Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dodatkowy subwoofer do ASS w A4 B9


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
7 minut temu, Muskel1 napisał(a):

W systemie B&O zielony to plus a czarny masa sygnałowa. Możliwe, że w ASS jest tak samo. Musisz sprawdzić po podłączeniu, czy sub będzie siè zgrywał z głośnikami, tzn.czy polaryzacja nie jest odwrócona.

Albo sprawdź podając niskie napięcie (np. baterii 1,5 V na przewody cewki subwoofera) oczywiście na odpiętym subie.

Plus baterii na zielony, minus na czarny i obserwuj w którą strone wychyla się subwoofer. Powinien najpierw do przodu wyskoczyć. Jeżeli wychyli się najpierw do tyłu to będzie odwrotnie, czyli plus będzie czarny a minus zielony.

Jutro to sprawdzę a a takim razie mając plus i minus skąd brać resztę sygnału z tego konwertera? Czy wystarczy plus minus z głośnika i masa do karoseri plus zasilania z aku a remote np?i coś tam jeszcze?

Opublikowano

Sygnałowe (plus i masę sygnałową) weżmiesz z wtyczki idącej do ori suba. Plus do zasilania konwertera z akumulatora, masę z punktu masy karoserii, a wygenerowany przez konwerter sygnał remote podasz na zacisk remote na wzmacniaczu, który dołożysz.

Opublikowano
12 godzin temu, Muskel1 napisał(a):

Sygnałowe (plus i masę sygnałową) weżmiesz z wtyczki idącej do ori suba. Plus do zasilania konwertera z akumulatora, masę z punktu masy karoserii, a wygenerowany przez konwerter sygnał remote podasz na zacisk remote na wzmacniaczu, który dołożysz.

Cześć rozmawiałem z przedstawicielem audio system firmy której mam wzmacniacz i on powiedział mi że ten wzmacniacz mi konwerter wbudowany high low i że można bez tego podłączyć ale nie miał tyle czasu aby wytłumacz jak to zrobić. Może jestws w stanie mi podpowiedzieć jak to teraz rozgryźć. 

IMG_1930.jpeg

Opublikowano

Najbardziej mi się rozchodzi o to czy pod chinch podpinam plus i minus z ori subwoofera i skąd Rem pociągnąć aby wzbudzało wzmak 

Opublikowano
7 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Ok tylko producent wzmacniacz powiedział że on ma wbudowany konwerter i nie trzeba dodatkowego podobno przerzucam przycisk na hi i z chinczy ciągnę line in ciągnę do głośników z tyłu bo ori subwoofer może nie mieć pełnego pasma. Myślisz że w tym wypadku znajdę miejsce w bagażniku gdzie tak podłączyć w boczku bagażnika gdzie multimedia nie ma tam wzmaka w który tak wepne?

IMG_1934.jpeg

Opublikowano

Nie potrzebujesz pełnego pasma bo chcesz tylko subwoofer napędzać.

Opublikowano
18 godzin temu, Muskel1 napisał(a):

Nie potrzebujesz pełnego pasma bo chcesz tylko subwoofer napędzać.

Ok rozumiem dziś biorę się za robotę. Chciałbym jeszcze zapytać czy orientujesz się czy audi sound system subwoofer ma jakiś wzmacniacz czy sygnał idzie z radia?jeżeli ma wzmacniacz jestws w stanie podpowiedzieć gdzie go znajdę 

Opublikowano

Chodzi mi o to czy na subwoofer idzie takie samo napięcie jak na normalne głośniki.znalazlem tylko do audi a4 b8 ale może być podobnie 

IMG_1937.png

IMG_1938.png

Opublikowano

ASS nie ma wzmacniacza, głośniki zasila MMI (sterownik 5F w schowku).

Opublikowano
W dniu 20.07.2023 o 14:11, Muskel1 napisał(a):

ASS nie ma wzmacniacza, głośniki zasila MMI (sterownik 5F w schowku).

Hej próbowałem coś z działać poradziłem sobie z zasilaniem ale mam problem z sygnałem. Tam w subwooferze mam te 2 przewody plus i minus. Do wzmacniacza muszę się wpiąć 2 chinchami i zastanawiam się jak to zrobić próbowałem rozebrac chinch ale on jest ekranowany  i nie pogubiłem się już trochę. Znalazłem również adapter chinch na przewód +- ale wtedy musiałbym się wpiąć w tylne głośniki bo tylne głośniki maja 4 piny. Czy mógłbyś mi doradzić jak to zrobić fachowo aby nie podchodzić już kilka razy do tego. Zależy mi aby wpiąć się w ten subwoofer 

IMG_1949.jpeg

IMG_1950.jpeg

Opublikowano

Do wzmacniacza wpinasz się tylko jednym chinchem bo subwoofer jest tylko jednym kanałem.

Opublikowano (edytowane)

Chyba, że chcesz podpiąć nowy subwoofer w mostku lewego i prawego kanału, to podajesz wtedy na lewy i prawy chinch ten sam sygnał z tego jednego wyjścia/wtyczki subwoofera.

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano (edytowane)

Nie wiem czemu dopiero teraz zauważyłem ten temat.

Na szybko jeżeli chodzi o ASS

 

plus do wzmacniacza - bierzemy bezpośrednio z aku ( oczywiście z bezpiecznikiem)

masa gdzie najłatwiej ( w nadkolu znajdziemy śruby montażowe)

remote do wzmacniacza  z gniazda zapalniczki

 

HI-Low converter  naprawde nie ma co szaleć jako że będzie do subwofera w 100% wystarczy pasywny i w ramach uproszczenia taki polecam np Hama Hi-Low-Converter ( 4 przewody - mostkujemy LR i masę powstałe dwa przewody musimy wpiąć w obok subwoffera koło akumulatora zielony + i czarno/szary masa) resztę sprawy załatwiamy tradycyjnie chinch do wzmacniacza 

Jeżeli ktoś ma wzmacniacz z HI input to i tak trzeba będzie użyć Hi-Low konwerter do odseparowania masy na bank będą zakłucenia. 

 

Całość akcji zamyka się w bagażniku nie musimy nic odkręcać przy MMI 

 

Potem po prostu ustawiamy potencjometrem na Hi-Low konwerterze zadany poziom dźwięku .

 

Dla bardziej ambitnych mogę opisać jak w MMI odblokować potencjometr subwoofera , polecam też obudowy basser do suba. w nadkole.

 

Zanoszę się ze zrobieniem manuala + upgrade głośników drzwi i podszybie ale jakoś czasu brak . 

Edytowane przez Lukaa5
Opublikowano
10 godzin temu, Lukaa5 napisał(a):

Nie wiem czemu dopiero teraz zauważyłem ten temat.

Na szybko jeżeli chodzi o ASS

 

plus do wzmacniacza - bierzemy bezpośrednio z aku ( oczywiście z bezpiecznikiem)

masa gdzie najłatwiej ( w nadkolu znajdziemy śruby montażowe)

remote do wzmacniacza  z gniazda zapalniczki

 

HI-Low converter  naprawde nie ma co szaleć jako że będzie do subwofera w 100% wystarczy pasywny i w ramach uproszczenia taki polecam np Hama Hi-Low-Converter ( 4 przewody - mostkujemy LR i masę powstałe dwa przewody musimy wpiąć w obok subwoffera koło akumulatora zielony + i czarno/szary masa) resztę sprawy załatwiamy tradycyjnie chinch do wzmacniacza 

Jeżeli ktoś ma wzmacniacz z HI input to i tak trzeba będzie użyć Hi-Low konwerter do odseparowania masy na bank będą zakłucenia. 

 

Całość akcji zamyka się w bagażniku nie musimy nic odkręcać przy MMI 

 

Potem po prostu ustawiamy potencjometrem na Hi-Low konwerterze zadany poziom dźwięku .

 

Dla bardziej ambitnych mogę opisać jak w MMI odblokować potencjometr subwoofera , polecam też obudowy basser do suba. w nadkole.

 

Zanoszę się ze zrobieniem manuala + upgrade głośników drzwi i podszybie ale jakoś czasu brak . 

Nie za bardzo rozumiem systemu podłączenia z tego konwertera ale zastanawia mnie jedno. Mój wzmacniacz z tego co mi mówił dystrybutor na hi po chinchu ma wzbudzenie i nie muszę prowadzić kabla remote. Czyli jakby kupił taki konwerter on ma tam  4 przewody -+ LR i zmostkował tak aby były 2 przewody +-  podłączył do subwoofera ustawił na wzmacniaczu hi i wtedy on by się sam wzbudzał dostając sygnał z mmi do którego jest podpięty subwoofer ori? Drugie pytanie ten konwerter jest przystosowany do mocy radia 50 w a mój wzmacniacz ma 300 w rms to nie koliduje z sobą?

Opublikowano (edytowane)
9 minut temu, Dambi49 napisał(a):

Mój wzmacniacz z tego co mi mówił dystrybutor na hi po chinchu ma wzbudzenie i nie muszę prowadzić kabla remote.

Nie musisz bo wzmacniacz ma wbudowane wzbudzenie z sygnału Hi.

9 minut temu, Dambi49 napisał(a):

Drugie pytanie ten konwerter jest przystosowany do mocy radia 50 w a mój wzmacniacz ma 300 w rms to nie koliduje z sobą?

Już Ci wyżej wytłumaczyłem, te 50 Watt to jest maksymalna moc jaką możesz podać na wejście sygnału hi, czyli to co jest na wtyczce z oryginalnego subwoofera.

To że Twój wzmacniacz ma 300 W RMS nie gra żadnej roli dla konwertera.

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano
11 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Nie musisz bo wzmacniacz ma wbudowane wzbudzenie z sygnału Hi.

Już Ci wyżej wytłumaczyłem, te 50 Watt to jest maksymalna moc jaką możesz podać na wejście sygnału hi, czyli to co jest na wtyczce z oryginalnego subwoofera.

To że Twój wzmacniacz ma 300 W RMS nie gra żadnej roli dla konwertera.

Dobra teraz wiem z ori subwoofera idzie 40 w rms. Spróbuję najpierw bez konwertera wpiąć użyje tych przejściówek. Z jednego chinch wezmę plus a z drugiego minus będzie ok? 

IMG_1952.jpeg

Opublikowano (edytowane)

Z wtyczki oryginalnego subwoofera pobierasz sygnał hi. Zielony to plus sygnałowy, kładziesz go na środkowy pin tej wtyczki chinch ze zdjęcia, a masa czarny to masa sygnałowa.

Potrzebujesz 2 takie wtyczki jeżeli nowy subwoofer ma być wpięty do mostka tych dwóch kanałów nowego wzmacniacza. 

Czyli z wtyczki oryginalnego subwoofera pobierasz sygnał dla obu kanałów nowego wzmacniacza. Rozwidlasz go i jeden wpinasz w górne wejście chinch we wzmacniaczu, a drugi w dolne wejście chinch we wzmacniaczu.

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano
Godzinę temu, Dambi49 napisał(a):

Nie za bardzo rozumiem systemu podłączenia z tego konwertera ale zastanawia mnie jedno. Mój wzmacniacz z tego co mi mówił dystrybutor na hi po chinchu ma wzbudzenie i nie muszę prowadzić kabla remote. Czyli jakby kupił taki konwerter on ma tam  4 przewody -+ LR i zmostkował tak aby były 2 przewody +-  podłączył do subwoofera ustawił na wzmacniaczu hi i wtedy on by się sam wzbudzał dostając sygnał z mmi do którego jest podpięty subwoofer ori?

Musisz wszystko na spokojnie jeszcze raz przeczytać . Napisałem dokładnie jak podłączyć . Muskel1 też podał nawet rysunek z tym że on zasugerował inny konwerter Hi-Low i jego podłaczenie trochę się różni od  mojego. Dla własnego dobra pomiń w wypowiedziach takie sformułowania jak sygnał z MMI . 

Ciebie interesuje tylko to co jest w bagażniku, czyli:

 

sygnał audio z subwofera oryginalnego

zasilanie z akumulatora . 

Sygnał remote do wzmacniacza ( ten w zależności od użytego konwertera bądź nie  .) masz chyba gniazdo zapalniczki w bagażniku więc po co kombinować bierz z tamtąd ( pamiętaj o bezpieczniku)

 

Dalej piszesz że twój wzmacniacz ma wejści HI a nie przeczytałeś co myślę na ten temat i dlaczego nie polecam- no ale możesz ryzykować  

 

Opublikowano
51 minut temu, Lukaa5 napisał(a):

Musisz wszystko na spokojnie jeszcze raz przeczytać . Napisałem dokładnie jak podłączyć . Muskel1 też podał nawet rysunek z tym że on zasugerował inny konwerter Hi-Low i jego podłaczenie trochę się różni od  mojego. Dla własnego dobra pomiń w wypowiedziach takie sformułowania jak sygnał z MMI . 

Ciebie interesuje tylko to co jest w bagażniku, czyli:

 

sygnał audio z subwofera oryginalnego

zasilanie z akumulatora . 

Sygnał remote do wzmacniacza ( ten w zależności od użytego konwertera bądź nie  .) masz chyba gniazdo zapalniczki w bagażniku więc po co kombinować bierz z tamtąd ( pamiętaj o bezpieczniku)

 

Dalej piszesz że twój wzmacniacz ma wejści HI a nie przeczytałeś co myślę na ten temat i dlaczego nie polecam- no ale możesz ryzykować  

 

No właśnie nie mam gniazda zapalniczki w bagażniku stąd najbardziej mi zależało aby remote nie musieć ciągnąć z przodu auta ani rozbebeszać pół samochodu wiem że konwerter który proponuję kolega Muskiel1 ma auto wzbudzanie ale jest strasznie drogi.. Ja znalazłem hollywood hcl3 ale czy kolega mówił  że w jego przypadku będę musiał i tak ciągnąć sygnał z mmi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...