Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kodowanie sterownika elektroniki 5F w VW Up


Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez zionx,

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
1 minuta temu, Muskel1 napisał(a):

Chyba skończy się na dopasowaniu online.

 

Tzn?

@MaTeo85 Przerobiłem te kodowanie które mi podałeś i zniknęły błędy kodowania bajtu 3 i 9, a kodowanie dałem takie

022100002800000001110000000120001F0000C40000010000

 

jest sens metodą prób i błędów każdy bajt z errorem ręcznie przerabiać na od 00-99 (wiem że później jeszcze są oznaczenia literowe) ?

Opublikowano

Tzn, ODIS i automatyczne kodowanie online.

Opublikowano
1 minuta temu, Muskel1 napisał(a):

Tzn, ODIS i automatyczne kodowanie online.

Kto coś takiego ogarnia?

Opublikowano

Jasne, albo ASO albo osoby posiadające ODIS, wykupiony dostęp online oraz uprawnienia GeKo. Poszukaj w okolicy zamieszkania.

Opublikowano (edytowane)

aż takiego sensu nie ma żeby testować od 00 do 99 i litery bo to kodowanie tego nie przyjmie i tam nie ma aź tylu funkcji

 

022100 00 28000000 01 11 00 00 00 00 02 00 1F 00 02 C4 00 00 01 00 01

 

bajty 0, 1, 2  to model auta czyli tu na 100% zostaje 022100

Bajt 3 to info o navigacji, jednak w Twoim aucie chyba i tak radio za nią nie odpowiada więc wg mnie daj 00

Bajt 4 do 7 to rodzaj zainstalowanych głośników - w Twoim wypadku na 100% 28000000

Bajt 8 to między innymi mikrofon tu wg wszelkich wskazań wychodzi 01 lub 41

Bajt 9 to skala częstotliwości AM/FM i wg wszelkiej informacji w europie to jest zawsze 11

Bajt 10 to info czy jest DAB, u Ciebie brak więc musi być 00

Bajt 11 to typ audio, w twoim wypadku pasywne bez żadnego extra systemu więc 00, do wyboru masz jeszcze 01 lub 03

Bajt 12 to typ anteny 00 to diversity, 01 to zwykła

Bajt 13 dodatkowe opcje radia jak rds, alarm dab itp. z pomocnika wynika że może być 00, 01 lub 81 (wszelkie znalezione kodowania mają tu 00 lub 01)

Bajt 14 dodatkowe opcje radia rds, af. tu większość znalezionych kodowań ma 02

Bajt 15 zawsze 00

Bajt 16 funkcja telefonu standardowo 1F

Bajt 17 to zawsze 00

Bajt 18 to dotyczy ekranu startowego, kodowania mają różnie 00 02 lub 05

Bajt 19 ustawienia USB tu wg mnie ma być opcja C4, mozliwe jest 04, 44 lub 84

Bajt 20 zawsze 00

Bajt 21 zawsze 00 - tu może być też 01

Bajt 22 zawsze 01

Bajt 23 zawsze 00

Bajt 24 jest od emergency calling może być 00 lub 01

 

tu wg mnie to co powinno być dobrze 022100 00 28000000 01 11 00 00 00 00 02 00 1F 00 02 C4 00 00 01 00 01 w razie błędów zmieniaj tylko te bajty których nie jesteś pewien i po 1 na raz. zapisuj które już testowałes żeby nie wracać 5 raz do tego samego

 

edit. pogrubione bajty raczej są stałe i prawidłowe.

Edytowane przez MaTeo85
Opublikowano
Godzinę temu, Muskel1 napisał(a):

Jasne, albo ASO albo osoby posiadające ODIS, wykupiony dostęp online oraz uprawnienia GeKo. Poszukaj w okolicy zamieszkania.

 

Ok, a ty masz orientację kto na śląsku/małopolsce ma odisa i by to ogarnął?

Raczej bez sensu zakładać nowy temat na forum z poszukiwaniami takiej osoby :)

A w ASO pewnie cena zwali z nóg? 

Opublikowano
Godzinę temu, MaTeo85 napisał(a):

aż takiego sensu nie ma żeby testować od 00 do 99 i litery bo to kodowanie tego nie przyjmie i tam nie ma aź tylu funkcji

 

022100 00 28000000 01 11 00 00 00 00 02 00 1F 00 02 C4 00 00 01 00 01

 

bajty 0, 1, 2  to model auta czyli tu na 100% zostaje 022100

Bajt 3 to info o navigacji, jednak w Twoim aucie chyba i tak radio za nią nie odpowiada więc wg mnie daj 00

Bajt 4 do 7 to rodzaj zainstalowanych głośników - w Twoim wypadku na 100% 28000000

Bajt 8 to między innymi mikrofon tu wg wszelkich wskazań wychodzi 01 lub 41

Bajt 9 to skala częstotliwości AM/FM i wg wszelkiej informacji w europie to jest zawsze 11

Bajt 10 to info czy jest DAB, u Ciebie brak więc musi być 00

Bajt 11 to typ audio, w twoim wypadku pasywne bez żadnego extra systemu więc 00, do wyboru masz jeszcze 01 lub 03

Bajt 12 to typ anteny 00 to diversity, 01 to zwykła

Bajt 13 dodatkowe opcje radia jak rds, alarm dab itp. z pomocnika wynika że może być 00, 01 lub 81 (wszelkie znalezione kodowania mają tu 00 lub 01)

Bajt 14 dodatkowe opcje radia rds, af. tu większość znalezionych kodowań ma 02

Bajt 15 zawsze 00

Bajt 16 funkcja telefonu standardowo 1F

Bajt 17 to zawsze 00

Bajt 18 to dotyczy ekranu startowego, kodowania mają różnie 00 02 lub 05

Bajt 19 ustawienia USB tu wg mnie ma być opcja C4, mozliwe jest 04, 44 lub 84

Bajt 20 zawsze 00

Bajt 21 zawsze 00 - tu może być też 01

Bajt 22 zawsze 01

Bajt 23 zawsze 00

Bajt 24 jest od emergency calling może być 00 lub 01

 

tu wg mnie to co powinno być dobrze 022100 00 28000000 01 11 00 00 00 00 02 00 1F 00 02 C4 00 00 01 00 01 w razie błędów zmieniaj tylko te bajty których nie jesteś pewien i po 1 na raz. zapisuj które już testowałes żeby nie wracać 5 raz do tego samego

 

edit. pogrubione bajty raczej są stałe i prawidłowe.

 

Kurde, tylko widzisz, w teorii tak by miało być, ale na przykładzie bajta 10, gdzie niby musi być 00, to właśnie tam jest error 😕

Jeszcze trzeba brać pod uwagę, że w przeszłości ktoś coś w tym aucie przerobił/wymienił.

Na przykład te zdjęcie co posłałeś z portem USB - ja go tam nie mam (zapomniałem zdjęcia zrobić), po odpięciu tej nóżki od nawigacji jest tam jedynie takie kilkunastu pinowe złącze właśnie do tej nóżki, USB brak

Opublikowano
7 minut temu, zionx napisał(a):

 

Ok, a ty masz orientację kto na śląsku/małopolsce ma odisa i by to ogarnął?

Raczej bez sensu zakładać nowy temat na forum z poszukiwaniami takiej osoby :)

A w ASO pewnie cena zwali z nóg? 

Niestety nie mieszkam w PL, więc nie wiem kto tam ma takie możliwości. Cena w ASO nie będzie dużo wyższa od innego wolnego usługodawcy. Myślę, że 250-300 zł to już góra. Zadzwoń do ASO i zapytaj ile chcą za zakodowanie sterownika 5F online.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
5 minut temu, zionx napisał(a):

 

Kurde, tylko widzisz, w teorii tak by miało być, ale na przykładzie bajta 10, gdzie niby musi być 00, to właśnie tam jest error 😕

Jeszcze trzeba brać pod uwagę, że w przeszłości ktoś coś w tym aucie przerobił/wymienił.

Na przykład te zdjęcie co posłałeś z portem USB - ja go tam nie mam (zapomniałem zdjęcia zrobić), po odpięciu tej nóżki od nawigacji jest tam jedynie takie kilkunastu pinowe złącze właśnie do tej nóżki, USB brak

możliwe że port usb jest też w podłokietniku lub przy gnieździe zapalniczki.

Jeśli miałeś cos modyfikowane, to nie koniecznie kodowanie online ogarnie prawidłowo. 

na moje można też pójść inną drogą i zacząć od samych 00 znaczy się zrobić coś takiego i testować po kolei.

02210000280000000000000000000000000000000000000000

02210000280000000000000000000000000000000000000001 jeśli pokaże że kodowanie jest OK, to ostatni bajt zostaje... i tak dalej

02210000280000000000000000000000000000000000010001

 

Opublikowano

Na razie mam plan taki że zamawiam coś takiego (nie dokładnie to, ale takie)

 

https://allegro.pl/oferta/mocowanie-usb-nawigacji-1s0035936c-vw-up-up-18r-13314944977

 

To że w wersji wyposażenia jest navi maps & more, nie oznacza że była zamontowana fizyczna nawigacja taka jak jest u mnie (jak na zdjęciu plus do tego wyświetlacz navi) tylko że mógł być właśnie taki uchwyt na telefon jak powyżej, a navi by była jako aplikacja do upa maps & more. Przy okazji zakupu powyższego pojawi się gniazdo usb, które wg wyposażenia w aucie powinno być, a nie ma.

 

 

s-l1200.webp

  • Rozwiązanie
Opublikowano (edytowane)

@MaTeo85

@Muskel1

Ogarnąłem..

Na rosstech'u wpisałem vw up, patrzałem na logi jakie ludzie wysyłają, patrzałem żeby zgadzał się z moim nr sterownika 5F, wersja mu-e-eu no i w sumie nr wersji 068 7288

 

Doszłem do takich wniosków że początek 022100 to up mpi a 022101 to up tsi

W bajcie 18 jest pełna dowolność, patrzałem na ten temat:

https://forums.ross-tech.com/index.php?threads/28502/

 

Z tym że tymi numerami się nie ma co sugerować, np 02 to jest logo radia blue motion a na 08 jest r-line (który z resztą sam sobie ustawiłem), można wprowadzać od 00 wzwyż i sprawdzać co się wyświetli po resecie radia.

 

Ostatecznie nie doszukiwałem się w którym bajcie tkwił diabeł, ucieszyłem się po widoku "no errors" w sterowniku :)

 

Finalne, działające kodowanie to

02 21 00 00 28 00 00 00 40 11 00 01 00 00 02 00 1F 00 08 C4 00 00 01 00 01

 

Jest jeszcze trochę do ogarnięcia, np do tego mocowania aktualnej nawigacji nie idzie normalnie wiązka z kostką, tylko są przylutowane 2 kable.. następnie za radiem znalazłem ukradniętego + i - z kostki radia które są.. przylutowane za radiem do takiej ładowarki samochodowej, z której dalej wychodzi jakiś przewód usb, ale gdzie idzie jeszcze nie doszedłem, to temat na inny termin ...

Edytowane przez zionx
  • Lubię to 1
Opublikowano

najważniejsze że kodowanie ogarnięte

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
W dniu 30.01.2024 o 06:46, zionx napisał(a):

Na razie bardzo dziękuję, testować będę popołudniu, już widzę błąd w kodowaniu na początku bo mam 032100 a winno być 022100, więc to załatwi widoczność auta na nawigacji i BT jako skodę citigo :D

Mam w bagażniku naklejkę z kodami, także ta kwestia z głowy.

Na pewno dam znać o wynikach

 

@edit

i przy okazji, na podstawie 2 wersu, 00 - bez nawigacji, a 01 to byłoby z nawigacją?

 Witam

Posiadasz w VW UP, radio ze Skody Citigo? Jest to jednostka MiB2 Entry?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...