Swat366 Opublikowano 25 Lutego 2023 Opublikowano 25 Lutego 2023 Witam Możliwe, że ten problem już ktoś opisywał ale nie udało mi się znaleźć podobnego tematu na forum. A4 B7 2.0 TDI BPW Mam problem z odpaleniem po dłuższym postoju. Wystarczy, że samochód postoji noc lub dwie i muszę dłużej kręcić 3-4 razy aby zaskoczył. Co ciekawe problem nie pojawia się gdy tył samochodu ustawiony jest wyżej. Czytałem, że u niektórych pomogła wymiana uszczelniaczy pompowstryskow lub pompy vacum. Nie chciałbym jednak wymianiac w ciemno więc pytam w jaki sposób można zdiagnozować problem. Dodam jeszcze, że co jakiś czas delikatnie podnosi się poziom oleju na bagnecie, tak jakby dostawało się tam paliwo... Zazwyczaj jeżdżę krótkie odcinki.
Swat366 Opublikowano 6 Marca 2023 Autor Opublikowano 6 Marca 2023 W dniu 25.02.2023 o 12:14, Rob@k napisał(a): Gumki na pompkach. Myślisz, że to pomoże? Orientuje się ktoś jaki będzie koszt +/- z wymianą?
nadybek Opublikowano 6 Marca 2023 Opublikowano 6 Marca 2023 (edytowane) Zanim to ruszysz upewnij sie , ze caly uklad paliwowy jest szczelny. Obejrzyj i obniuchaj okolice pompy tandemowej, filtra paliwa i chlodnicy paliwa- pod podloga pasazera- tutaj dokladne ogledziny bo ta chlodnica jest z kupolinium i czesto gnije. Padniete uszczelnienia pomiedzy komora spalania a zasilaniem PD najczesciej powoduja przybywanie oleju, problem z pierwszym obrotem silnika, a jak nie ma dpfa to dochodzi jescze soczysty bąk przy odpalaniu. Uszczelnienia do BPW sa niby nietypowe i elringa kosztuja ~200zl na 4 cylindry. Do tego ze 300zl robocizny, ale moze sie okazac ze glowica nadaje sie do tulejowania a wtedy nalezaloby doliczyc jeszcze z 1500 na remont glowicy i komplet uszczelek. Dodatkowo moze wyjsc walek+ szklanki- kolejny tysiac. Edytowane 6 Marca 2023 przez nadybek
Swat366 Opublikowano 7 Marca 2023 Autor Opublikowano 7 Marca 2023 6 godzin temu, nadybek napisał(a): Zanim to ruszysz upewnij sie , ze caly uklad paliwowy jest szczelny. Obejrzyj i obniuchaj okolice pompy tandemowej, filtra paliwa i chlodnicy paliwa- pod podloga pasazera- tutaj dokladne ogledziny bo ta chlodnica jest z kupolinium i czesto gnije. Padniete uszczelnienia pomiedzy komora spalania a zasilaniem PD najczesciej powoduja przybywanie oleju, problem z pierwszym obrotem silnika, a jak nie ma dpfa to dochodzi jescze soczysty bąk przy odpalaniu. Uszczelnienia do BPW sa niby nietypowe i elringa kosztuja ~200zl na 4 cylindry. Do tego ze 300zl robocizny, ale moze sie okazac ze glowica nadaje sie do tulejowania a wtedy nalezaloby doliczyc jeszcze z 1500 na remont glowicy i komplet uszczelek. Dodatkowo moze wyjsc walek+ szklanki- kolejny tysiac. Dzięki wielkie za obszerną odpowiedź, zrobię tak jak napisałeś
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się