Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[A4 B7 - 1.9 TDI BRB] - Wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia.


Zweryfikowany30

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,


Panowie, zauważyłem że silnik wyrzuca płyn chłodniczy przez zbiorniczek wyrównawczy (od spodu).

 

Probuje zdiagnozować problem i napisze poniżej co wykonałem. Mój mechanik mówi o wymianie uszczelki lub głowicy, ale przed tym chciałbym sprawdzić czy faktycznie problem pochodzi z tego miejsca.

 

Co się dzieje:

- wyrzuca płyn zbiorniczkiem

- poziom płynu znacznie się wacha na gorącym/zimnym silniku (najpierw go ubywa, potem wraca itp)

- auto nie kopci na biało

- płyn różowiutki

- nie przybywa oleju, również brak „masła” na korku

- temperatura równiutko w pionie (nawet przy szybszej, ciągłej jeździe)

 

Co zostało zweryfikowane:

- termostat wymieniony (prewencyjnie)

- test na uszczelkę - niejednoznaczny (bardzo długo trzeba czekać żeby się trochę zazielenił)

- płyn się nie gotuje przy odkręconym korku

- układ chłodniczy był odpowietrzany

- pojemnik i korek podmieniony

- czujnik temperatury wymieniony (prewencyjnie)

- chłodniczka spalin (mechanik robił obejście i efekt ten sam) - wiec raczej okej

- pompa wody sprawdzana - wszystko okej

- wentylator chodzi

- odma sprawdzona - wyrzuca spaliny poza silnik po dopięciu wężyka

- wężyk od odmy nie jest zapchany

 

Dalsze pomysły:

- pokazuje problem z czujnikiem klimatyzacji G65 - planuje go wymienić - pytanie czy to może cokolwiek mieć związanego z powyższym problemem/układem chłodzenia?

 

Bardzo prosiłbym o porady/opinie, lub kontakt do fachowca od TDI w lubelskim.

Przed ściągnięciem głowicy wolałbym sprawdzić co sie tylko da - czytałem że często problem nie tkwił w uszczelce/głowicy i te naprawy nie likwidowały problemu.

 

Pozdrawiam.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....może być jeszcze uszkodzony korek zbiorniczka....

 

aczkolwiek, przerabiałem kiedyś taką sytuację... wszystko było ok, żadnego masła i w ogóle wszystko porządku... mimo to był przestrzał ciśnienia w układ czyli po prostu uszczelka pod głowicą... wyrzucanie było również uzależnione od tego czy silnik był deptany czy na spokojnie... ima bardziej but tym bardziej więcej płynu wyrzucało... do tego ,,węże wodne,, stały dęba i były twarde, czuć było że wysokie ciśnienie w nich było...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, sahipp napisał(a):

....może być jeszcze uszkodzony korek zbiorniczka....

 

aczkolwiek, przerabiałem kiedyś taką sytuację... wszystko było ok, żadnego masła i w ogóle wszystko porządku... mimo to był przestrzał ciśnienia w układ czyli po prostu uszczelka pod głowicą... wyrzucanie było również uzależnione od tego czy silnik był deptany czy na spokojnie... ima bardziej but tym bardziej więcej płynu wyrzucało... do tego ,,węże wodne,, stały dęba i były twarde, czuć było że wysokie ciśnienie w nich było...

Korek też sprawdzany.

 

Wymiana uszczelki wystarczyła czy coś było z głowicą?


Czujnik G65 o którym wspomniałem może mieć wpływ na układ chłodzący?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Zweryfikowany30 napisał(a):

Wymiana uszczelki wystarczyła czy coś było z głowicą?

u mnie to długa historia... jako gówniarz ciężko pracowałem i kupiłem za majątek a4 b5... od ,,drobnego amatora handlarza,,... buda w pięknym stanie ale auto było zajechane mechanicznie (nie znałem sie wtedy tak)... po pół roku posiadania poszła uszczelka - została zrobiona + planowanie głowicy... po znowu pół roku znów strzeliła uszczelka - ponownie wszystko wymienione i zrobione... po znowu ok pół roku znowu powtórka... - został w tym momencie zmieniony słupek - okazało się że był krzywy blok - głowica zaś ok, szczelna... Po wymianie słupka dodane zostało grubo mocy (190ps) i przez kilkanaście lat zero problemów z silnikiem (1.9tdi AFN)...

 

ale standardowo wymieniasz uszczelkę + planowanie głowicy i powinno być ok, jeżeli nie ma dodatkowych chochlików...

Edytowane przez sahipp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Zweryfikowany30 napisał(a):

Korek też sprawdzany.

 

Wymiana uszczelki wystarczyła czy coś było z głowicą?


Czujnik G65 o którym wspomniałem może mieć wpływ na układ chłodzący?

 

G65 nie ma nic do tego, skoro po obejściu chłodnicy spalin dalej wychodzi test pozytywnie to masz jednak przedmuch. Ciśnienie samo z siebie się nie zrobi, UPG do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co napisałeś to objawy masz typowo wskazujące na problem z uszczelką pod głowicą.

W PD-kach 8V to norma, szczególnie tych nowszych, Made in Poland 😁.....

Remont głowicy + nowa uszczelka zazwyczaj załatwiają sprawę na długo.

PS

To już stare paździerze są za kilkanaście tysi,  trzeba uważać bo remont głowicy może wiązać się z koniecznością tulejowania gniazd pompek, wymiany wytartego wałka rozrządu i szklanek, panewek wałka i innych pierdół....

Całość z robotą może grubo przekroczyć 5kPLN.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...