Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0 TDI problem z odpaleniem po postoju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam 

 

Możliwe, że ten problem już ktoś opisywał ale nie udało mi się znaleźć podobnego tematu na forum. 

 

A4 B7 2.0 TDI BPW

Mam problem z odpaleniem po dłuższym postoju. Wystarczy, że samochód postoji noc lub dwie i muszę dłużej kręcić 3-4 razy aby zaskoczył. Co ciekawe problem nie pojawia się gdy tył samochodu ustawiony jest wyżej. Czytałem, że u niektórych pomogła wymiana uszczelniaczy pompowstryskow lub pompy vacum. Nie chciałbym jednak wymianiac w ciemno więc pytam w jaki sposób można zdiagnozować problem. Dodam jeszcze, że co jakiś czas delikatnie podnosi się poziom oleju na bagnecie, tak jakby dostawało się tam paliwo... 

Zazwyczaj jeżdżę krótkie odcinki. 

 

 

Opublikowano

Gumki na pompkach. 

Opublikowano
W dniu 25.02.2023 o 12:14, Rob@k napisał(a):

Gumki na pompkach. 

Myślisz, że to pomoże? 

 

Orientuje się ktoś jaki będzie koszt +/- z wymianą? 

Opublikowano (edytowane)

Zanim to ruszysz upewnij sie , ze caly uklad paliwowy jest szczelny. Obejrzyj i obniuchaj okolice pompy tandemowej, filtra paliwa i chlodnicy paliwa- pod podloga pasazera- tutaj dokladne ogledziny bo ta chlodnica jest z kupolinium i czesto gnije. 

Padniete uszczelnienia pomiedzy komora spalania a zasilaniem PD najczesciej powoduja przybywanie oleju, problem z pierwszym obrotem silnika, a jak nie ma dpfa to dochodzi jescze soczysty bąk przy odpalaniu.

 

Uszczelnienia do BPW sa niby nietypowe i elringa kosztuja ~200zl na 4 cylindry. Do tego ze 300zl robocizny, ale moze sie okazac ze glowica nadaje sie do tulejowania a wtedy nalezaloby doliczyc jeszcze z 1500 na remont glowicy i komplet uszczelek. Dodatkowo moze wyjsc walek+ szklanki- kolejny tysiac.

Edytowane przez nadybek
Opublikowano
6 godzin temu, nadybek napisał(a):

Zanim to ruszysz upewnij sie , ze caly uklad paliwowy jest szczelny. Obejrzyj i obniuchaj okolice pompy tandemowej, filtra paliwa i chlodnicy paliwa- pod podloga pasazera- tutaj dokladne ogledziny bo ta chlodnica jest z kupolinium i czesto gnije. 

Padniete uszczelnienia pomiedzy komora spalania a zasilaniem PD najczesciej powoduja przybywanie oleju, problem z pierwszym obrotem silnika, a jak nie ma dpfa to dochodzi jescze soczysty bąk przy odpalaniu.

 

Uszczelnienia do BPW sa niby nietypowe i elringa kosztuja ~200zl na 4 cylindry. Do tego ze 300zl robocizny, ale moze sie okazac ze glowica nadaje sie do tulejowania a wtedy nalezaloby doliczyc jeszcze z 1500 na remont glowicy i komplet uszczelek. Dodatkowo moze wyjsc walek+ szklanki- kolejny tysiac.

Dzięki wielkie za obszerną odpowiedź, zrobię tak jak napisałeś 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...