Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Klekot silnika w Audi A4 B8 1.8 TFSI CJEB


Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez Dev,

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

@lordkliczko jakie miałeś objawy przed wymianą zaworów zmiennej fazy rozrządu ? I w sumie to które pasowały 2xF czy 1xF i 1xH ? 

Opublikowano

U mnie przed wymianą zaworów samochód klekotał jak Diesel, miał problem z wolnymi obrotami a podczas jazdy brak mocy 

Opublikowano

A czy klekot był przy odpaleniu ciepłego silnika i był słyszalny dość głośno przez ok 2 sekundy po czym się wyciszał ?

Z jaką końcówka numeru kupiłeś zawory i jakiej firmy ?

Opublikowano

Jeśli dobrze pamiętam bo było to prawie rok temu to przy odpaleniu zimnego silnika nie było tego klekotu w miarę rozgrzewanie silnika zaczynał się pojawiać. 

Pamiętam jeszcze że jak klekot się pojawiał to wyciągałem wtyczkę z elektromagnesu "talerzyka" i klekot ustawiał. 

Zawory kupiłem INA

 

IMG-20240213-WA0005.jpg.69719d17bb29d87354356e9290d50248.jpg

Opublikowano

Ok dzięki

 

Spróbuję wymienić te zawory może się poprawi.

U mnie klekot jest tylko przy odpaleniu ciepłego silnika po przerwie ok 15minutowej. Tak jakby zawory klekotały przez 1 sekundę później silnik pracuje cichutko. 

 

dzięki za odpowiedź 

Opublikowano

Aby sprawdzić poprawność pracy zaworów najprościej jest podpiąć Vcds i widać jak na dłoni,jeśli jest z nim problem powinien wywalić błąd, ewentualnie możesz sprawdzić pracę układu zmiennych faz. 

Opublikowano
4 godziny temu, harychorzow84 napisał(a):

Aby sprawdzić poprawność pracy zaworów najprościej jest podpiąć Vcds i widać jak na dłoni,jeśli jest z nim problem powinien wywalić błąd, ewentualnie możesz sprawdzić pracę układu zmiennych faz. 

Hej 

Elektrozawory mam wymienione na nowe więc są ok chodzi mi tylko o zawory wkręcone w wałki. Jak można sprawdzić VCDSem zmienne fazy ?

 

 

Opublikowano

Wartości 1 i 2 z wałka ssącego muszą być przybliżone, analogicznie jest z wałkiem wydechowym. 

Jeśli są duże różnice to jest uszkodzona regulacja faz rozrzadu (uszkodzony sam talerzyk-elektromagnes lub zawór wkręcany w wałek). 

IMG_20250116_132751.thumb.jpg.d41f1aff697807723734604a9cd6f986.jpg

Opublikowano

Zawory do zmiennej fazy rozrządu zakupione (INA) pod koniec tygodnia będę wymieniał. Czy wie ktoś jaki jest moment dokręcania tych zaworów? Lewy gwint. 

Opublikowano
21 godzin temu, darekaudi4 napisał(a):

Zawory do zmiennej fazy rozrządu zakupione (INA) pod koniec tygodnia będę wymieniał. Czy wie ktoś jaki jest moment dokręcania tych zaworów? Lewy gwint. 

Z tego co pamiętam to 35nm.

Pamietaj że to lewy gwint. 

Opublikowano

Zawory wymienione i nie pomogło. Rano jest jakby trochę ciszej ale jak odpalę ciepły po postoju ok 15 min dalej coś klekocze przez ok 1 sek. Wkurza to 

Opublikowano

Masz taki objaw jakby olej schodził z koła zmiennych faz i pewnie winny jest zaworek jednokierunkowy w głowicy który ma temu zapobiegać, ale dostęp do niego jest tylko po jej ściągnięciu. 

Opublikowano (edytowane)

Kurde co za rozwiązania żeby wymienić zaworek który może sie uszkodzić trzeba głowice zwalać. Ten kto to projektował jest mistrzem. 

 

Jak zmieniałem rozrząd sprawdzałem koła fazatorów i mają ok 1-2mm luzu ale jakiś czas temu zmieniałem w innej A4 z takim samym silnikiem i luz był ok 5mm a na drugim jeszcze większy i nic nie hałasowało przy odpalaniu więc podejrzewam że luz 2mm nie jest przyczyną tego klekotania. ( wrzucam filmik moich fazatorów )

 

Czy może być jeszcze jakiś inny sposób ? Może płukanka i ponownie nowy olej ? Może inny olej ( teraz mam Motul 5W30)? Może oring na filtrze oleju nie trzyma i olej spływa do miski ? Może jakiś dodatek do oleju ( ceramizer ) ?

 

Czy to wogóle jest groźne i może sie coś uszkodzić w silniku ? 

 

Nagram filmik i wrzucę na forum jak hałasuje, a poniżej jest filmik mojego koła zmiennej fazy na wydechowym jest tak samo

 

Edytowane przez darekaudi4
Opublikowano

U mnie był ten luz napewno mniejszy, wyczuwalny ale mniejszy.

Opublikowano

Ciekawe czy to się da zregenerować ?

 

Spróbuję za jakiś czas wymienić olej na inny lepszy niż Motul dodatkowo dodam jakiś ceramizer. 

 

Może olej 5w 40 będzie lepszy 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...