Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problemy z elektroniką w A5 8T - błędy 0010 + kontrolki na żółto - asp, żółte koło kierownicy


bartek558899

Rekomendowane odpowiedzi

Możesz spróbować ale VCDSem nie zawsze daje radę.

Muszą być spełnione następujące warunki:

-Napięcie akumulatora przynajmniej 12V

- kierownica ustawiona jest na wprost, zakres tolerancji nie większy niż ±1,5 °

-silnik pracuje na wolnych obrotach

 

Procedura:

Wchodzisz w sterownik aktywnego układu kierowniczego 1B, następnie w dostęp upoważniony i wpisujesz kod 61378 i zatwierdzasz.

Następnie wychodzisz z dostępu upoważnionego i wchodzisz w nastawy podstawowe, wybierasz grupę 101, naciskasz na start, następnie na ON/OFF/Dalej

Nastawy podstawowe są aktywne. Jeżeli w 4 okienku widnieje napis, że brak wartości, przekręć kierownicę w obu kierunkach o 45°, kręcąc nią z prędkością mniejszą niż 50°/s. Przekręcaj kierownicą do momentu pojawienia się w tym 4 okienku napisu OK.

Gdy w okienku pojawi się napis OK zakończ procedurę naciskając na przycisk Koniec. Wychodzisz z nastaw podstawowych, wchodzisz w odczyt błędów i kasujesz błąd.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem. Nie ma gwarancji, że się powiedzie.

 

 

 

 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.11.2023 o 10:02, Muskel1 napisał(a):

Tak jak pisałem. Nie ma gwarancji, że się powiedzie.

 

 

 

 

no niestety. Czekam na termin w aso. Ciekawie czy mocno zaboli portfel...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.11.2023 o 10:02, Muskel1 napisał(a):

Tak jak pisałem. Nie ma gwarancji, że się powiedzie.

 

 

 

 

tak szczerze mówiąc już mam dość tego auta. Dziś odpalam po srogim deszczu w nocy i auto magicznie odzyskało kodowania bo błędy (żółtą kierniwca, esp oraz abs (abs po wciśnięciu mocno hamulca))zniknęły. Nagle zaczął działać hamulec od auto holda (Wcześniej po naciśnięciu tego zachowywał się jakby był martwy). Nie wiem o co chodzi i nie chce wiedzieć. 

 

Jedyny problem to ze kierownica nadal krzywo i chodzi trochę ciężko. Jak przestawiam tryb jazdy to chodzi lżej ale nie tak jak zwykle. Boje się już podłączać pod to vcds... :D

Edytowane przez bartek558899
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustaw prosto kierownicę to błędy się stracą. Czujnik kąta skrętu kierownicy wykrywa skręconą kierownicę a czujniki ABS oczekują różnej prędkości na kołach, której nie ma, stąd te wszystkie problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minut temu, Langista napisał(a):

Ustaw prosto kierownicę to błędy się stracą. Czujnik kąta skrętu kierownicy wykrywa skręconą kierownicę a czujniki ABS oczekują różnej prędkości na kołach, której nie ma, stąd te wszystkie problemy.

to znaczy? tak jak napisałem wyżej, błędów na desce nie ma lecz kiera nadal krzywo. Może teraz dopiero spróbować zastawów jeszcze raz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz kierownicę krzywo a jedziesz prosto? Jedź na ustawienie geometrii kół i powiedz im, że masz krzywo kiere, powinni to przestawić a dane błędy nie powrócą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Langista napisał(a):

Masz kierownicę krzywo a jedziesz prosto? Jedź na ustawienie geometrii kół i powiedz im, że masz krzywo kiere, powinni to przestawić a dane błędy nie powrócą.

To nie wina geometrii. Kolega ma aktywny układ kierowniczy (magnetic ride) i brakuje w nim nastaw podstawowych, taki ma błąd zapisany w sterowniku. Dlatego kierownica krzywo stoi. To jest układ czysto elekrto-mechaniczny i bez nastaw nie wie jak ma być ustawiona na prosto.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Muskel1 napisał(a):

To nie wina geometrii. Kolega ma aktywny układ kierowniczy (magnetic ride) i brakuje w nim nastaw podstawowych, taki ma błąd zapisany w sterowniku. Dlatego kierownica krzywo stoi. To jest układ czysto elekrto-mechaniczny i bez nastaw nie wie jak ma być ustawiona na prosto.

 

kurde w blokach pomiarowych pokazuje 0 stopni jak mam faktycznie kierownice prosto. nie wiem już czy to nie będzie jakaś usterka mechaniczna. Idę zaraz jeszcze raz sprawdzić błędy po tym jak się samoistnie kontrolki wykasowały i zaczął działać auto hold

Edytowane przez bartek558899
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...