zionx Opublikowano 31 Stycznia Autor Opublikowano 31 Stycznia 1 minuta temu, Muskel1 napisał(a): Chyba skończy się na dopasowaniu online. Tzn? @MaTeo85 Przerobiłem te kodowanie które mi podałeś i zniknęły błędy kodowania bajtu 3 i 9, a kodowanie dałem takie 022100002800000001110000000120001F0000C40000010000 jest sens metodą prób i błędów każdy bajt z errorem ręcznie przerabiać na od 00-99 (wiem że później jeszcze są oznaczenia literowe) ?
zionx Opublikowano 31 Stycznia Autor Opublikowano 31 Stycznia 1 minuta temu, Muskel1 napisał(a): Tzn, ODIS i automatyczne kodowanie online. Kto coś takiego ogarnia?
Muskel1 Opublikowano 31 Stycznia Opublikowano 31 Stycznia Jasne, albo ASO albo osoby posiadające ODIS, wykupiony dostęp online oraz uprawnienia GeKo. Poszukaj w okolicy zamieszkania.
MaTeo85 Opublikowano 31 Stycznia Opublikowano 31 Stycznia (edytowane) aż takiego sensu nie ma żeby testować od 00 do 99 i litery bo to kodowanie tego nie przyjmie i tam nie ma aź tylu funkcji 022100 00 28000000 01 11 00 00 00 00 02 00 1F 00 02 C4 00 00 01 00 01 bajty 0, 1, 2 to model auta czyli tu na 100% zostaje 022100 Bajt 3 to info o navigacji, jednak w Twoim aucie chyba i tak radio za nią nie odpowiada więc wg mnie daj 00 Bajt 4 do 7 to rodzaj zainstalowanych głośników - w Twoim wypadku na 100% 28000000 Bajt 8 to między innymi mikrofon tu wg wszelkich wskazań wychodzi 01 lub 41 Bajt 9 to skala częstotliwości AM/FM i wg wszelkiej informacji w europie to jest zawsze 11 Bajt 10 to info czy jest DAB, u Ciebie brak więc musi być 00 Bajt 11 to typ audio, w twoim wypadku pasywne bez żadnego extra systemu więc 00, do wyboru masz jeszcze 01 lub 03 Bajt 12 to typ anteny 00 to diversity, 01 to zwykła Bajt 13 dodatkowe opcje radia jak rds, alarm dab itp. z pomocnika wynika że może być 00, 01 lub 81 (wszelkie znalezione kodowania mają tu 00 lub 01) Bajt 14 dodatkowe opcje radia rds, af. tu większość znalezionych kodowań ma 02 Bajt 15 zawsze 00 Bajt 16 funkcja telefonu standardowo 1F Bajt 17 to zawsze 00 Bajt 18 to dotyczy ekranu startowego, kodowania mają różnie 00 02 lub 05 Bajt 19 ustawienia USB tu wg mnie ma być opcja C4, mozliwe jest 04, 44 lub 84 Bajt 20 zawsze 00 Bajt 21 zawsze 00 - tu może być też 01 Bajt 22 zawsze 01 Bajt 23 zawsze 00 Bajt 24 jest od emergency calling może być 00 lub 01 tu wg mnie to co powinno być dobrze 022100 00 28000000 01 11 00 00 00 00 02 00 1F 00 02 C4 00 00 01 00 01 w razie błędów zmieniaj tylko te bajty których nie jesteś pewien i po 1 na raz. zapisuj które już testowałes żeby nie wracać 5 raz do tego samego edit. pogrubione bajty raczej są stałe i prawidłowe. Edytowane 31 Stycznia przez MaTeo85
zionx Opublikowano 31 Stycznia Autor Opublikowano 31 Stycznia Godzinę temu, Muskel1 napisał(a): Jasne, albo ASO albo osoby posiadające ODIS, wykupiony dostęp online oraz uprawnienia GeKo. Poszukaj w okolicy zamieszkania. Ok, a ty masz orientację kto na śląsku/małopolsce ma odisa i by to ogarnął? Raczej bez sensu zakładać nowy temat na forum z poszukiwaniami takiej osoby A w ASO pewnie cena zwali z nóg?
zionx Opublikowano 31 Stycznia Autor Opublikowano 31 Stycznia Godzinę temu, MaTeo85 napisał(a): aż takiego sensu nie ma żeby testować od 00 do 99 i litery bo to kodowanie tego nie przyjmie i tam nie ma aź tylu funkcji 022100 00 28000000 01 11 00 00 00 00 02 00 1F 00 02 C4 00 00 01 00 01 bajty 0, 1, 2 to model auta czyli tu na 100% zostaje 022100 Bajt 3 to info o navigacji, jednak w Twoim aucie chyba i tak radio za nią nie odpowiada więc wg mnie daj 00 Bajt 4 do 7 to rodzaj zainstalowanych głośników - w Twoim wypadku na 100% 28000000 Bajt 8 to między innymi mikrofon tu wg wszelkich wskazań wychodzi 01 lub 41 Bajt 9 to skala częstotliwości AM/FM i wg wszelkiej informacji w europie to jest zawsze 11 Bajt 10 to info czy jest DAB, u Ciebie brak więc musi być 00 Bajt 11 to typ audio, w twoim wypadku pasywne bez żadnego extra systemu więc 00, do wyboru masz jeszcze 01 lub 03 Bajt 12 to typ anteny 00 to diversity, 01 to zwykła Bajt 13 dodatkowe opcje radia jak rds, alarm dab itp. z pomocnika wynika że może być 00, 01 lub 81 (wszelkie znalezione kodowania mają tu 00 lub 01) Bajt 14 dodatkowe opcje radia rds, af. tu większość znalezionych kodowań ma 02 Bajt 15 zawsze 00 Bajt 16 funkcja telefonu standardowo 1F Bajt 17 to zawsze 00 Bajt 18 to dotyczy ekranu startowego, kodowania mają różnie 00 02 lub 05 Bajt 19 ustawienia USB tu wg mnie ma być opcja C4, mozliwe jest 04, 44 lub 84 Bajt 20 zawsze 00 Bajt 21 zawsze 00 - tu może być też 01 Bajt 22 zawsze 01 Bajt 23 zawsze 00 Bajt 24 jest od emergency calling może być 00 lub 01 tu wg mnie to co powinno być dobrze 022100 00 28000000 01 11 00 00 00 00 02 00 1F 00 02 C4 00 00 01 00 01 w razie błędów zmieniaj tylko te bajty których nie jesteś pewien i po 1 na raz. zapisuj które już testowałes żeby nie wracać 5 raz do tego samego edit. pogrubione bajty raczej są stałe i prawidłowe. Kurde, tylko widzisz, w teorii tak by miało być, ale na przykładzie bajta 10, gdzie niby musi być 00, to właśnie tam jest error 😕 Jeszcze trzeba brać pod uwagę, że w przeszłości ktoś coś w tym aucie przerobił/wymienił. Na przykład te zdjęcie co posłałeś z portem USB - ja go tam nie mam (zapomniałem zdjęcia zrobić), po odpięciu tej nóżki od nawigacji jest tam jedynie takie kilkunastu pinowe złącze właśnie do tej nóżki, USB brak
Muskel1 Opublikowano 31 Stycznia Opublikowano 31 Stycznia 7 minut temu, zionx napisał(a): Ok, a ty masz orientację kto na śląsku/małopolsce ma odisa i by to ogarnął? Raczej bez sensu zakładać nowy temat na forum z poszukiwaniami takiej osoby A w ASO pewnie cena zwali z nóg? Niestety nie mieszkam w PL, więc nie wiem kto tam ma takie możliwości. Cena w ASO nie będzie dużo wyższa od innego wolnego usługodawcy. Myślę, że 250-300 zł to już góra. Zadzwoń do ASO i zapytaj ile chcą za zakodowanie sterownika 5F online. 1
MaTeo85 Opublikowano 31 Stycznia Opublikowano 31 Stycznia 5 minut temu, zionx napisał(a): Kurde, tylko widzisz, w teorii tak by miało być, ale na przykładzie bajta 10, gdzie niby musi być 00, to właśnie tam jest error 😕 Jeszcze trzeba brać pod uwagę, że w przeszłości ktoś coś w tym aucie przerobił/wymienił. Na przykład te zdjęcie co posłałeś z portem USB - ja go tam nie mam (zapomniałem zdjęcia zrobić), po odpięciu tej nóżki od nawigacji jest tam jedynie takie kilkunastu pinowe złącze właśnie do tej nóżki, USB brak możliwe że port usb jest też w podłokietniku lub przy gnieździe zapalniczki. Jeśli miałeś cos modyfikowane, to nie koniecznie kodowanie online ogarnie prawidłowo. na moje można też pójść inną drogą i zacząć od samych 00 znaczy się zrobić coś takiego i testować po kolei. 02210000280000000000000000000000000000000000000000 02210000280000000000000000000000000000000000000001 jeśli pokaże że kodowanie jest OK, to ostatni bajt zostaje... i tak dalej 02210000280000000000000000000000000000000000010001
zionx Opublikowano 2 Lutego Autor Opublikowano 2 Lutego Na razie mam plan taki że zamawiam coś takiego (nie dokładnie to, ale takie) https://allegro.pl/oferta/mocowanie-usb-nawigacji-1s0035936c-vw-up-up-18r-13314944977 To że w wersji wyposażenia jest navi maps & more, nie oznacza że była zamontowana fizyczna nawigacja taka jak jest u mnie (jak na zdjęciu plus do tego wyświetlacz navi) tylko że mógł być właśnie taki uchwyt na telefon jak powyżej, a navi by była jako aplikacja do upa maps & more. Przy okazji zakupu powyższego pojawi się gniazdo usb, które wg wyposażenia w aucie powinno być, a nie ma.
Rozwiązanie zionx Opublikowano 3 Lutego Autor Rozwiązanie Opublikowano 3 Lutego (edytowane) @MaTeo85 @Muskel1 Ogarnąłem.. Na rosstech'u wpisałem vw up, patrzałem na logi jakie ludzie wysyłają, patrzałem żeby zgadzał się z moim nr sterownika 5F, wersja mu-e-eu no i w sumie nr wersji 068 7288 Doszłem do takich wniosków że początek 022100 to up mpi a 022101 to up tsi W bajcie 18 jest pełna dowolność, patrzałem na ten temat: https://forums.ross-tech.com/index.php?threads/28502/ Z tym że tymi numerami się nie ma co sugerować, np 02 to jest logo radia blue motion a na 08 jest r-line (który z resztą sam sobie ustawiłem), można wprowadzać od 00 wzwyż i sprawdzać co się wyświetli po resecie radia. Ostatecznie nie doszukiwałem się w którym bajcie tkwił diabeł, ucieszyłem się po widoku "no errors" w sterowniku Finalne, działające kodowanie to 02 21 00 00 28 00 00 00 40 11 00 01 00 00 02 00 1F 00 08 C4 00 00 01 00 01 Jest jeszcze trochę do ogarnięcia, np do tego mocowania aktualnej nawigacji nie idzie normalnie wiązka z kostką, tylko są przylutowane 2 kable.. następnie za radiem znalazłem ukradniętego + i - z kostki radia które są.. przylutowane za radiem do takiej ładowarki samochodowej, z której dalej wychodzi jakiś przewód usb, ale gdzie idzie jeszcze nie doszedłem, to temat na inny termin ... Edytowane 3 Lutego przez zionx 1
krzychusc Opublikowano 10 Kwietnia Opublikowano 10 Kwietnia W dniu 30.01.2024 o 06:46, zionx napisał(a): Na razie bardzo dziękuję, testować będę popołudniu, już widzę błąd w kodowaniu na początku bo mam 032100 a winno być 022100, więc to załatwi widoczność auta na nawigacji i BT jako skodę citigo Mam w bagażniku naklejkę z kodami, także ta kwestia z głowy. Na pewno dam znać o wynikach @edit i przy okazji, na podstawie 2 wersu, 00 - bez nawigacji, a 01 to byłoby z nawigacją? Witam Posiadasz w VW UP, radio ze Skody Citigo? Jest to jednostka MiB2 Entry?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się