Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pasek pompy oleju w A4 B9 2.0 TDI


A4B9

Rekomendowane odpowiedzi

Jak to jest z tym „sławnym” mokrym  paskiem pompy oleju. VAG nie przewiduje wymiany, natomiast dużo słyszy o właścicielach  aut którzy decydują się na wymianę (profilaktycznie). Z drugiej strony ciężko znaleźć informacje o uszkodzeniu paska (zerwanie paska, zerwanie zębów) które doprowadziłoby do  przerwy pracy pompy oleju a tym samym zatarcia silnika. Samochodów z takim rozwiązaniem w grupie VAG jest wiele , na drodze jest ogromna ich ilość i o awariach można byłoby usłyszeć dosyć często.

 

 

jaka jest Wasza opinia ?

Edytowane przez A4B9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym zobaczyć jak ktoś bez demontażu miski i przedniego dekla wymienia ten pasek 🤣 pstryka palcami i gotowe? 😁 Pasek się zużywa, jak każdy inny, do tego prując się i pracując w oleju zostawia syf w smoku pompy olejowej, ten smok powoli się zatyka i ciśnienie oleju maleje, co prowadzi powolnie do zacierania się tych silników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Langista napisał(a):

Chciałbym zobaczyć jak ktoś bez demontażu miski i przedniego dekla wymienia ten pasek 🤣 pstryka palcami i gotowe? 😁 Pasek się zużywa, jak każdy inny, do tego prując się i pracując w oleju zostawia syf w smoku pompy olejowej, ten smok powoli się zatyka i ciśnienie oleju maleje, co prowadzi powolnie do zacierania się tych silników.

 

Zrozumiałe źe dekiel się zdejmuje , a widzisz ja widziałem jak został wymieniony ten pasek bez zdejmowania dekla (nie pytaj jak).


Bardzo chętnie poczytam relacje ludzi którym zerwał się ten pasek lub doprowadził do zatkania smoka i zatarcie silnika . Jednakże mocne uszkodzenie paska zapewne może doprowadzić do zatkania smoka i spadku ciśnienia, ale pasek musiałby być już w stanie agonalnym

 

Edytowane przez fafiks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O zatykaniu smoka to można poczytać w silnikach z mokrym paskiem rozrządu. 

Ten od napędu pompy jest chyba trochę za mały, żeby odlatujące fragmenty zatkały smok.

Wrzucałem filmik jakiś czas temu z samochodem, który miał przebieg 600 tys na tym pasku.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minut temu, patryciusz napisał(a):

O zatykaniu smoka to można poczytać w silnikach z mokrym paskiem rozrządu. 

Ten od napędu pompy jest chyba trochę za mały, żeby odlatujące fragmenty zatkały smok.

Wrzucałem filmik jakiś czas temu z samochodem, który miał przebieg 600 tys na tym pasku.

No właśnie szukając info w necie (także de) napotykam  info że że paski pompy mają w samochodach po 300-400 tys i nic się nie dzieje.

 

p.s o mokrych paskach rozrządu nie słyszałem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, patryciusz napisał(a):

O zatykaniu smoka to można poczytać w silnikach z mokrym paskiem rozrządu. 

Ten od napędu pompy jest chyba trochę za mały, żeby odlatujące fragmenty zatkały smok.

Wrzucałem filmik jakiś czas temu z samochodem, który miał przebieg 600 tys na tym pasku.

Guma to guma, przy kontakcie z chemikaliami może być na nie odporna ale wiecznie elastyczna nie będzie i zacznie twardnieć.

Twarde elementy zaczynają odpadać bo ciągle pracują zginając się na kołach pędnych i prostując między nimi. Fakt, bez porównania jest wysiłek takich pasków jak chociażby pasek klinowy, bo ten napędza jedynie pompę oleju która o ile się nie zablokuje czymś to ciągle chodzi praktycznie bez oporu.

 

Zależy też bardzo dużo od tego, czy ktoś olej przegrzewa i jak rzadko go wymienia, wiadomo że bardziej przepalony olej będzie bardziej wyżerać taki pasek i się na nim odkładać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Langista napisał(a):

Guma to guma, przy kontakcie z chemikaliami może być na nie odporna ale wiecznie elastyczna nie będzie i zacznie twardnieć.

Twarde elementy zaczynają odpadać bo ciągle pracują zginając się na kołach pędnych i prostując między nimi. Fakt, bez porównania jest wysiłek takich pasków jak chociażby pasek klinowy, bo ten napędza jedynie pompę oleju która o ile się nie zablokuje czymś to ciągle chodzi praktycznie bez oporu.

 

Zależy też bardzo dużo od tego, czy ktoś olej przegrzewa i jak rzadko go wymienia, wiadomo że bardziej przepalony olej będzie bardziej wyżerać taki pasek i się na nim odkładać.

 

To są gumy olejoodporne 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniałem jakiś czas temu rozrządu w 1,0ecoboost forda, przebieg 133 tyś, wiek 10lat. 

O ile na pasku rozrządu już było widać proces łuszczenia się, to na tym od pompy absolutnie nic wyglądał jak ten nowy co założyłem. 

Ale i tak smok był czysty zaledwie klika drobinek. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, fafiks napisał(a):

To są gumy olejoodporne 

Czas robi swoje, wierz mi. Oringi i węże też są olejoodporne a parcieją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, guma starzej się i ulega degradacji.  Natomiast moje pytanie dotyczyło czy ktoś spotkał się z przypadkiem zerwania się paska pompy oleju, nie biorę tu pod uwagę uszkodzenia paska pod wpływem awarii pompy oleju. @Dev a czy Ty w swojej wieloletniej praktyce miałeś taki przypadek ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Dev mam pytanie.  Montaż miski oleju i uszczelniacza wału korbowego (w plastikowej obudowie). Pierwsze zakłada się uszczelniacz , on ma gumową uszczelkę. Czy daje się silikon pod ten plastikowy uszczelniacz ? Słyszałem że lubią lać w rogu na łączeniu blok/miska/uszczelniacz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...