Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z odpaleniem - pomoc w interpretacji logów


przemas1234

Rekomendowane odpowiedzi

Jeszcze jedno, gdy zauważysz jakieś nieprawidłowości, możesz na chwilkę zatrzymać wykres (naciskając na pause), następnie najeżdżasz strzałką i przytrzymujesz lewy przycisk myszki na interesujący Cię punkt na wykresie, pokazane zostaną wartości jakie były zapisane w danym momencie.

20230225_145548.jpg

Edytowane przez Muskel1
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim cokolwiek zaczniesz logować, musisz najpierw zadbać o to, aby nie było zapisanych błędów, czyli musisz także pozbyć się przyczyny zapisanych w pierwszym poście błędów.

Często są one  spowodowane dostaniem się wody i korozją przewodu LIN Bus (chyba biało fioletowy) idącego do sterownika układu kontroli akumulatorów J367, zamocowanego na minusowej klemie akumulatora. 

Jeżeli LIN Bus jest ok, to być może ten sterownik J367 ma usterkę.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Jeżeli LIN Bus jest ok, to być może ten sterownik J367 ma usterkę.

Myślę że to prawdopodobnie usterka. Kiedyś sprawdzałem przejścia na kablu idącym to sterownika J367 i były ok. Ładowanie za każdym bynajmniej podczas sprawdzania miałem na akumulatorze, więc olałem temat. Poszukam sterownika na necie zamówię i podmienie.

 

Gorzej będzie z przerwą w obwodzie z anteną w szybie. Jak kupiłem samochód to był z przyciemnionymi szybami z tyłu i podejrzewam że ktoś kto przyciemnial tylnia szybę mógł nawijać. Nie wiem czy to się będzie nadawało do lutowania. Myślisz że ten błąd również może mieć wpływ na pomiar?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musiałbyś pomierzyć jak zachowuje się napięcie na zaciskach 30. Jeżeli są skoki napięcia (co może być spowodowane tym błędem) , to możliwe, że elementy elektroniczne nie działają poprawnie. 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Musiałbyś pomierzyć jak zachowuje się napięcie na zaciskach 30. Jeżeli są skoki napięcia (co może być spowodowane tym błędem) , to możliwe, że elementy elektroniczne nie działają poprawnie. 

Bardzo dziękuję za wszystkie rady. Człowiek odzyskuje wiarę w ludzi. Zacisk 30 to m.in. plus pod podszyciem?

Ogarnę błąd J367, bo miałem to już zrobić dawno, ale przez to że akumulator się nie rozładowywał to przejechałem tak półtorej roku i o tym zapominałem.

Jak nie pomoże to sprawdzę, czy są skoki na kablach plusowych.

 

A co do tej szyby to nie wiem sam. Mogę tam zajrzeć. Może nie jest tak źle jak sądzę ?, ale jeśli jest zerwane połączenie z szybą to nie wiem czy będę w stanie coś z tym zrobić. Zostanie sprawdzenie napięcia kabli plusowych.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, przemas1234 napisał(a):

Zacisk 30 to m.in. plus pod podszyciem

Zacisk 30, to w elektryce samochodowej wszystkie połączenia, które mają stałe napięcie akumulatora. Czyli niektóre bezpieczniki, punkty łączenia, przewody. Każdy sterownik i prawie każde urządzenie elektryczne ma zasilanie z zacisku 30, czyli te stałe 12V z akumulatora. Innym żródłem napięcia jest zacisk 15, czyli napięcie 12V, które pojawia cię dopiero po zapłonie. Mam nadzieje, że zrozumiale wytłumaczyłem:decayed: 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zrozumiałe ?. Czyli teoretycznie mogę sprawdzić po bezpiecznikach jakie są napięcia? Mam na myśli tam gdzie jest stały plus

Edytowane przez przemas1234
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, przy akumulatorze na klemie plusowej czy na  bezpiecznikach itp.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz też zmierzyć jak zachowuje się napięcie na wtyczce zaworu N276, mierząc szpilką od tyłu na wpiętej wtyczce i pracującym silniku, gdyż zasilany jest on z bezpiecznika SB7 po zacisku 87 (wejście przekaźnika). Zmierz między masą karoserii/silnika pinem nr 2 (szaro-fioletowy przewód). 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem dziś multimetrem przewód idący do sterownika kontroli akumulatora i napięcie na kablu plusowym idącym do wtyczki jest. Nie byłem w stanie namierzyć gdzie idzie kabel od sygnału, ale generalnie kabel wygląda dobrze, także obstawiam na sterownik... Będę wdzięczny za ewentualną podpowiedź do którego sterownika idzie sygnał, aby się upewnić na 100% czy jest przejście.

Sterownik, a w zasadzie cały kabel minusowy dostępny na popularnym portalu ogłoszeniowym o takim numerze jak posiadam 8X0915281 dostępny jest tylko w używce. Teoretycznie nowe wystawione są z oznaczeniem T i S zamiast X. Czy takie kable u mnie podejdą? Podejrzewam że cena nowego w ASO o oznaczeniu takim jak mam zwali mnie z nóg...

 

Sprawdziłem również napięcie na alternatorze i kablach pod podszybiem, gdyż czytałem że to również popularna usterka. Na alternatorze było ok. 14,4 volta, a podszybiu 14,2 volta. Dodatkowo napięcie podczas pomiaru było dość stałe, bez gwałtownych pików w jedną i drugą stronę. Raczej u mnie od pukać z tym problemu na razie nie ma.

 

IMG_20230227_194219.thumb.jpg.76e376aa7d56c91d7a92934d0c6daaa7.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, przemas1234 napisał(a):

Teoretycznie nowe wystawione są z oznaczeniem T i S zamiast X. Czy takie kable u mnie podejdą?

Trzeba dobrać po VINie.

 

9 godzin temu, przemas1234 napisał(a):

Będę wdzięczny za ewentualną podpowiedź do którego sterownika idzie sygnał, aby się upewnić na 100% czy jest przejście.

LIN Bus idzie do przodu, do sterownika Gateway lub BCM1 (nie mam w tej chwilu dostępu do schematu) ale najpierw łączy się gdzieś z tyłu (połączenie w wiązce) z innymi przewodami LIN Bus.

Edytowane przez Muskel1
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak więć przewód LIN Bus (fioletowo-niebieski) idzie ze sterownika J367 do przodu do sterownika Gateway J533 na pin nr 2, w 20-to pinowej kostce Gateway. Po drodze z tyłu do przodu łączy się z wiązką z kilkoma innymi przewodami LIN bus (nie jest podane gdzie), następnie idzie na czerwoną wtyczkę złączki T17e (nr 2 na dolnym rysunku), która znajduje się w nogach kierowcy na słupku A. Dopiero z tej złączki idzie do Gateway. 

 

20230228_151230.jpg

20230228_151759.jpg

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, jak zwykle Twoja pomoc jest niezastąpiona. Nie będzie to proste sprawdzić przejście na kostce przy  sterowniku J533, no ale mogłoby być gorzej. Muszę chyba też poczekać na pogodę, żeby nie połamać plastików jak będę rwał. Podejrzewam że LIN bus będzie leciał przez całą długość samochodu wzdłuż progu od strony kierowcy, ale będę mógł to potwierdzić dopiero jak dostanę się do sterownika J533. Ewentualnie jak ktoś wie to może potwierdzić. 

Zdam relację co z tego wyszło. Spróbuję też zerknąć do tej szyby z tyłu ?. Kiedyś słyszałem że są jakieś specjalne kleje przewodzące prąd. Może spróbuję na taki patent jeśli uda mi się dostać taki klej, żeby nie przykładać rozgrzanej lutownicy z cyna do szyby.

Edytowane przez przemas1234
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie jedna sprawa. Czy nie powinno być przejścia pomiędzy chociaż jednym pinem na czujniku J367, a klema minusową? U mnie nie ma i wydaje mi się to dziwne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. Masę otrzymuje z grubego czarnego (50mm²) przewodu klemy akumulatora. We wtyczce masz 2 piny, LIN Bus na pinie 1 i +12V na pinie 2.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Nie. Masę otrzymuje z grubego czarnego (50mm²) przewodu klemy akumulatora. We wtyczce masz 2 piny, LIN Bus na pinie 1 i +12V na pinie 2.

To w takim razie powinno być przejście między czarnym kablem masą, a którymś z pinów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, przemas1234 napisał(a):

To w takim razie powinno być przejście między czarnym kablem masą, a którymś z pinów?

Nie.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedna sprawa mnie nurtuje. Dokładnie w tym samym czasie wraz z błędem J367 wywala błąd stabilizatora napięcia 3705. Z tego co widzę to jest on w bagażniku prawie na wierzchu. Widać że ta błędy są powiązane. Bez czekania na pogodę myślę że mogę tam zajrzeć i chociaż ocenić stan wtyczki oraz złącza. Myślisz że warto pójść tym tropem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Systemy te są ze sobą powiązane, stąd ten błąd. Zajrzeć możesz ale wątpię abyś tam znalazł przyczynę.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...