Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A4 B9 - 2016 - 2.0 TFSI Quattro - Awaria


The Ether

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

 

Dziś wracając do domu, poczułem jak nagle auto zaczeło lekko szarpać, i nagle wystąpiły błędy na komputerze i nie dało się nic zrobić, uruchamiał się i się dusił a później znów normalnie. Odczekałem 20-30 minut i uruchomiłem ponownie, i się udało pojechać 200 metrów bez błędów i bez szarpania i po 200 metrach znów wywaliło wszystkie błędy. Chciałem go scholować pod dom, ale automatycznie ręczny się załączał i zmuszony byłem takim pałąkiem czerwonym z bagażnika przestawić skrzynię na tryb neutral.

Tylko teraz mam wiele problemów:
- Nie mogę wyjąć tego czerwonego pałąka, próbowałem go w lewo przekręcić i odciągnąć do góry (bo jak go załączałem to przekręcałem w lewo jak na filmiku było i wcisnąłem w dół, bo odbijał) i teraz tak jest i ani nie drgnie.

- Auto raz normalnie odpala, a raz się dusi i kręci i kręci ten rozrusznik.

 

Najgorsze jest to, że nie mogłem auta zablokować z pilota, mimo że ręczny był zaciągnięty, bo wyskakiwał błąd, że musi być wrzucony bieg na P, ale nie mogę wrzucić biegu na P bo są błędy + ten pałąk utknął. Więc awaryjnie zamknąłem auto poprzez otworzenie szyby kierowcy, włączenie blokady drzwi od środka przyciskiem, po czym przytrzymałem przycisk od alarmu i blokady pare sekund, aż się okna domkną, w srodku wszystko pogasiło się po jakiejś chwili, mam nadzieje że aku nie zdechnie, bo bagażnik nie ma otwarcia z kluczyka fizycznego, tylko elektronicznie, a złożenie foteli i podpięcie aku to będzie koszmar.

 

Do domu wóciłem niestety lawetą, musiałem też przed lawetą odłączyć aku, bo ręczny był zaciągnięty na amen i nie dało się go na lawetę wciągnąć.

 

Poniżej załączam filmik co się dzieje, czy ktoś wie coś co się mogło stać, albo coś doradzić jak wyjąć ten pałąk, abym mógł normalnie auto z kluczyka zamknąć?

 

Pozdrawiam i z góry dziękuję, mistrzowskie forum i masa ekspertów :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez pełnego protokołu diagnozy nik Ci nie powie w czym problem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, The Ether napisał(a):

albo coś doradzić jak wyjąć ten pałąk, abym mógł normalnie auto z kluczyka zamknąć?

Postępuj zgodnie z instrukcją obsługi.

 

Screenshot_20240503_093752_Adobe Acrobat.jpg

Screenshot_20240503_093820_Adobe Acrobat.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki @Muskel1. W podesłanej instrukcji jest napisane, aby ponownie włączyć blokadę parkowania należy wrzucić na N, następnie na D i znów na N i wyłączyć silnik. Tylko są 2 problemy: Gdy uruchamiam silnik, to on zaraz gaśnie, a jak nie gaśniem, to nie mogę zmieniać biegów, aktualnie jest na biegu N.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc najpierw trzeba zająć się usterką powodującą gaszenie silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to też być wina słabego akmulatora? Że co rusz to nowe błędy dochodzą ala ciśnienie w oponach itp itd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być bardzo wiele przyczyn. Słaby akumulator raczej nie zakręciłby rozrusznikiem.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki @Muskel1, mam wrażenie że gdyby nie Twoja osoba, to to forum by upadło. Dzięki jeszcze raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eeee tam, forum tętni życiem, tyko ludzie są nieśmiali..... chyba😜

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...