Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wybór i kodowanie nowego akumulatora do A4 B8


artek04
Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez Muskel1,

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka koledzy.

Dosyć długo mnie tu nie było, piszę do Was bo mam problem z akumulatorem, sprawa wygląda tak, że jest już w bardzo słabej kondycji (ma do tego "prawo"- w tym roku kończy 16 lat...) mierzę napięcie na bolcach w komorze silnikowej, pokazuje np. 12,35 V, zerknę na MMI gdzie jest stan akumulatora i zonk -jeden kwadracik-10 %.

Muszę kupić nowy, tam siedzi pierwszy montaż

VARTA 8K0 915 105 F

12V 110Ah 520A DIN

850A EN/SAE

Może ktoś ze śląska i okolic ma sprzęt żeby zakodować nowy aku tak żeby wszystko było jak należy, może ktoś wie gdzie kupię taki aku w dobrych pieniądzach?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginalny aku z numerem części VW/Audi kupisz tylko w ASO. 

Musisz kupić zamiennik o takich samych parametrach, czyli np. taki:

 

https://allegro.pl/oferta/akumulator-110ah-920a-p-varta-i1-silver-audi-q7-7151624011

 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź i linka, szukając aku wg. kodu QR znalazłem taki :

 

ALLEGROLOKALNIE.PL

Kup teraz: Akumulator 110Ah 850A P+ VW Audi oryg. OE VARTA za 498,00 zł i odbierz w mieście Wrocław. Szybko i bezpiecznie w najlepszym miejscu dla lokalnych Allegrowiczów.

 

Nie wiem czy iść w 6 letni aku... niby oryginał, ale 6 lat to sporo, co myslicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomnij, nawet roczny czy kilku miesiączny aku może być już trupem. Aku tylko nowe. Kup taki, który podałem, lub o takich samych parametrach. Zakodujesz poprawnie i będzie wszystko jak oryginalny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki, dzięki , no fakt, że z używką może być różnie... mój aku to chyba ewenement, 16 lat...nowy jak wytrzyma połowę z tego to będzie super.

Zatem szukam nowego, może ktoś tu na forum ma sprzęt do zakodowania aku po wymianie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, artek04 napisał(a):

może ktoś tu na forum ma sprzęt do zakodowania aku po wymianie?

Zapytaj w dziale spotów śląskich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejka,

Jeszcze nie kupiłem nowego aku, ale już bliżej niż dalej... 🙂

Pytanie takie mam do Was na temat tego kodowania, w sklepach mówią, że nie trzeba kodować, komputer sam przystosuje sie do nowego aku, w salonie audi-serwis powiedzieli, że bez kodowania wszystko będzie działać jak należy, ale komputer może robić jakieś ograniczenia- obcinać coś, więc dobrze by było zakodować (u nich 250 zł).

Znalazłem sklep, gdzie kodują ewentualnie akumulatory zakupione u nich, ale jak powiedziałem, że audi jest z 2008 roku to powiedzieli, że raczej nie ma tam potrzeby kodowania, chyba, że jest BMS, to jak to jest, trzeba w moim aucie kodować czy nie? Mam ten BMS ?

Nawiasem pisząc to u mnie ten aku oryginał 110 Ah bardzo duży, dziwią się że taki duży bo przeważnie są mniejsze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W B8 jest BMS.

Ogólnie rzecz biorąc konieczności kodowania akumulatora nie ma, gdyż system ten jest w stanie sam się nauczyć, jednak trwa to relatywnie  długo. Z tego powodu zalecane jest zakodowanie akumulatora po jego wymianie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, pytałem o aku w sklepie, gdzie zakudują mi nowy aku po wymianie, twierdzą, że varta ostatnio się popsuła, polecili mi aku firmy Atlas- dają 3 lata gwarancji...

Nie wiem czy kupić vartę, czy cos tańszego...

U mnie siedzi aku 110 Ah, ale ponoć można wsadzić ciut mniejszy np. 100 Ah ( nie mam start-stop w aucie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ważne jest aby akumulator był taki sam rodzaj jaki był, czyli jeżeli miałeś kwasowy to kwasowy, jeżeli miałeś AGM to wsadź AGM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym kodowaniem to już powoli nie wiem, czy jest konieczne czy nie, wrclaguna pisze tu na 5 stronie

https://a4-klub.pl/topic/174916-aktywacja-wskazania-naładowania-akumulatora-wymiana-demontaz-kodowanie/page/5/

"Zawsze musimy kodowac po to aby sterownik wiedział ze jest nowa bateria

Jesli nie mamy kodu BEM wystarczy zmienic jakąkolowiek cyferke w starym kodowaniu i zapisać"

W innym miejscu też pisze

"Jesli nie miałes kodu BEM to wystarczy zmienic obojetnie jaka kolowiek cyfre i zakodowac

Sterownik cały czas mysli ze masz stary akumulator"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem Ci wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wiem kolego Muskel , dziękuję Ci za pomoc, tylko Ty piszesz, że bez kodowania komputer sobie poradzi z tym sam po dłuższym okresie czasu, tymczasem kolega wrclaguna pisze, iż trzeba kodować bo komp widzi cały czas starą baterię...

Chciałbym żeby wszystko było OK. ale trochę się obawiam czy ten sklep gdzie kupię aku wszystko zakoduje tak jak być powinno, czy czasem nie zrobi czegoś źle i będzie gorzej jakby wogóle kodowania nie było... 🙂

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Rozwiązanie
59 minut temu, artek04 napisał(a):

tymczasem kolega wrclaguna pisze, iż trzeba kodować bo komp widzi cały czas starą baterię...

Bo tak jest, komputer początkowo nie widzi wymiany akumulatora ale po pewnym czasie sam się przyuczy. Pod warunkiem, że rodzaj aku jest ten sam, czyli jak miałeś AGM i wsadziłeś AGM. Natomiast gdy wsadziłeś w miejsce AGM zwykły kwasowy lub odwrotnie, to koniecznie należy zakodować, gdyż krzywa ładowania dla tych akumulatorów jest całkiem inna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy , taki problem, otóż mam aku firmy Continental, otwór na wężyk odprowadzający ewentualne gazy jest od strony plusa (stojąc za autem po lewej stronie-od strony kierowcy) tymczasem aku fabryczny miał dwa otwory ( po obydwu stronach) jeden zaślepiony, do drugiego podpięty wężyk, akurat wężyk był podpięty do strony pasażera, jest za krótki aby go podpiąć z drugiej strony, co zrobić, ten nowy aku ma od strony plusa taki system kanałów odprowadzania gazów, widzę fiamm tez to ma SPC, tylko akurat ze strony kołka minusowego...

Fiam można zobaczyć tu:

https://allegro.pl/oferta/akumulator-fiamm-black-l6-110-110ah-950a-en-6888497648

Nawiasem pisząc to ten wężyk-karbowany idzie później w górę, w kierunku tylnego zderzaka to nie wiem czy ewentualnie coś by tam wypływało...

Jak to zrobić, poradźcie.

IMG_20240528_201959.jpg

IMG_20240528_202040.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc zrobione, tzn. podpięty aku i wężyk odpowietrzający.

Napięcie aku 12,8 V.

Po uruchomieniu silnika napiecie na alternatorze 15V, na kołkach akummulatora i na podszybiu z przodu 14,2-14.25 V.

MMI pokazywał jedna kreskę-10%... Po kilku minutach pracy podskoczyłło na dwie kreski-20%.

Zobaczymy, co dalej, narazie postanowiłem nie kodować nic, aku jest takie samo jak fabryczne jeżeli chodzi o Ah, ma 110 , natomiast prąd rozruchowy w Varcie był 850A, w Continentalu jest 950A.

Fotki z węzykiem, może komuś się przyda 🙂

Jeżeli chodzi o pobór prądu w stanie spoczynku, jest znikomy bo 0,007 A czyli super, natomiast np. po otwarciu drzwi kierowcy itp. chwilowo jest dużo, bo 4-5 A.

IMG_20240529_160111.jpg

IMG_20240529_160121.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...