Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Po przejechaniu przez tory kolejowe świeci się kontrolka AIRBAG


malwina287

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie mam uporczywy problem w moim Audi A4 B8 z czerwoną ikoną AIRBAG  który po podlaczeniu pod komputer wyświetla błąd U101200  oraz  B200049, po kilku próbach skasowania nawet nie drgnął ten błąd z wyświetlacza zegarów. Sprawdzałam kostki pod siedzeniami, bezpieczniki z lewej, prawej , również w bagażniku, podszybiu, pod kierownicą, dostępne kable również nie wykazywał niczego niepokojącego, dodam że auto mam już prawie 10lat i nie było problemów z poduszkami. (Wymieniałam dwa lata temu taśmę/zwijak kierownicy i również w podobnym czasie przestały działać przednie wycieraczki, ale błąd B200049 to nijak się ma do tego,) 

nie wiem...  Pomóżcie! Co jeszcze sprawdzić? Rozbierać tunel środkowy, by dostać się do modułu?  Aha kostkę kurtyny  też sprawdzałam.. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącz VCDS i odczytaj ten kod błędu bo to nic nie mówi. Skoro po wymianie zwijaka powstał problem to rozbierz ponownie i zobacz czy dobrze jest kostka poduszki kierowcy podłączona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Langista napisał(a):

Podłącz VCDS i odczytaj ten kod błędu bo to nic nie mówi. Skoro po wymianie zwijaka powstał problem to rozbierz ponownie i zobacz czy dobrze jest kostka poduszki kierowcy podłączona.

Hey

Nie mam VCDSA innym programem sprawdzam ,wstawiam zdjęcie histori , doszedł mi jeszce jeden błąd po grzebaniu U110100 Component Protection Active, czyli 3 airbag😩

Sprawdzę jeszcze ta kostkę poduszki w kierownicy, ale 2lata banglala i nagle by się wypięła? Zaraz Sprawdzę.. Zastanawia mnie błąd U110200 supply Voltage-Voltage too High, wysokie napięcie? 

 

17040361435909068832440704270269.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ochronie komponentu się nie znam, tu na bank @Muskel1będzie wiedział gdzie leży problem. Tym nic przy Audi nie zrobisz, bo ten interfejs nawet nie potrafi rozkodować błędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie mam VCDSA. Pomijając ten fakt zozebralam poduszkę kierownicy by sprawdzić kostkę, która jest prawidłowo wpięta, ale... Kabel od wtyczki do poduszki był kombinowany, rozkleiłam go może coś tam coś przerwane iii😲

ukazał mi się wlutowany opornik 🤯 teraz powiedzcie mi czy to może być przyczyną tego błędu? Czy opornik mógł się uszkodzić, skoro przez tyle lat jezdzilam i nie było błędu? Inne kable podłączone do poduszki, czy mimo to przez ten opornik w trakcie zderzenia poduszka nie wystrzeli? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.12.2023 o 19:21, Muskel1 napisał(a):

Pełny auto-scan z VCDS by się przydał.

 

 

W dniu 31.12.2023 o 19:21, Muskel1 napisał(a):
W dniu 31.12.2023 o 12:13, Langista napisał(a):

Podłącz VCDS i odczytaj ten kod błędu bo to nic nie mówi. Skoro po wymianie zwijaka powstał problem to rozbierz ponownie i zobacz czy dobrze jest kostka poduszki kierowcy podłączona.

 

Niestety nie mam VCDSA. Pomijając ten fakt zozebralam poduszkę kierownicy by sprawdzić kostkę, która jest prawidłowo wpięta, ale... Kabel od wtyczki do poduszki był kombinowany, rozkleiłam go może coś tam coś przerwane iii😲

ukazał mi się wlutowany opornik 🤯 teraz powiedzcie mi czy to może być przyczyną tego błędu? Czy opornik mógł się uszkodzić, skoro przez tyle lat jezdzilam i nie było błędu? Inne kable podłączone do poduszki, czy mimo to przez ten opornik w trakcie zderzenia poduszka nie wystrzeli? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie ktoś tam narzeźbił 😅 nie zakodował sterownika po wymianie poduszki, albo poduszka uszkodzona, to wstawił opornik żeby udawało sprawne. Raczej jak jest tam opornik to poduszka nie wystrzeliła by nigdy, chyba nie trzeba tu tłumaczyć o ile bardziej niebezpieczne jest takie rozwiązanie.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minut temu, Langista napisał(a):

Fajnie ktoś tam narzeźbił 😅 nie zakodował sterownika po wymianie poduszki, albo poduszka uszkodzona, to wstawił opornik żeby udawało sprawne. Raczej jak jest tam opornik to poduszka nie wystrzeliła by nigdy, chyba nie trzeba tu tłumaczyć o ile bardziej niebezpieczne jest takie rozwiązanie.

To fest,zrobiłam Audi trochę km i nie jedno państwo widziało, ale już nie żyje w niewiedzy i muszę to naprawić, mam już po przeglądzie, a chce na niego podjechać najlepiej bez tej kontrolki. Wracając do tematu, błąd mi wskazuję na sterownik i drugi za wysoką oporność czyli że co? Sterownik złapał po wjechaniu w dziurę crasch? 😅 Trzeba go zakodować? Ale ta oporność to jakby gdzieś przerwany obwód? VCDS pokaże coś więcej? Jakieś sugestie? 🤔

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minut temu, malwina287 napisał(a):

To fest,zrobiłam Audi trochę km i nie jedno państwo widziało, ale już nie żyje w niewiedzy i muszę to naprawić, mam już po przeglądzie, a chce na niego podjechać najlepiej bez tej kontrolki. Wracając do tematu, błąd mi wskazuję na sterownik i drugi za wysoką oporność czyli że co? Sterownik złapał po wjechaniu w dziurę crasch? 😅 Trzeba go zakodować? Ale ta oporność to jakby gdzieś przerwany obwód? VCDS pokaże coś więcej? Jakieś sugestie? 🤔

Najprawdopodobniej jest po kolizji, przy której był wystrzał poduszek i poduszka kierownicy była wymieniana, założył ktoś niesprawną używkę, albo w ogóle jej nie dał i żeby system nie wolał o błędzie to dał opornik, za takie coś powinno być więzienie. Nie mniej, ten błąd spowodował na pewno zimny lut, który pękł akurat w momencie przejechania przez tory.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak myślę. Albo poducha jest niesprawna albo nieodpowiednia do tego pojazdu, dlatego pokazuje nieodpowiednią wartość rezystancji, co z kolei powoduje zapalenie kontrolki i posadzenie błędu w sterowniku. Aby to "zatuszować" ktoś wlutował opornik, który ma za zadanie symulować sprawną poduszkę. Po wjechaniu na dziurę musiało gdzieś pęknąć lutowane połączenie, tak jak kolega już wyżej napisał.

Za takie coś powinni stosować srogie kary.

Już pomijając fakt, że prace przy systemach pirotechnicznych wolno wykonywać tylko osobom posiadającym certyfikat po szkoleniu, ale takie manipulacje to już jawne przestępstwo.

 

Musisz oddać auto do warsztatu. Sprawdzą za pomocą symulatora poduszki, czy problem leży po stronie sterownika, instalacji czy samej poduszki. Jeżeli poduszki, to należy ją wymienić.

 

 

Edytowane przez Muskel1
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Langista napisał(a):

Najprawdopodobniej jest po kolizji, przy której był wystrzał poduszek i poduszka kierownicy była wymieniana, założył ktoś niesprawną używkę, albo w ogóle jej nie dał i żeby system nie wolał o błędzie to dał opornik, za takie coś powinno być więzienie. Nie mniej, ten błąd spowodował na pewno zimny lut, który pękł akurat w momencie przejechania przez tory.

Tak kierownica jest cała z poduszka wymieniona od nowszego modelu, bo nawet kostka nie pasuje do multifunkcji, ale poducha jest na 100%, a czy sprawna? podłącze Multimeter i sprawdzę. Jeszcze rozbiorę słupek pasa i sprawdzę czy tam nie ma opornika! Bo jeśli wywaliło poduchę to pewnie i pas ale napinacza nie widzę, może nie być? Co do zimnego luta to masz na myśli w którym miejscu? Przy  kierownicy co było kombinowane , czy w sterowniku? Jeśli w kierownicy to jeden kabel odlamal mi się od konektorka zaraz po zdjęciu i dałam nowy  (to właśnie wtedy znalazłam opornik) od strony pasażera nie wydaje mi się by było coś grzebane.  Dodam że od czasu kupna nie działa ogrzewanie fotela kierowcy, to co widziałam nie ma w ogóle wpiętej zielonej wtyczki która za to odpowiada i dziwnym cudem rozplyneła się w powietrzu, także zanim pojadę do jakiegoś magika zabiorę się za fotel i sprawdzę całe okablowanie w oparciu również jest poduszka (powinna być 🤦🏻‍♀️)trochę zimno w garazu ale ciekawość silniejsza. Jeszcze raz podpowiedzcie gdzie sprawdzić luty?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Broń Boże podpinać miernik do poduszki i mierzyć  chyba że chcesz aby wystrzeliła.

Zimny lut lub pèknięcie w miejscu gdzie do wiązki przylutowano opornik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Muskel1 napisał(a):

Broń Boże podpinać miernik do poduszki i mierzyć  chyba że chcesz aby wystrzeliła.

Zimny lut lub pèknięcie w miejscu gdzie do wiązki przylutowano opornik.

Masz rację lepiej nie podpinać miernika do poduchy. Luty są całe, nie ma przerwy. Pas od strony kierowcy(zdjęcie poniżej) wygląda na nienaruszony, nie widzę by ktoś tam coś grzebał tak samo od strony pasażera. Przed odpieciem akumulatora i zabraniem się za ściąganie plastików coś mnie tknęło by sprawdzić czy komunikat nie zapiętych pasów się wyświetla i okazało się że jest jego brak, ani sygnału, ani kontrolki na desce, zabrałam nawet pasażera na przejazd i też jest cisza 😲wcześniej nie dało się nie zapiąć pasa bo tak "pikało"! Stąd teraz moje jeszcze pytanie co jest za to odpowiedzialne? Jak to sprawdzić/ wykluczyć czy czasem to nie powoduje błędu poduszki?? ? IMG-20240106-WA0004.jpg.082452c4f475f97047f08c0bd3e58acd.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za kontrolkę niezapiętych pasów odpowiedzialne są dwa elementy współpracujące ze sobą. W siedzeniu  jest mata/czujnik zajęcia fotela, informujący o tym, że ktoś na fotelu siedzi, oraz czujnik zapięcia pasów (w zapince pasów). Jeżeli czujnik zajęcia fotela stwierdzi, że ktoś siedzi a pas nie zostanie zapięty, czyli czujnik zapięcia pasów poinformuje, że nie wpięto pasu, wtedy pojawia się komunikat i dźwięk.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Za kontrolkę niezapiętych pasów odpowiedzialne są dwa elementy współpracujące ze sobą. W siedzeniu  jest mata/czujnik zajęcia fotela, informujący o tym, że ktoś na fotelu siedzi, oraz czujnik zapięcia pasów (w zapince pasów). Jeżeli czujnik zajęcia fotela stwierdzi, że ktoś siedzi a pas nie zostanie zapięty, czyli czujnik zapięcia pasów poinformuje, że nie wpięto pasu, wtedy pojawia się komunikat i dźwięk.

Nie działa po obydwu stronach. Mata grzewcza i mata/czujnik zajęcia fotela to to samo? Tzn czy są zintegrowane czy to dwa oobne komponenty? 

Edytowane przez malwina287
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dwa osobne komponenty.

Edytowane przez Muskel1
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...