dany pin to moge podesłać, pozdrawiam. ---
to podaj opis pinów bo przymierzam się to zmienic
mam wiązką od AVF mam edc15 mam pedał gazu z potecjometrem od edc15 jak chcesz to podaj mi na emaila  [email protected]

Pedał gazu, a właściwie to sama ta płytka wystarczy musi być od edc15, ja mam przelożony ten potencjometr do pedału z b7 ze skody superb, bo cały pedał od skody jest troche inny i sie blokuje przy wciskaniu :D chyba że założysz sobie cały z A4 B6 to pasuje, licznik mam rb8 oryginalny co był i immo off, jak chcesz mieć immo to musisz założyć licznik z a4 b6 rb4, jesli bardzo chcesz to mozesz sobie przelozyc cala wiazke ze srodka razem z gniazdami na kostki od a4 b6, ale za duzo z tym roboty moim zdaniem wiec wolalem sobie polutowac :D

327896363_878491426777397_1739628135617830221_n.jpg

Edytowane przez JVC87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.11.2023 o 09:36, auditra napisał(a):

Witam

a pedeł potencjometr gazu zostaje z 2.0 BPW ?

czy musi byc z 1.9 z edc15 ?

a zegary licznik zostaje z 2.0 BPW BO W B7  jest RB 8

A  w  1.9 JEST RB 4  edc15

Zawartość dodana 0 minut później

Witam
ponownie co do instalacji kabli
po pierwsze instalacja silnika by weszła do Audi a4 b7  2.0 BPW


Z    SILNIKA A4 B6 1.9 AVF + KOMPUTER  EDC15
+ Instalacja wnętrza
 Audi A4 B6  1.9 AVF TDI
+ pedał gazu z edc15 AVF
i licznik z edc15  AVF
by nie przerabiac LUTOWAC ZMIENIEC PINY

TROCHĘ ROBOTY czy to warto robic?

czy prubowac przerabiac wiązkę silnika z 1.9 AVF EDC15
DO pod instalacjie  wnętrza co jest oryginalna z A4 B7 ...???

Zawartość dodana 35 minuty później

Witam
JVC87
opisałes w swoim opisie Opublikowano 5 Lutego
---jakby ktoś sie kiedyś podejmował takiego swapa to prościej kupić wiązke z a4 b6 awx/avf, ale na wiązce z Passata/Superb tez się da, jakby ktoś chciał rozpiskę przewodów co z czym zlutować i do czego służy dany pin to moge podesłać, pozdrawiam. ---
to podaj opis pinów bo przymierzam się to zmienic
mam wiązką od AVF mam edc15 mam pedał gazu z potecjometrem od edc15 jak chcesz to podaj mi na emaila  [email protected]

Pedał przełóż w całości z a4 b6 będzie szybciej, wisko zostaw przełóż moduł z wentylatorem  z a4 b6 jest rozbieralny i będzie pasował do a4 b7 i tą rure od ic z odbojem z a4 b6 i będzie pasowało jak oryginał, wiązkę przerabiaj, nawet nie musisz ciąć kabli zapewne da się przełożyć piny, jeśli nie to cięcie, schematy w rękę 2 godziny i masz porobione. Ja wsadziłem do a4 b7 1.9 afn co prawda nie skończyłem bo nie mam czasu ale auto już jeździ o własnych siłach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.10.2023 o 21:57, auditra napisał(a):

Witam

JVC87
też mam zamiar wymiana motoru w a4 b7 07r BPW  NA AVF
ale ja mam wszystko gotowe w a4 b6 na chodzie
czyli jest kompletna wiązka AVF + EDC15
ale w a4 b6 wentylator jest na wizko
a w a4 b7 wentylator jest elektryczny
i jak to rozwiązac ?

silnik 1.9 AVF  w a4 b6 ma wisko zostawic to w przekładce do b7
czy przerobic na elektryczny jak to jest wb7 ?

 

 

Witam

JVC87
też mam zamiar wymiana motoru w a4 b7 07r BPW  NA AVF
ale ja mam wszystko gotowe w a4 b6 na chodzie
czyli jest kompletna wiązka AVF + EDC15
ale w a4 b6 wentylator jest na wizko
a w a4 b7 wentylator jest elektryczny
i jak to rozwiązac ?

silnik 1.9 AVF  w a4 b6 ma wisko zostawic to w przekładce do b7
czy przerobic na elektryczny jak to jest wb7 ?

nie łatwiej ci było podmienić słupek 2.0BPW 8V na 1.9AVF 8V i założyć wałek z pompkami z 2.0 i zostaje ci cały osprzęt  z 2.0 bez ciecia kabli i swapu ecu  potem jedziesz do tunera by ci zrobił mapę pod 1.9  (dpf też możesz usunąć i zastąpić katem od 1.9)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...