Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A4 B7 2.0 TDI 140km - Kopci na czarno (turbodziura)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Zacznę od tego, że podczas wyprzedzania nagle wyłączyło mi się turbo, samochód wszedł w tryb awaryjny i zaczął mega kopić na czarno. Odczytałem błędy i pokazało przeładowanie turbiny oraz wypadanie zapłonów. Oddałem auto do Bosch Serwis, na pierwszy strzał wymieniono pompę paliwa, bo podobno się rozciekła i zrobiły sie dwa stany oleju (cokolwiek to znaczy) oraz wykonali regenerację turbiny. Po tych zabiegach auto jeździ, nie wchodzi w tryb awaryjny ale turbina łapie dopiero od 2,5k obrotów i strasznie dalej kopci na czarno. Następnie padło na pompowtryski, bo niby korekty były za duże. Kupiłem wtryski, niby pewne (regenerowane z gwarancją) i po wymianie dalej dzieje się to samo (wiązka również wymieniona). DPF podobno czysty, świece żarowe wymienione na nowe, a w zeszłym roku był wymieniany EGR oraz przepustnica. Dodam, że zauważyłem taką zależność, że im jest cieplej na dworze (upalne dni) to auto bardziej kopci i gorzej się zbiera a właściwie to nie da się jeździć a kiedy jest zimniej to już kopci tylko przy mocniejszym dodawaniu gazu do 2 - 2,5k obrotów ale cały czas jest ta turbodziura. Dwóch mechaników już rozłożyło ręce... Czy ktoś może spotkał się z taką sytuacją, którą opisuje i może coś doradzić?

Opublikowano (edytowane)

Turbo źle wysterowane.

 

Ogólnie każdy się z tego śmieje, ale w całej grupie VW zaczyna się od logów, są te auta tak zrobione, że w 90% przypadków, po wykonanych logach można stwierdzić, a przynajmniej nakierować się co kuleje, zamiast wymieniać w ciemno. 

 

Czy kopci od 2500, czy tylko z dołu? Mogła też paść odma lub gdzieś przez przeładowanie turbiny poszedł któryś z węży z dolotu.

Edytowane przez Langista
Opublikowano
22 minuty temu, Langista napisał(a):

Turbo źle wysterowane.

 

Ogólnie każdy się z tego śmieje, ale w całej grupie VW zaczyna się od logów, są te auta tak zrobione, że w 90% przypadków, po wykonanych logach można stwierdzić, a przynajmniej nakierować się co kuleje, zamiast wymieniać w ciemno. 

 

Czy kopci od 2500, czy tylko z dołu? Mogła też paść odma lub gdzieś przez przeładowanie turbiny poszedł któryś z węży z dolotu.

Kopci do 2500, potem włącza się turbina i jest OK.

Opublikowano

To wygląda na źle wysterowaną turbinę. Zrób logi. 

Opublikowano

Ma dpfa i kopci na czarno? Dpf smietnik, pompa byla od poczatku ok, problem byl z uszczelniaczami pd. Turbo do czyszczenia i regulacji. Czyli zmien tych mechaników.

Do wykonania komplet logow. Skontroluj stan oleju jak poprzednim razem bylo go 2x wiecej niz powinno.

Opublikowano

Rozwiązałes problem?

Opublikowano
W dniu 23.07.2023 o 21:24, Eryk333 napisał(a):

Rozwiązałes problem?

Problem nadal nierozwiązany. Ostatnio znów wyłączyła się turbina i wywaliło check (w trybie awaryjnym auto tak bardzo nie kopci jak normalnie). Odczytałem błędy i znów zalogowały się te same co zawsze czyli:

 

16485 (P0101) Czujnik MAF (przepływ masy powietrza) (G70) - Sygał poza zakresem

16618 (P0234) Turbosprężarka - Nadmierne doładowanie

16787 (P0403) Przepływ EGR (recyrkulacja spalin) - uszkodzenie

17056 (P0672) Świeca żarowa cylindra 2 (Q11) Błąd elektryczny

 

Zauważyłem, że kiedy dodaje gazu to mocno puchnie rura, która idzie od IC do EGR, poniżej link do filmiku: 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...