dejf Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Witam wszystkich! Auto dzisiaj zaczęło mi szarpać podczas ruszania ale jedynie na skręconych kołach, na prostych nic się nie dzieje. Czy ktoś spotkał się może z takim zjawiskiem? To auto jak sądzę posiada koło dwumasowe tak? Jeśli tak szarpie to co może być przyczyną? Z góry dziękuję
dejf Opublikowano 3 Maja 2009 Autor Opublikowano 3 Maja 2009 nasłuchiwałem przeguby i one są okay. Dodam że objawy (trzęsienie, podskakiwanie auta przy ruszaniu) występują tylko jak sprzęgło jest mocno rozgrzane tj. stoję w korku lub po prostu wyciskam często sprzęgło... Czytałem tu na forum, że najczęstszą przyczyną takich objawów jest właśnie tarcza+docisk.. W sumie też już bardzo wysoko 'łapie' (212tkm)
nike21 Opublikowano 4 Maja 2009 Opublikowano 4 Maja 2009 najprawdopodobniej masz koncowke sprzegla... u mnie tez po dobrym rozgrzaniu i staniu w korkach trzesie przy ruszaniu... jak ruszam z 2 biegu nie ma zadnych wibracji. ja u siebie obstawiam koncwke sprzegla ale dopoki sie nie bedzie slizgac bede jezdzil
dejf Opublikowano 4 Maja 2009 Autor Opublikowano 4 Maja 2009 podejrzewam ze nie da sie wymienic samej tej koncowki? bo jedynie zeby zobaczyc co tam sie 'dzieje' nalezy wyjac cala skrzynie tak? A wtedy wymiana jest juz nieunikniona... Dzisiaj tez sporo jezdzilem po miescie i troche w korku stalem i szarpanie/telepotanie nie występowało.... Co najmniej dziwne.. Ale tez zamierzam jezdzic jeszcze, bo sie nie slizga ani nic poza tym rzadkim szarpaniem.
wojtekce Opublikowano 4 Maja 2009 Opublikowano 4 Maja 2009 koncówka sprzegła tzn ze sie sprzegło zużyło
nike21 Opublikowano 4 Maja 2009 Opublikowano 4 Maja 2009 podejrzewam ze nie da sie wymienic samej tej koncowki? bo jedynie zeby zobaczyc co tam sie 'dzieje' nalezy wyjac cala skrzynie tak? A wtedy wymiana jest juz nieunikniona... Dzisiaj tez sporo jezdzilem po miescie i troche w korku stalem i szarpanie/telepotanie nie występowało.... Co najmniej dziwne.. Ale tez zamierzam jezdzic jeszcze, bo sie nie slizga ani nic poza tym rzadkim szarpaniem. hehe koncowka sprzegla tzn ze sprzeglo na wykonczeniu zeby sprawdzic/wymienic trzeba zwalic skrzynie a jak wymieniac to komplet razem z dwumasem... (dwumas, sprzeglo, docisk, lozysko oporowe)
dejf Opublikowano 5 Maja 2009 Autor Opublikowano 5 Maja 2009 :> okay. Dzieki za odpowiedzi, dzis znowu szarpało... Jak bede po wymianie to napisze jakie efekty. pozdrawiam! PS - Jakiej marki polecacie? Luk? Sachs? Chyba między tymi dwoma trzeba zdecydować? Nie ma co bawić się w inne tańsze zamienniki... Ile powinno być sprężyn na docisku sprzęgła? 4 czy 6? Jak tak patrze to niektóre mają 4 a niektóre 6. Oryginalnie chyba było 6... Tu np. sa 4 - http://www.allegro.pl/item619568321_sprzeglo_audi_a4_a6_passat_1_9_tdi_nowe_luk.html a tu 6 - http://www.allegro.pl/item617575473_sprzeglo_sachs_audi_a4_a6_vw_passat_1_9_tdi.html
mariuszijo Opublikowano 6 Maja 2009 Opublikowano 6 Maja 2009 Miałem to samo - po rozgrzaniu telepało niemiłosiernie , do momentu kiedy przepaliłem sprzęgło (aż poczółem charakterystyczny zapach)- nie spodziewałem się że to poskutkuje, nie wiem na jak długo ale zrobiłem już 3000km i telepania brak. Pomimo to mam w świadomości perspektywę wymiany tego co trzeba.
dejf Opublikowano 6 Maja 2009 Autor Opublikowano 6 Maja 2009 Miałem to samo - po rozgrzaniu telepało niemiłosiernie , do momentu kiedy przepaliłem sprzęgło (aż poczółem charakterystyczny zapach)- nie spodziewałem się że to poskutkuje, nie wiem na jak długo ale zrobiłem już 3000km i telepania brak. Pomimo to mam w świadomości perspektywę wymiany tego co trzeba. czyli czego? dwumasu?
dejf Opublikowano 8 Maja 2009 Autor Opublikowano 8 Maja 2009 jak przepaliłeś sprzęgło??? może też to zrobię na postoju - ręczny, trójka i przy ruszaniu dać dobrze gazu ? chyba się nie odważę
mariuszijo Opublikowano 11 Maja 2009 Opublikowano 11 Maja 2009 a co Ci zależy - i tak sprzegło masz do wymiany, jeżeli juz się odważysz to nie przesadź wystarczy kilka sekund. Ostatnio sporo jeżdże od tamtego momentu już pokonałem 4000km i nie ma żadnego szarpania (ja zrobiłem to z jedynki - ręczny, dużo gazu i umiarkowanie powolne puszczanie sprzęgła, esp wyłączone) - ps. nie zamierzałem palić u siebie sprzęgła - zrobiłem to niechcący -chciałem trochę przelalić gumę bo miałem nierówności na oponie.
dejf Opublikowano 21 Maja 2009 Autor Opublikowano 21 Maja 2009 Czy tarcza w tym sprzęgle też ma tłumik drgań skrętnych? Czy to są te sprężyny? Czy tłumik tylko jest w dwumasie?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się