Gliszmir Opublikowano 2 Października 2023 Opublikowano 2 Października 2023 Mam problem z wszystkimi 4 gniazdami zapalniczki. Sprawdzałem miernikiem i do każdego dochodzi prąd 12V. Natomiast ładowarka po włożeniu nie działa. Przestała działać z dnia na dzień, a w innych autach działa bezproblemowo. zapalniczka po wciśnięciu wgl nie odskakuje. Wszystkie bezpieczniki są dobre. Co może być przyczyną?
Gliszmir Opublikowano 2 Października 2023 Autor Opublikowano 2 Października 2023 Nie mam interfejsu. Chciałem spróbować samemu najpierw coś zaradzić zanim do mechanika podjadę
P.Wiśnia Opublikowano 2 Października 2023 Opublikowano 2 Października 2023 (edytowane) @Gliszmir Skoro prąd dochodzi do gniazd to sprawdź jego napięcie i miejsce w którym gniazda są masowane. Edytowane 2 Października 2023 przez P.Wiśnia
Gliszmir Opublikowano 3 Października 2023 Autor Opublikowano 3 Października 2023 Napięcie sprawdzałem w samym gnieździe, nie w wiązce, która dochodzi do tego gniazda
sahipp Opublikowano 3 Października 2023 Opublikowano 3 Października 2023 (edytowane) tak obserwuje z ciekawości... a nie uszkodziło się to gniazdo fizycznie w jakiś sposób, czego następstwem jest brak styku z wtyczką urządzenia podłączanego? Edytowane 3 Października 2023 przez sahipp
Gliszmir Opublikowano 3 Października 2023 Autor Opublikowano 3 Października 2023 Tylko dziwne, że wszystkie 4 jednocześnie się zepsuły mimo iż tylko jeden był używany
Muskel1 Opublikowano 3 Października 2023 Opublikowano 3 Października 2023 Wszystkie zapalniczki mają wspólne zasilanie.
sahipp Opublikowano 3 Października 2023 Opublikowano 3 Października 2023 (edytowane) pozostało by jeszcze sprawdzić najlepiej miernikiem czy nie ma takiej sytuacji (skoro jest napięcie w gnieździe) czy po podpięciu urządzenia raz czy jest przejście napięcia, dwa w momencie gdy urządzenie zaczyna pobór prądu czy napięcie nadal jest podawane - czy tez może w tym momencie coś rozłącza napięcie... najlepiej jakieś proste urządzenie co by szło rozebrać na tyle aby wpiąć się i sprawdzić miernikiem na samym urządzeniu co się dzieje... nie wiem może jakaś ładowarka do telefonu by się nadała do tego celu.... ...bo z tego co napisałeś rozumiem że napięcie w gnieździe jest, a po podpięciu rządzenia jest brak... bo generalnie napięcie w aucie na wszystkim jest cały czas nawet gdy auto zamknięte i ,,komputer decyduje ,, co i kiedy po jakim czasie odłączyć ( np ori radio)... Więc by wychodziło że coś nakazuję wstrzymanie dostawy napięcia w momencie poboru... Tylko trzeba by tą teorię potwierdzić, a potem szukać przyczyny Edytowane 3 Października 2023 przez sahipp
Gliszmir Opublikowano 5 Października 2023 Autor Opublikowano 5 Października 2023 W dniu 3.10.2023 o 14:07, sahipp napisał(a): pozostało by jeszcze sprawdzić najlepiej miernikiem czy nie ma takiej sytuacji (skoro jest napięcie w gnieździe) czy po podpięciu urządzenia raz czy jest przejście napięcia, dwa w momencie gdy urządzenie zaczyna pobór prądu czy napięcie nadal jest podawane - czy tez może w tym momencie coś rozłącza napięcie... najlepiej jakieś proste urządzenie co by szło rozebrać na tyle aby wpiąć się i sprawdzić miernikiem na samym urządzeniu co się dzieje... nie wiem może jakaś ładowarka do telefonu by się nadała do tego celu.... ...bo z tego co napisałeś rozumiem że napięcie w gnieździe jest, a po podpięciu rządzenia jest brak... bo generalnie napięcie w aucie na wszystkim jest cały czas nawet gdy auto zamknięte i ,,komputer decyduje ,, co i kiedy po jakim czasie odłączyć ( np ori radio)... Więc by wychodziło że coś nakazuję wstrzymanie dostawy napięcia w momencie poboru... Tylko trzeba by tą teorię potwierdzić, a potem szukać przyczyny Po podpięciu ładowarki napięcie spada do 6V Czy podpięcie do komputera pokaże gdzie mógłby być problem? We wtorek auto wiozę do mechanika to byłaby możliwość podłączenia komputera
Muskel1 Opublikowano 5 Października 2023 Opublikowano 5 Października 2023 W każdym razie nie zaszkodzi. Komputer to podstawa każdego diagnozowania.
sahipp Opublikowano 5 Października 2023 Opublikowano 5 Października 2023 no i trzeba by się dowiedzieć co jest odpowiedzialne za podejmowanie decyzji o ograniczeniu napięcia skoro ,,na sucho,, napięcie jest jak trzeba...
Gliszmir Opublikowano 5 Października 2023 Autor Opublikowano 5 Października 2023 (edytowane) ok. Myślałem, że może uda się samemu to naprawić, ale trudno. Dzięki za pomoc, jak będę znał jakieś szczegóły to dam znać co to było. Edytowane 5 Października 2023 przez Gliszmir
sahipp Opublikowano 5 Października 2023 Opublikowano 5 Października 2023 (edytowane) 11 godzin temu, Gliszmir napisał(a): ok. Myślałem, że może uda się samemu to naprawić, ale trudno. Dzięki za pomoc, jak będę znał jakieś szczegóły to dam znać co to było. no niestety to już nie jest proste a4 b5 czy 80.... od modelu a4 b6 to to już inaczej wszystko działa i nie jest takie proste, a im wyższy model tym trudniej dla laika... Tutaj może @Muskel1 by Tobie podpowiedział który komponent w aucie hipotetycznie by za to odpowiadał (jakiś moduł), ja aż taki biegły nie jestem... tutaj bardziej pole do popisu dla jakiegoś elektryka niż mechanika... vag - wiadomo należałoby sprawdzić co tam pokazuje, ale mam przeczucie że może nic nie pokazać w celu naprowadzenia na winowajce... wtedy jak już będzie wiadomo co za to odpowiada to pytanie dla czego albo uszkodzony lub jest jakiś powód takiego zachowania... a jak to się stało, z chwili na chwilę czy przed tym zadziało się coś w aucie? ...nie wiem jakieś zwarcie, zalanie, jakiś bezpiecznik, ktoś coś źle podpiął ? Czy tak nagle bez powodów? i jeszcze coś takiego znalazłem: Audi A4 (B8) - bezpieczniki i przekaźniki z opisami i schematami blokowymi AUTOCODES.PL Przyporządkowanie bezpieczników i przekaźników Audi A4 (B8) ze schematami blokowymi i ich lokalizacją. Bezpiecznik zapalniczki. Edytowane 5 Października 2023 przez sahipp
Gliszmir Opublikowano 5 Października 2023 Autor Opublikowano 5 Października 2023 25 minut temu, sahipp napisał(a): a jak to się stało, z chwili na chwilę czy przed tym zadziało się coś w aucie? ...nie wiem jakieś zwarcie, zalanie, jakiś bezpiecznik, ktoś coś źle podpiął ? Czy tak nagle bez powodów? Jechałem z podpiętym telefonem do ładowania i ładowarka zaczęła nagle włączać się i wyłączać. Wyciągnąłem ładowarkę z gniazda, a następnego dnia jak podłączyłem to znowu ładowanie włączało się i wyłączało z tym, że było to już coraz rzadziej i większość czasu ładowarka nie działała Potem to już praktycznie wgl nic nie działało.
Muskel1 Opublikowano 5 Października 2023 Opublikowano 5 Października 2023 Należy, jak wyżej już kolega podpowiedział, podać do zapalniczki masę z karoserii na próbę. Mi to wygląda na problem z masą lub zaśniedziałym lub słabym kontaktem przewodu prądowego, skoro przy podłączeniu obciążenia napięcie spada.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się