xXPiotrekXx19 Opublikowano 3 Września 2023 Opublikowano 3 Września 2023 Witam , jestem świeżym posiadaczem audi Q7 z 2017 roku z silnikiem 3.0 TDI o mocy 218 km i łodzie silnika czza . Coś słyszalem że te silniki mogą mieć zbyt małe ciśnienie oleju na obrotach jałowych i że można to podnieść programowo . Czy ktoś z was mógł by mi coś więcej naświetlić o tym silniku
Muskel1 Opublikowano 3 Września 2023 Opublikowano 3 Września 2023 (edytowane) Jest to silnik generacji VW EA897evo. Jak wszystkie silniki z tej generacji, ma on pompę oleju o zmiennej wydajności, sterowaną w mapkach sterownika silnika. W internecie chodzi opinia o tym, że pompy te zakresie pracy częściowego obciążenia silnika mają zbyt niskie ciśnienie. Jak robiłem program u siebie zleciłem tunerowi podniesienie ciśnienia w tych zakresach. Z tego co pamiętam, podniósł je o 0.5 Bar. Edytowane 3 Września 2023 przez Muskel1
xXPiotrekXx19 Opublikowano 3 Września 2023 Autor Opublikowano 3 Września 2023 2 godziny temu, Muskel1 napisał(a): Jest to silnik generacji VW EA897evo. Jak wszystkie silniki z tej generacji, ma on pompę oleju o zmiennej wydajności, sterowaną w mapkach sterownika silnika. W internecie chodzi opinia o tym, że pompy te zakresie pracy częściowego obciążenia silnika mają zbyt niskie ciśnienie. Jak robiłem program u siebie zleciłem tunerowi podniesienie ciśnienia w tych zakresach. Z tego co pamiętam, podniósł je o 0.5 Bar. Czyli rozumiem że u mnie też jest zapewne taka sytuacja . Bo właśnie mechanik mi mówił żebym się zorientował na forach bo ten problem z zbyt małym ciśnieniem może doprowadzić do awarii silnika co będzie kosztowne .
Muskel1 Opublikowano 3 Września 2023 Opublikowano 3 Września 2023 Masz silnik VW EA897evo, więc jeżeli jest to prawdą z tym ciśnieniem, to dotyczy to takżeTwojego silnika. Nigdzie nie ma jednoznacznej diagnozy, która potwierdziłaby 100% zależność między ciśnieniem tej pompy a zatartymi silnikami. Ja podniosłem ciśnienie profilaktycznie. Zaszkodzić na pewno nie zaszkodzi.
xXPiotrekXx19 Opublikowano 17 Września 2023 Autor Opublikowano 17 Września 2023 Koledzy mam problem co do swojego silnika jakim jest 3 litry diesel o kodzie czza . Problem dotyczy ubytku oleju . Po zakupie auta zrobiłem nim może 150 km i nie sprawdzalem stanu oleju gdyż dopiero uczyłem się tego auta . Wymieniałem ostatnio podkładki pod wtryskami wraz z śrubami i oringami wszystko na Ori częściach i przy tym zabiegu pełny serwis filtrów i oleju w silniku też Ori 0w20 zalane prawie pod max i po przejechaniu 200 km komunikat aby dolac max jeden litr zdziwiło mnie to ale dolalem na maxa i po przejechaniu teraz trasy 350 km ubyło już do połowy miarki silnik nie jest przeze mnie męczony ani nic takiego . W wydechu sucho dymu nie ma nawet jak się go depnie . Wiem tylko tyle że przy wymianie jak zdjęta była osłona silnik od spodu był mokry tyle mi przekazano i że to zapewne powód tego że od góry jak były robione wtryski to że rozpoznali paliwo itp i dlatego mogło być brudno od spodu teraz nie sprawdzałem . Czy te silniki lubią żreć olej w dużej ilości czy może mam jakiś wyciek duży bo żeby jakąś plama pod autem była to nie widziałem ale osłona na pewno była i jest jak by mokra .
Emejcz Opublikowano 17 Listopada 2023 Opublikowano 17 Listopada 2023 W dniu 17.09.2023 o 16:18, xXPiotrekXx19 napisał(a): Koledzy mam problem co do swojego silnika jakim jest 3 litry diesel o kodzie czza . Problem dotyczy ubytku oleju . Po zakupie auta zrobiłem nim może 150 km i nie sprawdzalem stanu oleju gdyż dopiero uczyłem się tego auta . Wymieniałem ostatnio podkładki pod wtryskami wraz z śrubami i oringami wszystko na Ori częściach i przy tym zabiegu pełny serwis filtrów i oleju w silniku też Ori 0w20 zalane prawie pod max i po przejechaniu 200 km komunikat aby dolac max jeden litr zdziwiło mnie to ale dolalem na maxa i po przejechaniu teraz trasy 350 km ubyło już do połowy miarki silnik nie jest przeze mnie męczony ani nic takiego . W wydechu sucho dymu nie ma nawet jak się go depnie . Wiem tylko tyle że przy wymianie jak zdjęta była osłona silnik od spodu był mokry tyle mi przekazano i że to zapewne powód tego że od góry jak były robione wtryski to że rozpoznali paliwo itp i dlatego mogło być brudno od spodu teraz nie sprawdzałem . Czy te silniki lubią żreć olej w dużej ilości czy może mam jakiś wyciek duży bo żeby jakąś plama pod autem była to nie widziałem ale osłona na pewno była i jest jak by mokra . To nie są olejożerne silniki, za to mają duże problemy z wyciekami które występują w bardzo wielu miejscach, a uszczelnienie jest bardzo kosztowne, bo wymaga demontażu większości osprzętu. Także raczej spodziewałbym się, że masz po prostu z każdej strony silnik zalany olejem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się