Skocz do zawartości
IGNOROWANY

P0012 po wymianie paska oraz napinacza rozrządu w A4 B6 1.8T


SzymonJK

Rekomendowane odpowiedzi

Szczęśliwego nowego roku wszystkim.

 

Mam problem z moją a4 b6 1.8T, mianowicie wymieniłem pasek oraz napinacz łańcuszka rozrządu natomiast sam napinacz zamówiłem... z najniższej półki z wbudowanym czujnikiem który następnie podpiąłem. Sam rozrząd zamontowałem książkowo i jestem w 100% przekonany że został on poprawnie założony, po wymianie kręciłem silnikiem manualnie niezliczoną ilość razy dla pewności czy wszystko się zgadza i następnie wszystkie części złożyłem. Samochód odpala normalnie a problem polega na tym że obroty silnika skaczą zwłaszcza na biegu jałowym oraz na niskich obrotach. Mógłby ktoś z was mi doradzić/pomóc gdzie mógłbym doszukiwać się problemu i czy istnieje ewentualnie jakieś rozwiązanie elektroniczne które mogłoby to naprawić? na początku myślałem że trzeba zaprogramować czujnik w napinaczu ale nie jestem do końca przekonany. Mam narzędzie diagnostyczne które ma wbudowaną funkcję ,,intake cam adjustment bank1'' aczkolwiek wolę pierw wstawić tego posta tutaj. W załączniku wstawiam zdjęcia napinacza oraz tego jak wymieniłem rozrząd. Między strzałkami na wałkach jest 16 tych malutkich rolek w łańcuchu czyli powinno się zgadzać, wszystkie śruby dokręcone na 10 Nm
 

 

001.jpg

413269486_1306929120011736_8980192590473605907_n.jpg

407069029_1530626411112341_5414581538603304703_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaką wartość masz w gr. 93?

Masz przestawiony wałek o ząbek albo wina c**jowego zamiennika. Ciężko po tym zdjęciu doliczyć się ogniw...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gr. 93? co masz dokładnie na myśli? wydaje mi się że gdyby wałek był przestawiony o ząbek to ogniwa by się nie zgadzały jak i strzałka na wałku by nie trafiła w tę szczelinę przed kołem zębatym 🤔

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vcds, w engine bloki pomiarowe i gr. 93.  W jakims innym śmiesznym skanerze szukaj cos typu timing, synchro, camshaft position...

Te 16 ogniw tez trzeba umieć liczyć, a po tym zdjeciu nie mozna stwierdzić czy jest dobrze na 100%.

Poza tym 

1 godzinę temu, SzymonJK napisał(a):

sam napinacz zamówiłem... z najniższej półki

To proszenie się o kłopoty. Też kiedyś taki założyłem to ślizgi po 30tys praktycznie nie istniały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z perspektywy tego zdjęcia to na wałku ssącym powinien być lańcuch obrócony w lewo o jedno ogniwo bo teraz masz 15 a nie 16 ogniw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po podłączeniu VCDS wyskoczyły takie dane: 

438223321_802546727994005_5821242112477385162_n.jpg

438293756_1377774766183559_8920129730128819721_n.jpg

438158993_1604407693658217_6361440907844202475_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...