innotic Opublikowano 17 Lipca 2023 Opublikowano 17 Lipca 2023 (edytowane) Cześć! Umarły amortyzatory z tyłu w moim BEXie z połowy 2004r. i szukam dla nich godnych następców. Interesowałem się Bilsteinem jednak nie potrafię określić który model jest odpowiedni do mojej zawiechy 🙈 Nr oryginału 8E0513033N Czy ma to być czarny 19-164489 Czy może żółty 24-119795 lub 24-119818 ?? Oba pasują jako analogi mojego wg. katalogów. A może olać Bilsteina i kupić coś innego, np Sachs? Poratujcie proszę, bo d*pa skacze okropnie. Pozdrawiam. Edytowane 17 Lipca 2023 przez innotic
george Opublikowano 18 Lipca 2023 Opublikowano 18 Lipca 2023 5 godzin temu, innotic napisał(a): Czy ma to być czarny 19-164489 To jest B6, oś tylna. 5 godzin temu, innotic napisał(a): 24-119795 To z kolei B4, również tył. Seria B4 jest oznaczana jako odpowiednik OE 5 godzin temu, innotic napisał(a): 24-119818 Tu z kolei B8. Modele B6/B8 są sygnowane jako amortyzatory sportowe. Co do wyboru Sachs a Bilstein nie wypowiem się, bo nie miałem okazji użytkować ani jednych, ani drugich. Niemniej jednak chętnie dowiem się, która opcja jest lepsza.
staniek Opublikowano 18 Lipca 2023 Opublikowano 18 Lipca 2023 Czarny to B4 jest Sachs'a do zawieszenia sportowego 1be/bv + eibach prokit mam aktualnie i komfort jest o wiele wyższy niż na bilstein'ach b8 + eibach prokit które miałem wcześniej. Na b8 jest twardo, ale da się żyć. Jeśli oczekujesz komfortu, wozisz dzieci to raczej odradzam. Bilstein B6 (też miałem je z prokit'em) to to samo co B8 (twardość) tyle, że do zawieszenia seryjnego 1ba,i do 1be/bv według mnie. B8 do większych obniżeń, bo ma sporo mniejszy skok od B6. Pozdr
innotic Opublikowano 18 Lipca 2023 Autor Opublikowano 18 Lipca 2023 Gdzie pytałem to mówią mi że te B4 to znowu jest tylko do BE i muszę szukać czego innego xD Znowu w analogach dla tego B4 jest mój numer amorka i żadnego innego występującego w innych wersjach B6 :D No to może wybrać coś z Sachsa skoro taki bajzel z tymi Bilsteinami?
staniek Opublikowano 18 Lipca 2023 Opublikowano 18 Lipca 2023 Sachs do sportowego zawieszenia to raczej takie 1BE jeśli chodzi o twardość. Ale to dobre amorki.
innotic Opublikowano 19 Lipca 2023 Autor Opublikowano 19 Lipca 2023 No właśnie, musiałbym chyba wymienić przód i tył żeby to miało sens 🤷🏻♂️ A z drugiej strony jak widzę cenę tych B8 to aż się słabo robi...
staniek Opublikowano 19 Lipca 2023 Opublikowano 19 Lipca 2023 To prawda, cena mocno duża za B6/8 Jest jeszcze KONI str (street), też dobre amorki, ale nie wiem jak twarde? Jeśli na przodzie masz jeszcze Ori amorki (i nie były jeszcze wymieniane) to możesz pomyśleć o całym komplecie. Ale możesz też wymienić na razie sam tył, a za jakiś czas przód. Jeśli nie chcesz wymieniać przodu do czasu aż padnie, to według mnie, kup sobie Sachs'y czy też Bilstein'y B4 do zawieszenia sportowego i śmigaj.
innotic Opublikowano 27 Lipca 2023 Autor Opublikowano 27 Lipca 2023 (edytowane) No właśnie B4 są do zwykłej zawiechy 😅 Będą zapewne za miękkie. Dostałem odpowiedź od Bilsteina i widzą tylko jedno rozwiązanie: 24-119818 na przód (B8) 24-119825 na tył (B8) No i został ujawniony fakt, że nikt nie produkuje dedykowanego zamiennika i trzeba dopasowywać podobne. Ktoś jeszcze pisał, że zakładał MTS SAU007R Tymczasem nabyłem używane kompletne zawieszenie 1BV z B7 za 300zł, więc na razie będzie spokój. Edytowane 27 Lipca 2023 przez innotic
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się