Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przystosowanie BCM1 pod PDC


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry, mój znajomy posiada pojazd Audi Q5 FY 2019 r. (USA) ze sterownikiem BCM1 8W0907063 DE (identyczny występuje również w Audi A4 B9), szczegółowe informację na zdjęciu. Przygotował pojazd pod PDC przód i tył (2x 4 PDC) mimo braku wiedzy dotyczącej obsługiwania PDC tego sterownika. Po sprawdzeniu BCM1 okazuje się, że nie posiada pinów obsługujących PDC. Prosiłbym o pomoc, co byście poradzili w takim wypadku. Zmiana sterownika BCM1 najlepiej na jaki?, Zdjęcie ochrony komponentu, kodowanie. Co z późniejszą wizualizacja na wyświetlaczu MMI. Będę wdzięczny za każdą wskazówkę. W ramach wdzięczności możemy stworzyć manual z tego typu problemu, dla potomnych. Pozdrawiam.

bcm1 audi q5.jpg

Opublikowano

Niech zmieni na inny BCM1 pod dane wyposażenie, które posiada.

Tu masz kilka przykładów jakie sterowniki co obsługują.

 

Opublikowano

@Muskel1 bardzo dziękuję za odzew i pomoc.

Co potrzebne będzie przy takiej zmianie ?

Rozumiem że trzeba z używki zdjąć ochronę komponentu i jakoś dopisać do samochodu.

Jaki sprzęt jest do tego dedykowany ? Głowica VASa i ktoś z dostępem online do Geko wystarczy ?

Prywatnie posiada niestety tylko ori VCP.

 

 

Opublikowano

Zdjęcie ochrony komponentu ODIS i dostęp online ( GeKo). Przejęcie kodowanie i adaptacji ze starego BCM1.

 

Opublikowano

Czy istnieje możliwość przypisania używanego modułu bcm1 czy tylko nowy ?

Osoba która, miała pomóc w przypisaniu online twierdzi, że  MQB i MLB obsługuje tylko nowy BCM.

@Muskel1masz jakieś info na ten temat ?

Opublikowano

BCM1 możesz wsadzić używany bo immo i znajduje się w BCM2.

Poza tym nawet BCM2 można przypisać używany ale w tym celu należy wysłać zapytanie do Ingolstadt. 

 

Opublikowano

Czyli zmieniając BCM1 na używkę powinien normalnie opalić, jedne co będzie to błąd związany z ochroną komponentu, dobrze rozumiem ?

Opublikowano

Błąd CP i ograniczenie funkcji do czasu zdjęcia CP.

Opublikowano

Rozumiem. @Muskel1 dziękuję za odpowiedź.

Opublikowano

Odświeżam temat. Kolega ma problem z doborem nowego BCM1 do Q5 FY o którym był wątek. Od wielu "znawców" usłyszał, że aby zdjąć ochronę komponentu i przypisać moduł musi być "zamienny" z tym który jest oryginalnie w samochodzie. Polecono mu ,aby w etce poszukał numerów zamiennych bcm1 po numerze vin samochodu. Osobiście szukałem i po numerze vin wyskakuje kilka wariantów modułów, lecz nie ma w w nich tego który ma obecnie ,czyli z końcówką DE. Szukając w etce opcji "zamienniki" po numerze części wyskoczył jednie z końcówką DH. Czy jest ktoś w stanie pomóc, ewentualnie podpowiedzieć jak dobrać ten moduł i czy ten z końcówką DH jest rzeczywiście jedyną opcją zastępczą ? Czy jest inaczej niż parę osób mu doradzało i moduł z np. A4 B9 z dowolną końcówką będzie pasował ?
 

PS. W załączniku przesyłam poglądowe zdjęcie. Którym z tych dwóch numerów ( z końcówką DE czy BE ) sugerować się przy kupnie. Z tego co orientowałem się to jeden to numer sw a drugi hw.

 

Z góry dziękuję każdemu za pomoc i pozdrawiam.

obraz.png

Opublikowano (edytowane)

 @Muskel1 mógłbyś coś pomóc/podpowiedzieć, gdzie szukać informacji ?

Edytowane przez mechan97
Opublikowano (edytowane)

Musisz szukać po nr części. W tym przypadku nr części to ten z indeksem DE.

Jak podłączysz auto pod kompa to pokaże nr części, nr HW oraz nr SW.

W ETKA znajdziesz informacje, które są zamienne.

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

@Muskel1 dziękuję po raz kolejny za radę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...