orzello Opublikowano 30 Kwietnia 2023 Opublikowano 30 Kwietnia 2023 Witam, borykam się z problemem regulacji pierwszą sondą lambda. Mam nawracający błąd 17584. Sprawdziłem już układ dolotowy, aby wykluczyć lewe powietrze (odma wymieniona, czwórnik również), przepustnica wyczyszczona, MAF wymieniony na nowy (tu zauważalna zwiększona dynamika pojazdu), sonda lambda, oczywiście przed katalizatorem, też wymieniona i problem nadal występuje. Kierownica powietrza sprawna i szczelna, gumowe łączniki przy kolektorze dolotowym wymienione na nowe. Wężyki podciśnienia szczelne i drożne, zaworki zwrotne, na wężykach też sprawne i szczelne. Eżektor szczelny. Oporność grzałki sondy też sprawdzona i się zgadza. Dziwi mnie jedna kwestia bloki pomiarowe na zimnym silniku 033 wskazują korektę ujemną 10-15% czasem coś około 25%, a napięcie na sondzie oscyluje w granicach 1,6 V. Niby jest ubogo, a sterownik obniża czas wtrysku paliwa. Po rozgrzaniu silnika napięcie na sondzie nadal oscyluje w granicach 1,6 V z tym, że korekta jest już bliska 0 +\- 5-6%. Korekty w bloku pomiarowym 032 nie przekraczają 3%, oczywiście do momentu wystąpienia błędu 17584, który rozłącza regulację sondą lambda. Sprawdziłem logi zmiennych faz rozrządu i regulatora temperatury. To co sterownik żąda otrzymuje z niewielką odchyłką. Nie wiem już co jeszcze mogę sprawdzić, aby błąd nie nawracał, a silnik zaczął pracować jak trzeba. Odczuwam też delikatne drgania silnika (nierówna praca) - jednak niezauważalne na obrotościomierzu. Może ktoś miał podobny problem lub wie jak to ugryźć to prośba o pomoc.
Langista Opublikowano 30 Kwietnia 2023 Opublikowano 30 Kwietnia 2023 Filtr paliwa kiedy wymieniany ostatnio? Może za słabe ciśnienie ma?
orzello Opublikowano 2 Maja 2023 Autor Opublikowano 2 Maja 2023 Auto mam od niespełna roku i nie wymieniłem jeszcze. Dzieje się to zarówno na Lpg jak i benzynie. W logach dynamicznych czas wtrysku max 16 ms. Dlatego wykluczałem niskie ciśnienie paliwa.
Elhape Opublikowano 5 Maja 2023 Opublikowano 5 Maja 2023 Próbowałeś wykasować błędy(nawet jak ich nie ma) i jeździć tylko na PB ?? Ciekawi mnie czy wtedy też wywali Ci ten błąd. LPG może mieszać w korektach i po chwili jazdy na LPG psuć pracę na PB.
orzello Opublikowano 5 Maja 2023 Autor Opublikowano 5 Maja 2023 Początkowo myślałem, że to problem instalacji lpg, ale kilka miesięcy temu, zrobiłem dokładnie tak jak piszesz. Zalałem benzyny, reset błędów i przez tydzień jeździłem na pb. Niestety występuje ten sam błąd z taką samą częstotliwością.
przem8 Opublikowano 5 Maja 2023 Opublikowano 5 Maja 2023 W dniu 30.04.2023 o 20:17, orzello napisał(a): Mam nawracający błąd 17584. A to nie dotyczy sondy za katem? Wyraźnie na rosstechu jest napisane behind catalyst.
orzello Opublikowano 5 Maja 2023 Autor Opublikowano 5 Maja 2023 19 minut temu, przem8 napisał(a): A to nie dotyczy sondy za katem? Wyraźnie na rosstechu jest napisane behind catalyst. Czy sonda za katalizatorem jest w stanie wyłączyć regulację pierwszą sondą? Żyje w przekonaniu, że tylko weryfikuje działanie samego katalizatora i nie ma wpływu na skład mieszanki. Tez mnie zdziwił ten opis.
przem8 Opublikowano 5 Maja 2023 Opublikowano 5 Maja 2023 Różne są przypadki. Może akurat w Twoim wpływa a działanie pierwszej.
orzello Opublikowano 24 Maja 2023 Autor Opublikowano 24 Maja 2023 W dniu 5.05.2023 o 12:40, przem8 napisał(a): Różne są przypadki. Może akurat w Twoim wpływa a działanie pierwszej. Witam po dłuższej przerwie. Okazuje się że masz rację. Po głębszej analizie drugiej sondy okazało się, że był zamontowany emulator elektroniczny drugiej sondy. Wywaliłem to i pojeździłem trochę. Teraz występuje błąd niskiej sprawności katalizatora 16804 - p0420-001. Pozostałych błędów brak. Regulacja pierwszą sondą, składu mieszanki, już się nie wyłącza i działa prawidłowo. Załączam log drugiej sondy. Czy jest ktoś w stanie mi doradzić, na podstawie tego logu, czy druga sonda pracuje poprawnie i to na pewno katalizator? Czy może sonda jest uszkodzona? LOG-01-036-002-xxx.CSV
przem8 Opublikowano 24 Maja 2023 Opublikowano 24 Maja 2023 Zła regulacja lpg albo kat do wymiany przez pożeranie oleju jak to w alt bywa.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się