Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Czyżby sprzęgło kończyło swój żywot ?


dejf

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

Auto dzisiaj zaczęło mi szarpać podczas ruszania ale jedynie na skręconych kołach, na prostych nic się nie dzieje. Czy ktoś spotkał się może z takim zjawiskiem? To auto jak sądzę posiada koło dwumasowe tak? Jeśli tak szarpie to co może być przyczyną?

Z góry dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nasłuchiwałem przeguby i one są okay. Dodam że objawy (trzęsienie, podskakiwanie auta przy ruszaniu) występują tylko jak sprzęgło jest mocno rozgrzane tj. stoję w korku lub po prostu wyciskam często sprzęgło... Czytałem tu na forum, że najczęstszą przyczyną takich objawów jest właśnie tarcza+docisk.. W sumie też już bardzo wysoko 'łapie' (212tkm)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najprawdopodobniej masz koncowke sprzegla... u mnie tez po dobrym rozgrzaniu i staniu w korkach trzesie przy ruszaniu... jak ruszam z 2 biegu nie ma zadnych wibracji.

ja u siebie obstawiam koncwke sprzegla ale dopoki sie nie bedzie slizgac bede jezdzil :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podejrzewam ze nie da sie wymienic samej tej koncowki? bo jedynie zeby zobaczyc co tam sie 'dzieje' nalezy wyjac cala skrzynie tak? A wtedy wymiana jest juz nieunikniona... Dzisiaj tez sporo jezdzilem po miescie i troche w korku stalem i szarpanie/telepotanie nie występowało.... Co najmniej dziwne.. Ale tez zamierzam jezdzic jeszcze, bo sie nie slizga ani nic poza tym rzadkim szarpaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podejrzewam ze nie da sie wymienic samej tej koncowki? bo jedynie zeby zobaczyc co tam sie 'dzieje' nalezy wyjac cala skrzynie tak? A wtedy wymiana jest juz nieunikniona... Dzisiaj tez sporo jezdzilem po miescie i troche w korku stalem i szarpanie/telepotanie nie występowało.... Co najmniej dziwne.. Ale tez zamierzam jezdzic jeszcze, bo sie nie slizga ani nic poza tym rzadkim szarpaniem.

hehe koncowka sprzegla tzn ze sprzeglo na wykonczeniu :wink4:

zeby sprawdzic/wymienic trzeba zwalic skrzynie a jak wymieniac to komplet razem z dwumasem... (dwumas, sprzeglo, docisk, lozysko oporowe)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:> okay. Dzieki za odpowiedzi, dzis znowu szarpało... Jak bede po wymianie to napisze jakie efekty.

pozdrawiam! :good:

PS - Jakiej marki polecacie? Luk? Sachs? Chyba między tymi dwoma trzeba zdecydować? Nie ma co bawić się w inne tańsze zamienniki... Ile powinno być sprężyn na docisku sprzęgła? 4 czy 6? Jak tak patrze to niektóre mają 4 a niektóre 6. Oryginalnie chyba było 6...

Tu np. sa 4 - http://www.allegro.pl/item619568321_sprzeglo_audi_a4_a6_passat_1_9_tdi_nowe_luk.html

a tu 6 - http://www.allegro.pl/item617575473_sprzeglo_sachs_audi_a4_a6_vw_passat_1_9_tdi.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo - po rozgrzaniu telepało niemiłosiernie , do momentu kiedy przepaliłem sprzęgło (aż poczółem charakterystyczny zapach)- nie spodziewałem się że to poskutkuje, nie wiem na jak długo ale zrobiłem już 3000km i telepania brak. Pomimo to mam w świadomości perspektywę wymiany tego co trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo - po rozgrzaniu telepało niemiłosiernie , do momentu kiedy przepaliłem sprzęgło (aż poczółem charakterystyczny zapach)- nie spodziewałem się że to poskutkuje, nie wiem na jak długo ale zrobiłem już 3000km i telepania brak. Pomimo to mam w świadomości perspektywę wymiany tego co trzeba.

czyli czego? dwumasu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak przepaliłeś sprzęgło??? może też to zrobię :naughty:

na postoju - ręczny, trójka i przy ruszaniu dać dobrze gazu :blink:? chyba się nie odważę :mysli::no:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co Ci zależy - i tak sprzegło masz do wymiany, jeżeli juz się odważysz to nie przesadź wystarczy kilka sekund. Ostatnio sporo jeżdże od tamtego momentu już pokonałem 4000km i nie ma żadnego szarpania

(ja zrobiłem to z jedynki - ręczny, dużo gazu i umiarkowanie powolne puszczanie sprzęgła, esp wyłączone) -

ps. nie zamierzałem palić u siebie sprzęgła - zrobiłem to niechcący -chciałem trochę przelalić gumę bo miałem nierówności na oponie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy tarcza w tym sprzęgle też ma tłumik drgań skrętnych? Czy to są te sprężyny? Czy tłumik tylko jest w dwumasie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...