Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Klocek z tyłu nie bierze po całości


orzelspc

Rekomendowane odpowiedzi

20230511_200234.thumb.jpg.4c7bacfda72ae01e47117b915221ad9f.jpgWymieniłem tarcze, klocki, łożyska. Zrobiłem rundkę po okolicy i zauważyłem że z prawej strony na tarczy klocek nie wyciera się po całej tarczy. Z lewej jest ok. Prowadnice są eleganckie ładnie pracują. Moje pytanie czy prowadnice lub jarzmo może się zużyć? Jak sprawdzić? Dodam że klocek bierze po zewnętrznej stronie od brzegu tarczy tak 2/3 w stronę łożyska.

Pozdrawiam proszę o odpowiedź.

Edytowane przez orzelspc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojeździj chwilę, może się ułoży, jak nie to zacisk do sprawdzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co mogę sprawdzić w zacisku? Tłoczek pracuje elegancko. Zacisk mógł się skrzywić? Może coś od tej strony gdzie dociska klocek, który nie bierze całej tarczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź prowadzenie klocka w jarzmie, tłoczek czy nie jest pordzewiały od czoła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, orzelspc napisał(a):

Co mogę sprawdzić w zacisku?

Czy miejsce tam gdzie styka się z klockiem w miejscu gdzie nie hamuje nie jest zużyte tzn. wytarte bo rozgięte raczej nie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jest jeszcze jedna ważna informacja, w sumie powinienem na wstępie to powiedzieć. Na teasie hamowanie przy 130 słychać i czuć bicie i stukanie. W mieście wszystko ok płynnie hamuje nic nie czuć. Tak samo miałem przy zużytych klockach i tarczach z przodu z tą różnicą, że czułem bicie na kierownicy. W tym przypadku bicie i stukanie czuję na nadwoziu. Na kierownicy wszystko ok. Stare tarcze nie wyglądały dobrze, a klocki w połowie zużyte( klocki ok). Więc wymieniłem tarcze, klocki, łożyska. Pojeździłem delikatnie hamując. Po paru dniach pojechałem na obwodnicę sprawdzić i dalej to samo. I zauważyłem że prawa tarcza od zewnątrz od strony koła nie ściera się po całości. "Langista" jak sprawdzić prowadzenie klocka w jarzmie? Prowadnice elegancko pracują ładnie się wciskają. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzuć tu zdjęcie jak wygląda jarzmo bez zacisku i klocków, oraz jak wygląda powierzchnia klocków, w miejscu kontaktu z jarzmem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, okazało się że to prowadnice z przodu?. Były zapieczone i poprostu nie było tego widzieć po kierownicy. Tarcza z tyłu? Nie wiem. Prawdopodobnie zacisk coś nie tak. Zacisk z klockiem elegancko się styka wszystko wyszorowane. Po odkręceniu koła jest delikatna przerwa między tarczą a klockiem 0,5mm. Pojeżdżę faktycznie jak kolega mówił się dotrze. Jest już trochę lepiej. Zacisku narazie nie ruszam nie chcę ruszać przewodu hamulcowego. Zacisk wymieniałem 2 lata temu na regenerowany orginał. Dziękuję za odpowiedzi. Tylne tarcze hamulc w kiepskim stanie wskazywało na to że coś z tyłu jest nie halo. W październiku na przeglądzie dostałem uwagę że tył trochę słabo trzyma ale w normie. Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...