Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zmiana konsoli/kosza radia 1 DIN na 2 DIN bez wymiany tunelu środkowego.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Wymagane elementy:

Klatka:

  • 8E0 858 005 C (B6, aluminium)
  • 8E0 858 005 F (B7, plastik)

Climatronic:

  • B6 8E0 820 043 AC - min temperatura 18°C
  • B6 8E0 820 043 L - min temperatura 18°C - podgrzewane fotele
  • B6 8E0 820 043 D - min temperatura 18°C - czujnikiem jakości powietrza
  • B6 8E0 820 043 G - min temperatura 18°C - podgrzewane fotele + czujnik jakości powietrza
  • B6 8E0 820 043 AH - min temperatura 18°C - podgrzewane fotele + czujnik jakości powietrza
  • B7 8E0 820 043 AL - min temperatura 16°C
  • B7 8E0 820 043 BL - min temperatura 16°C
  • B7 8E0 820 043 AM - min temperatura 16°C - podgrzewane fotele
  • B7 8E0 820 043 BM - min temperatura 16°C - podgrzewane fotele
  • B7 8E0 820 043 BQ - min temperatura 16°C - czujnik jakości powietrza
  • B7 8E0 820 043 AP - min temperatura 16°C - podgrzewane fotele + czujnik jakości powietrza
  • B7 8E0 820 043 AR - min temperatura 16°C - podgrzewane fotele + czujnik jakości powietrza
  • B7 8E0 820 043 BR - min temperatura 16°C - podgrzewane fotele + czujnik jakości powietrza

* Climatronic od B7 można zastosować w B6 ale wymagana jest modyfikacja w celu działania podgrzewanej tylnej szyby.

** Ewentualnie można również przyciąć panel przedni Climatronica aby pasował do konsoli/kosza 2 din.

Popielniczka(opcjonalnie):

  • 8E0857951G

* Popielniczkę możemy zastosować starą, jednak różni się ona wyglądem. 

** Pozostanie również dziura przez którą coś może nam wpaść do tyłu. (tylko cienkie przedmioty)

Narzędzia:

  • Wyjmaki do demontażu radia (x4)
  • Nasadki 8 mm i 13 mm, Torx T20 i T10
  • Piła do metalu
  • Śrubokręt płaski i krzyżak

 

Obrazek podglądowy którym się posiłkowaniem:

U8FSrqw.png

 

Demontaż tunelu środkowego:

  • Ciągniemy za obudowę mieszka zmiany biegów(trzyma się na 4 zaczepach)
  • Odpinamy 4 zatrzaski trzymające mieszek i zdejmujemy obudowę
  • Wyciągamy osłonę która znajduje się za popielniczką, wystarczy ją podważyć(trzyma się na 2 zatrzaskach)
  • Wykręcamy 2 śrubki łączące popielniczkę z tunelem(znajdują się one pod przodem obudowy mieszka zmiany biegów)
  • Wyciągamy popielniczkę przednią(pamiętajcie o odłączeniu kabla od podświetlenia)
  • Wyciągamy tylną popielniczkę(pociągamy, odpinamy kabel) oraz zaślepkę pod nią.
  • Wyciągamy zaślepkę oznaczoną numerem 2(ma 2 zatrzaski po bokach)
  • Odkręcamy śrubę numer 11, odpinamy kabel od podłokietnika a następnie go wyciągamy
  • Zdejmujemy zaślepki oznaczone numerem 4 (podważamy płaskim śrubokrętem i same wyskakują)
  • Wyciągamy zaślepkę oznaczoną numerem 5 (podważamy płaskim śrubokrętem od strony konsoli i sama wyskakuje)
  • Wyciągamy tylną popielniczkę(pociągamy) oraz zaślepkę pod nią.
  • Możemy wyciągnąć rączkę od ręcznego, pod spotem znajduje się dziurka w która wsuwamy płaski śrubokręt a następnie ciągniemy za rączkę. 
  • Odkręcamy śruby nr. 7 za pomocą śrubokręta krzyżakowego a następnie wyjmujemy odkręcony element łączący tunel
  • Odkręcamy śruby nr. 11 oraz 12 za pomocą nasadki 13mm
  • Odkręcamy śruby nr. 8,9,10 za pomocą nasadki 9mm
  • Odpinamy 2 białe kostki(jedna od zapalniczki, druga od podświetlenia)(znajdują się one w okolicy sterownika AIR-BAG)
  • Wyciągamy przycisk ESP oraz świateł awaryjnych oraz inne jeżeli są zamontowane. (odpinamy kostki)
  • Wyciągamy również wizytkownik oraz cup holder (odpinamy zasilanie podświetlenia jeżeli jest zamontowane)
  • Wyciągamy tunel ciągnąc go w strone kanapy tylnej a następne do góry.

 

Demontaż konsoli/kosza:

Demontaż jest bardzo prosty, wystarczy odkręcić 6 śrubek za pomocą nasadki 9mm.

Na obrazku zaznaczyłem je kolorem czerwonym.

  • 2 śruby są pod górną zaślepką
  • 2 na wysokości radia
  • 2 na dole, konsoli

Uwaga! mogą występować również inne dodatkowe śrubki, więc nie używamy zbyt dużej siły, konsola/kosz powinien wyjść bez użycia znacznej siły.

Nastąpienie ciągniemy do siebie.

 

Przerobienie tunelu środkowego pod konsolę/kosz 2 din:

Wycinamy tą klapkę:

XfN33Sz.jpg

 

Wycinamy ten fragment plastiku, ma wymiary 40 mm x 85 mm.

lWz5kzf.jpg

 

Przykładamy konsolę/kosz i sprawdzamy jak jest dopasowana:

cSlNfO4.jpg

 

Opcjonalnie możemy również wykorzystać element za popielniczką, jednak musimy go przyciąć w miejscu za zatrzaskami:

zXSVBz8.jpg

Efekt:

yp8BOiu.jpg

 

Całość składamy w odwrotnej kolejności, oczywiście montując nowy climatronic.

 

W manualu wykorzystałem kilka zdjęć pochodzących z google grafika oraz z różnych zagranicznych forum. W niedalekiej przyszłości zastąpię je własnymi zdjęciami.

 

WSZYSTKO OPISANE W MANUALU WYKONUJECIE NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ. 

Edytowane przez P.Wiśnia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...