Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zmiana sterownika gazu BRC na inny w A4 B6 2.0 ALT


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć,

Przegladając tematy nie natknąłem się na mój przypadek, stąd opiszę mój problem
AUDI A4 B6 2.0 ALT
Posiadam gaz BRC sequent 32, reduktor Genius 1200, wtryskiwacze musiałbym zobaczyć bezpośrednio na nich, ponieważ nie mam ich modelu w książce serwisowej. Na gazie zrobione mam już 35 tysięcy kilometrów, nie dawno skończyła się gwarancja więc stwierdziłem że pora zrobić z nim porządek. Od samego początku mam problemy, na zimny silniku potrafi szarpać co wiem że potrafi być normalne, ale ja mam coś znacznie bardziej irytującego, jest to przez 80% procent czasu. Niezależnie od temperatury silnika, choć po rozgrzaniu jest tylko nieco lepiej, mianowicie w momencie kiedy wciskam pedał gazu pierwszy zapłon wypada, kazdy kolejny już jest okej. Więc teraz chcąc ruszyć auto najpierw zgubi zapłon nieco szarpiąc, dopiero potem zacznie wchodzić na obroty. Podczas dynamicznej zmiany biegów jest już zabawa kompletna, a silnik chce się wyrwać z poduszek i wyjść bokiem.
Bardzo dobrze to czuć przy powolnej zmianie, najpierw sprzęgło, obroty spadają do zera, w momencie kiedy sterownik silnika wyłącza całkiem zapłon poneiważ auto się toczy jest szarpnięcie, zmiana biegu, i teraz gaz żeby wyrównać obroty więc znów szarpnięcie, przy puszczaniu sprzęgła też to się dzieje.

W serwisie BRC byłem naście razy, wiele razy jeżdziliśmy i próbowałiśmy to ustawić, mechanik mówi że mapy zgrywa idealnie i już nic więcej nie może zrobić, telefony do centrali BRC i też nie wiedzą. Nie mam siły się z nimi męczyć, bo dotychczas jedyne co dostałem to porysowaną skórę na kierownicy od jego laptopa, a przy wymianie głowicy w międzyczasie jak zobaczyłem ich sposób podłączenia kabli to myśłałem że ich zabije, wszystkie wtyczki od wtryskiwaczy benzyny połamane, luty trzymały się już ledwo co więc jeszcze trochę i by się urwały a wszystko ojebane taśmą izolacyjną, więc dodatkowy cały dzien na naprawianie wiązki jak to powinno być od początku.
Oczywiście na benzynie jest wszystko dobrze, sterownik silnika nie zgłasza problemów.

W końcu moje właściwe pytanie, chce zmienić cały sterownik na coś co mogę ustawić sam tak ja chcę, porządnie, a nie jeżdzić do "specjalistów", normalnej osoby wokoło nie znajdę. Co będzie dobre? Widziałem sterowniki KME MAX razem z całą wiązką, czujnikami, oraz dostępnym dla szarego człowieka oprogramowaniem. Czy taki sterownik będzie dobry? I czy przy jego wymianie, muszę wymienić też wtryskiwacze oraz reduktor? Jeśli macie lepsze propozycje sterowników czy rozwiązań z chęcią posłucham
 

Edytowane przez Devor
Opublikowano (edytowane)

Z której częsci  zachodniopomorskiego jesteś? Jeżeli Koszalin i okolice to Dinogaz lub OMAR (współpracują z Neptunem). Wyprostują to po partaczach.

Edytowane przez george
Opublikowano

Okolice Szczecina, choć większym problemem jest brak czasu, Jestem zajęty od poniedziału do niedzieli włącznie stąd zostawienie auta w warsztacie będzie wymagało logistyki. Głowica tak samo, czekała druga sztuka na szybką podmiankę w urlop żeby to wyszło.

Całkowitej podmianki a potem wystrojenia się nie boję, nie wiem tylko co będzie dobrym wyborem żeby dalej się cieszyć autem

Opublikowano
9 minut temu, Devor napisał(a):

Okolice Szczecina, choć większym problemem jest brak czasu,

W tej sytuacji Dretan Tanowo, nie wiem czy Cię to urządza.

Opublikowano

Jeśli nikt nie podpowie czegoś jeszcze i wyrwie się chwilę to może i spróbuję, dzięki bo to już coś

Opublikowano

Sterownik to jedno, jaki by nie był da się wyregulować żeby pracował dobrze. Często pomijany jest prawidłowy dobór dysz wtryskiwaczy, które mają bezpośrednie przełożenie na szarpnięcia przy dodawaniu gazu.

Opublikowano

To też wliczałem w potencjalną rzecz do poprawy, najbardziej boli że aktualny sterownik jest zablokowany. Patrząc na internecie STAG, KME czy OPTIMA wyglądają, że wszystkie spełnią moje warunki a sam wybór to już bardziej kwestia gustu jeśli czegoś nie pomijam

Aktualne dysze nie są według mnie optymalnie wwiercone, każdy nieco w inną stronę tak jaki był akurat dostęp. Robiąc to sam mogę wyciągnąć cały kolektor ssący i zrobić to dokładnie, używane łączniki (nie wiem jak określić te część) między głowicą a kolektorem nie są strasznie drogie. 

Opublikowano

Jak byś chciał, mam staga qbox ze swojego alt na handel do tego mam praktycznie nie używane wtryskiwacze gazu baracuda. wywalałem gaz u siebie w tamtym roku a graty zostały.

Jak coś zapraszam na PW.

Opublikowano

Zadzwoń i umów się do Dretana i Ci to ogarną i będzie śmigać.

Wyjdzie to taniej i lepiej jak zmiana prawie nowej instalacji.

Nie wiem gdzie to zakładałeś, ale to jakies kowale.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...