darekaudi4 Opublikowano 11 Stycznia Opublikowano 11 Stycznia @lordkliczko jakie miałeś objawy przed wymianą zaworów zmiennej fazy rozrządu ? I w sumie to które pasowały 2xF czy 1xF i 1xH ?
harychorzow84 Opublikowano 15 Stycznia Autor Opublikowano 15 Stycznia U mnie przed wymianą zaworów samochód klekotał jak Diesel, miał problem z wolnymi obrotami a podczas jazdy brak mocy
darekaudi4 Opublikowano 15 Stycznia Opublikowano 15 Stycznia A czy klekot był przy odpaleniu ciepłego silnika i był słyszalny dość głośno przez ok 2 sekundy po czym się wyciszał ? Z jaką końcówka numeru kupiłeś zawory i jakiej firmy ?
harychorzow84 Opublikowano 15 Stycznia Autor Opublikowano 15 Stycznia Jeśli dobrze pamiętam bo było to prawie rok temu to przy odpaleniu zimnego silnika nie było tego klekotu w miarę rozgrzewanie silnika zaczynał się pojawiać. Pamiętam jeszcze że jak klekot się pojawiał to wyciągałem wtyczkę z elektromagnesu "talerzyka" i klekot ustawiał. Zawory kupiłem INA
darekaudi4 Opublikowano 15 Stycznia Opublikowano 15 Stycznia Ok dzięki Spróbuję wymienić te zawory może się poprawi. U mnie klekot jest tylko przy odpaleniu ciepłego silnika po przerwie ok 15minutowej. Tak jakby zawory klekotały przez 1 sekundę później silnik pracuje cichutko. dzięki za odpowiedź
harychorzow84 Opublikowano 16 Stycznia Autor Opublikowano 16 Stycznia Aby sprawdzić poprawność pracy zaworów najprościej jest podpiąć Vcds i widać jak na dłoni,jeśli jest z nim problem powinien wywalić błąd, ewentualnie możesz sprawdzić pracę układu zmiennych faz.
darekaudi4 Opublikowano 16 Stycznia Opublikowano 16 Stycznia 4 godziny temu, harychorzow84 napisał(a): Aby sprawdzić poprawność pracy zaworów najprościej jest podpiąć Vcds i widać jak na dłoni,jeśli jest z nim problem powinien wywalić błąd, ewentualnie możesz sprawdzić pracę układu zmiennych faz. Hej Elektrozawory mam wymienione na nowe więc są ok chodzi mi tylko o zawory wkręcone w wałki. Jak można sprawdzić VCDSem zmienne fazy ?
harychorzow84 Opublikowano 16 Stycznia Autor Opublikowano 16 Stycznia Wartości 1 i 2 z wałka ssącego muszą być przybliżone, analogicznie jest z wałkiem wydechowym. Jeśli są duże różnice to jest uszkodzona regulacja faz rozrzadu (uszkodzony sam talerzyk-elektromagnes lub zawór wkręcany w wałek).
darekaudi4 Opublikowano 27 Stycznia Opublikowano 27 Stycznia Zawory do zmiennej fazy rozrządu zakupione (INA) pod koniec tygodnia będę wymieniał. Czy wie ktoś jaki jest moment dokręcania tych zaworów? Lewy gwint.
harychorzow84 Opublikowano 28 Stycznia Autor Opublikowano 28 Stycznia 21 godzin temu, darekaudi4 napisał(a): Zawory do zmiennej fazy rozrządu zakupione (INA) pod koniec tygodnia będę wymieniał. Czy wie ktoś jaki jest moment dokręcania tych zaworów? Lewy gwint. Z tego co pamiętam to 35nm. Pamietaj że to lewy gwint.
darekaudi4 Opublikowano Niedziela o 00:16 Opublikowano Niedziela o 00:16 Zawory wymienione i nie pomogło. Rano jest jakby trochę ciszej ale jak odpalę ciepły po postoju ok 15 min dalej coś klekocze przez ok 1 sek. Wkurza to
krzychuG Opublikowano Niedziela o 08:45 Opublikowano Niedziela o 08:45 Masz taki objaw jakby olej schodził z koła zmiennych faz i pewnie winny jest zaworek jednokierunkowy w głowicy który ma temu zapobiegać, ale dostęp do niego jest tylko po jej ściągnięciu.
darekaudi4 Opublikowano Niedziela o 11:11 Opublikowano Niedziela o 11:11 (edytowane) Kurde co za rozwiązania żeby wymienić zaworek który może sie uszkodzić trzeba głowice zwalać. Ten kto to projektował jest mistrzem. Jak zmieniałem rozrząd sprawdzałem koła fazatorów i mają ok 1-2mm luzu ale jakiś czas temu zmieniałem w innej A4 z takim samym silnikiem i luz był ok 5mm a na drugim jeszcze większy i nic nie hałasowało przy odpalaniu więc podejrzewam że luz 2mm nie jest przyczyną tego klekotania. ( wrzucam filmik moich fazatorów ) Czy może być jeszcze jakiś inny sposób ? Może płukanka i ponownie nowy olej ? Może inny olej ( teraz mam Motul 5W30)? Może oring na filtrze oleju nie trzyma i olej spływa do miski ? Może jakiś dodatek do oleju ( ceramizer ) ? Czy to wogóle jest groźne i może sie coś uszkodzić w silniku ? Nagram filmik i wrzucę na forum jak hałasuje, a poniżej jest filmik mojego koła zmiennej fazy na wydechowym jest tak samo VID_20241206_204357.mp4 Edytowane Niedziela o 11:13 przez darekaudi4
harychorzow84 Opublikowano wczoraj o 11:14 Autor Opublikowano wczoraj o 11:14 U mnie był ten luz napewno mniejszy, wyczuwalny ale mniejszy.
darekaudi4 Opublikowano 20 godzin temu Opublikowano 20 godzin temu Ciekawe czy to się da zregenerować ? Spróbuję za jakiś czas wymienić olej na inny lepszy niż Motul dodatkowo dodam jakiś ceramizer. Może olej 5w 40 będzie lepszy
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się