Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Parę słow odnośnie cewki i świec w 1.6 ALZ


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,

 

Średnio co 2 lata padała mi cewka zapłonowa, próbowałem różne firmy, zawsze to samo - padała jedna strona i nie pracowały dwa cylindry - widocznie taka jest obecnie marna jakość podzespołów. Jak wiemy w 1.6 alz cewka

jest umieszczona niefortunnie na silniku i pod przepustnicą i jest problem zmienić ją gdy jesteśmy daleko od domu. Przeniosłem cewkę na dorobiony wspornik zamontowany do kielicha przedniego lewego tak, że cewka jest poniżej zbiorniczka wyrównawczego - teraz jej wymiana to 10 minut max. Musiałem dokupić jeden kabel zapłonowy na sztukę (22 zł) bo ten krótki od 4 cylindra nie dostawał do nowej lokalizacji cewki. Wtyczkę i gniazdo cewki kupiłem na allegro, przewód to 4 x 2 mm. Wszystko chodzi super zarówno na benzynie jak i na LPG. Druga kwestia: zawsze jeździłem na świecach NGK jednoelektrodowych i jestem załamany jakością a raczej jej brakiem obecnie - po 15 tyś km każda ze świec miała już tak wypaloną elektrodę środkową, że został tylko ostry stożek - był problem z zapalaniem rano, czasem na zimnym wypadały zapłony itp.. Założyłem Denso K20TT i auto śmiga perfect. Teraz nie boję się jechać w żadną dłuższą trasę - zapasową cewkę mam w bagażniku.

 

Pozdrowienia!

Opublikowano

   Mógłbyś podesłać linki do gniazda cewki zapłonowej, widziałem że wtyczki są dostępne, gorzej z gniazdem. Też mam zamiar zmienić umiejscowienie cewki zapłonowej. I jeszcze jedno, z tego co zauważyłem to cewki padają przez przebicia a winne sytuacji są świece. Szczególnie na gazie, tak jak u mnie powinny być wymieniane co 10 000km (jeździłem na denso K20TT). Teraz zastosowałem świece irydowe Bosch 0 242 240 653  i mam bez problemu przejechane na kablach 50 000 (właśnie planuję wymianę) natomiast na świecach 20 000.

Opublikowano
W dniu 3.05.2023 o 23:44, towek napisał(a):

   Proszę:

ALLEGRO.PL
W dniu 3.05.2023 o 23:44, towek napisał(a):

 

 

 

Mógłbyś podesłać linki do gniazda cewki zapłonowej, widziałem że wtyczki są dostępne, gorzej z gniazdem. Też mam zamiar zmienić umiejscowienie cewki zapłonowej. I jeszcze jedno, z tego co zauważyłem to cewki padają przez przebicia a winne sytuacji są świece. Szczególnie na gazie, tak jak u mnie powinny być wymieniane co 10 000km (jeździłem na denso K20TT). Teraz zastosowałem świece irydowe Bosch 0 242 240 653  i mam bez problemu przejechane na kablach 50 000 (właśnie planuję wymianę) natomiast na świecach 20 000.

 

Opublikowano
W dniu 11.05.2023 o 21:10, Zbooy napisał(a):
ALLEGRO.PL

 

Dzięki, jeszcze może umisciłbyś kilka fotek z komory silnika. Interesuje mnie jak wykonałeś przeróbkę. 

Opublikowano

344793022_264230786009431_1193753196757588440_n.jpg

345022670_1884761935232350_608077342512299898_n.jpg

345030607_1741852106249246_4272815770662955644_n.jpg

Opublikowano

Panowie dołączam się do tematu. Od jakiegoś tygodnia co jakiś czas zapala mi się check i  po chwili gaśnie. Podłączeniu komputera wyskakuje wypadanie zapłonu na 1 i 4 cylindrze czyli najprawdopodobniej cewka szwankuje. I teraz pytanie jaka zakupić aby trochę pochodziła

Opublikowano (edytowane)
7 godzin temu, Skowron16 napisał(a):

Panowie dołączam się do tematu. Od jakiegoś tygodnia co jakiś czas zapala mi się check i  po chwili gaśnie. Podłączeniu komputera wyskakuje wypadanie zapłonu na 1 i 4 cylindrze czyli najprawdopodobniej cewka szwankuje. I teraz pytanie jaka zakupić aby trochę pochodziła

Cewka i kable BERU, świece irydowe BOSCH  0 242 240 653

Edytowane przez towek
Opublikowano
W dniu 2.06.2023 o 12:32, Skowron16 napisał(a):

Panowie dołączam się do tematu. Od jakiegoś tygodnia co jakiś czas zapala mi się check i  po chwili gaśnie. Podłączeniu komputera wyskakuje wypadanie zapłonu na 1 i 4 cylindrze czyli najprawdopodobniej cewka szwankuje. I teraz pytanie jaka zakupić aby trochę pochodziła

Zacznij najpierw od wymiany przewodów zapłonowych i świec, u mnie wypadał zapłon na pierwszym i trzecim cylindrze podczas jazdy zaczynał mrugać check, auto nagle szarpie. Wymieniłem same przewody i świece i jak ręką odjął. Kable zakładałem BERU, Świece Denso

Opublikowano

Cewka w ALZ pracuje parami: 1 i 4 gar oraz 2 i 3. Jeśli na którejś parze masz problem to na 99% cewka chyba, że wyjątkowy pech i wypada zapłon przez kable lub świece na 1 i 4 lub 2 i 3.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...