toomek89 Opublikowano 14 Lipca 2023 Opublikowano 14 Lipca 2023 Witam, Zacznę od tego, że podczas wyprzedzania nagle wyłączyło mi się turbo, samochód wszedł w tryb awaryjny i zaczął mega kopić na czarno. Odczytałem błędy i pokazało przeładowanie turbiny oraz wypadanie zapłonów. Oddałem auto do Bosch Serwis, na pierwszy strzał wymieniono pompę paliwa, bo podobno się rozciekła i zrobiły sie dwa stany oleju (cokolwiek to znaczy) oraz wykonali regenerację turbiny. Po tych zabiegach auto jeździ, nie wchodzi w tryb awaryjny ale turbina łapie dopiero od 2,5k obrotów i strasznie dalej kopci na czarno. Następnie padło na pompowtryski, bo niby korekty były za duże. Kupiłem wtryski, niby pewne (regenerowane z gwarancją) i po wymianie dalej dzieje się to samo (wiązka również wymieniona). DPF podobno czysty, świece żarowe wymienione na nowe, a w zeszłym roku był wymieniany EGR oraz przepustnica. Dodam, że zauważyłem taką zależność, że im jest cieplej na dworze (upalne dni) to auto bardziej kopci i gorzej się zbiera a właściwie to nie da się jeździć a kiedy jest zimniej to już kopci tylko przy mocniejszym dodawaniu gazu do 2 - 2,5k obrotów ale cały czas jest ta turbodziura. Dwóch mechaników już rozłożyło ręce... Czy ktoś może spotkał się z taką sytuacją, którą opisuje i może coś doradzić?
Langista Opublikowano 14 Lipca 2023 Opublikowano 14 Lipca 2023 (edytowane) Turbo źle wysterowane. Ogólnie każdy się z tego śmieje, ale w całej grupie VW zaczyna się od logów, są te auta tak zrobione, że w 90% przypadków, po wykonanych logach można stwierdzić, a przynajmniej nakierować się co kuleje, zamiast wymieniać w ciemno. Czy kopci od 2500, czy tylko z dołu? Mogła też paść odma lub gdzieś przez przeładowanie turbiny poszedł któryś z węży z dolotu. Edytowane 14 Lipca 2023 przez Langista
toomek89 Opublikowano 14 Lipca 2023 Autor Opublikowano 14 Lipca 2023 22 minuty temu, Langista napisał(a): Turbo źle wysterowane. Ogólnie każdy się z tego śmieje, ale w całej grupie VW zaczyna się od logów, są te auta tak zrobione, że w 90% przypadków, po wykonanych logach można stwierdzić, a przynajmniej nakierować się co kuleje, zamiast wymieniać w ciemno. Czy kopci od 2500, czy tylko z dołu? Mogła też paść odma lub gdzieś przez przeładowanie turbiny poszedł któryś z węży z dolotu. Kopci do 2500, potem włącza się turbina i jest OK.
Rob@k Opublikowano 14 Lipca 2023 Opublikowano 14 Lipca 2023 To wygląda na źle wysterowaną turbinę. Zrób logi.
nadybek Opublikowano 15 Lipca 2023 Opublikowano 15 Lipca 2023 Ma dpfa i kopci na czarno? Dpf smietnik, pompa byla od poczatku ok, problem byl z uszczelniaczami pd. Turbo do czyszczenia i regulacji. Czyli zmien tych mechaników. Do wykonania komplet logow. Skontroluj stan oleju jak poprzednim razem bylo go 2x wiecej niz powinno.
toomek89 Opublikowano 15 Sierpnia 2023 Autor Opublikowano 15 Sierpnia 2023 W dniu 23.07.2023 o 21:24, Eryk333 napisał(a): Rozwiązałes problem? Problem nadal nierozwiązany. Ostatnio znów wyłączyła się turbina i wywaliło check (w trybie awaryjnym auto tak bardzo nie kopci jak normalnie). Odczytałem błędy i znów zalogowały się te same co zawsze czyli: 16485 (P0101) Czujnik MAF (przepływ masy powietrza) (G70) - Sygał poza zakresem 16618 (P0234) Turbosprężarka - Nadmierne doładowanie 16787 (P0403) Przepływ EGR (recyrkulacja spalin) - uszkodzenie 17056 (P0672) Świeca żarowa cylindra 2 (Q11) Błąd elektryczny Zauważyłem, że kiedy dodaje gazu to mocno puchnie rura, która idzie od IC do EGR, poniżej link do filmiku:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się