Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Samopoziomowanie w A4 B8


Nik0l4i

Rekomendowane odpowiedzi

Witam 

Jest temat o zmianie lamp z h7 na bixenon i wszystko super. Ale jak by ktoś mógł wytłumaczyć jak dla zwykłego chłopa jak zrobić samopoziomowanie 

czujniki mam sterownik 55 mam i 30m kabla tez. Proszę żeby ktoś wytłumaczy jaki pin z czym połączyć jakie piny idą do przodu do tyły czy jakieś idą do BCM albo może idą gdzieś jeszcze bo w kosce od modułu świateł jest z 20 kabelków. Wiem ze można to wyregulować na stałe ale chciałbym to zrobić zgodnie ze sztuka. I czy można do przed lifta założyć BCM od polifta? 
dzieki panowie mam nadzieje ze ktoś pomoże 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt Ci takiej instrukcji krok po kroku nie napisze, bo temat jest bardzo obszerny.

Tak w skrócie to musisz najpierw sprawdzić czy Twój BCM1 obsługuje xenon, jeżeli nie to wymiana BCM1. Musisz zamontować przynajmniej 1 lub 2 czujniki na lewych wahaczach. Wszystko zależne jest od rocznika auta. Chyba od połowy 2011 (nie pamiętam dokładnie daty) A4 wychodziły tylko z jednym czujnikiem na tylnej osi. Wyjątkiem były bixenony skrętne, bo one zawsze mają 2  czujniki, zarówno przed- jak i polifty. Następny wyjątek stanowiły pojazdy z aktywnym zawieszeniem Magnetic Ride, gdyż te mają zawsze 4 czujniki i sygnały z nich idą nie do sterownika samopoziomu 55, tylko do sterownika aktywnego zawieszenia i dopiero stamtąd informacje przekazywane są po magistrali CAN do sterownika 55.

Dlaczego chcesz poliftowy BCM1 wsadzać? 

Między, przedliftam a poliftem jest różnica w okablowaniu i funkcjonowaniu systemu samopoziomowania i PDC. W przedliftach do samopoziomu oraz do PDC wymagane są osobne sterowniki, samopoziom 55 a PDC 10. W poliftach tych sterowników nie ma, a ich funkcję przejął BCM1 i tu jest ta różnica okablowania oraz BCM1.

Dodatkowo, tak jak już wyżej napisałem, jest różnica rocznikowa w liczbie zastosowanych czujników samopoziomu, i tak pojazdy posiadające tylko jeden czujnik mają inny sterownik samopoziomu o nr 8K5 907 357 x. Pojazdy mające 2 czujniki mają sterowniki o nr 8K0 907 357 x (sterownik dla bixenonów nieskrętnych)

Musisz załatwić sobie schematy i zgodnie z nimi musisz okablować i połączyć wszystkie komponenty. Tam wszystkie piny i przewody są opisane. Innej możliwości nie ma.

 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę wymienić BCM bo niesty Moj nie obsługuje nic. Tak wiem ze w polifcie wszystko jest połączone 
dawca lamp miał jeden czujnik z tyłu i wszystko właśnie jest z dawcy czujnik BCM i sterownik 55 tylko teraz muszę podłączyć sterownik 55 i szukam kogoś kto to przerabiał i może mi pomoc jak połączyć czujnik poziomowani ze sterownikiem 55 i tak samo czy sterownik 55 muszę tez podłączać do BCM? 
 

chciałem wsadzić bo wtedy omijam sterownik 55 i wszystko jest w jednym sterowniku i do tego właśnie znalazłem schemat obrazki i cała resztę 

Edytowane przez Nik0l4i
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minut temu, Nik0l4i napisał(a):

jak połączyć czujnik poziomowani ze sterownikiem 55 i tak samo czy sterownik 55 muszę tez podłączać do BCM? 

8K0-013021111.thumb.png.cd398f4fefbc3e11408b25e5253e73b8.png

 

E1    -      Przelacznik swiatla
G76    -      Czujnik poziomu pojazdu z tylu, lewy
G78    -      Czujnik poziomu pojazdu z przodu, lewy
J431    -      Jednostka sterujaca zasiegiem reflektorów  ( [55] )
J519    -      Pokladowa jednostka sterujaca zasilaniem (BCM1 - [09])
J533    -      Interfejs diagnostyczny magistrali danych  (Gateway - [19] )
ST1    -      Podstawka bezpiecznikowa 1
SC6    -      Bezpiecznik 6 na uchwycie bezpiecznika 
T4b    -      Zlacze 4-pinowe
T4o    -      Zlacze 4-pinowe
T4t    -      Zlacze 4-pinowe
T10ac    -      Zlacze 10-pinowe, szare
T17w    -      Zlacze 17-pinowe, biale
T20d    -      Zlacze 20-pinowe
T26a    -      Zlacze 26-pinowe
T32a    -      Zlacze 32-pinowe
  366    -      Zlacze uziemiajace 1 w glównej wiazce przewodów
  638    -      Punkt masy, na prawym slupku 
  B385    -      Polaczenie 3 (szyna CAN ukladu napedowego, wysoka), w glównej wiazce przewodów
  B392    -      Zlacze 3 (szyna CAN ukladu napedowego, niska) w glównej wiazce przewodów
*    -      przyporzadkowanie bezpieczników mozna znalezc w odpowiednim schemacie przeplywu pradu
*2    -      Od maja 2009 r
*3    -      Wedlug wyposazenia
*4    -      Do kwietnia 2009 r

 

Symbole kolorów przewodów :

ws    =    bialy
sw    =    czarny
ro    =    czerwony
rt    =    czerwony
br    =    brazowy
gn    =    zielony
bl    =    niebieski
gr    =    szary
li   =    fioletowy
vi    =    fioletowy
ge    =    zólty
or    =    Pomaranczowy
rs    =    rózowy

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...