inczo022 Opublikowano 15 Maja Opublikowano 15 Maja Witam, przychodzę z problemem, z którym borykam się od około 2 lat w moim Mitsubishi Lancer VIII 2.0 did PD (silnik bliźniaczy do 2.0 tdi BKD). Mianowicie silnik na zimnym pracuje twardo, gaz jest bardzo czuły. Objawy częściowo ustają pod długiej trasie, kiedy wszystko jest mocno nagrzane. Denerwującym objawem jest mocne hamowanie silnika, kiedy jest świeżo po rozruchu. Silnik bardzo mocno hamuje, kiedy jest zimny. Trzeba mocno się przyłożyć do operowania sprzęgła, aby nie było szarpnięć/uderzeń. Wraz ze wzrostem temperatury objaw ten staje się mniej dokuczliwy, ale nadal występuje. Co ciekawe objawy ustępują całkowicie po odłączeniu i podłączeniu akumulatora (30min) tak jakby adaptacje silnika się resetowały, a silnik pracował idealnie, bez szarpnięć. Wymienione zostały poduszki silnika Wymieniona dwumasa ze sprzęgłem (2-krotnie z uznaną reklamacją) Czysty dolot Program na 180KM ze 140KM fabrycznych, które na hamowni wypluło 150KM Wyrzucony dpf i egr (egr zaślepiony z 2 stron) Pompki sprawdzane na stole z wynikiem bardzo dobrym. Przepływomierz podmieniany na 2 oryginał. Żadna z tych napraw nie przyniosła efektu poza wcześniej opisanym resetem adaptacji i dobrą pracą przez około 20km. Błędów w sterowniku brak, a dokładnej analizy pracy czujników nie jestem w stanie wykonać bez sprzętu do Mitsubishi, wiem jedynie, że ciśnienie atmosferyczne pokazuje w porządku. Jazda tym samochodem jest mocno nieprzyjemna, choć da się jechać ładnie bez szarpnięć to wymaga to zbyt dużo uwagi z pracą sprzęgła. Głównie dłuższy czas jazdy na półsprzęgle w celu delikatnego wyrównania obrotów silnika ze skrzynią. Skoro reset adaptacji pomaga, to eliminuje to przyczyny mechaniczne, w takim razie powstaje pytanie jakie czujniki mogą się adaptować po przejechanych około 20-30km? Silnik rzadko potrafi pracować idealnie, tak jakby pasowała mu charakterystyka atmosfery pod względem wilgotności i temperatury. Klapa gasząca działa jak należy, mimo to kiedy silnik pracuje twardo to telepnie mi podczas gaszenia. Kiedy natomiast silnik pracuje gładko (co się raczej rzadziej zdarza) to gaśnie bardzo płynnie. Czujnik temperatury powietrza zasysanego pokazuje prawidłowe wartości. Dodatkowo muszę napisać, że w zakresie pracy turbiny słychać gwizd, lecz po wymianie turbiny na używkę dźwięk się w ogóle nie zmienił także to odpada, jednak sądzę że gwizd nie ma nic wspólnego z pracą silnika. Proszę o jakiekolwiek porady mogące naprowadzić mnie na upragniony spokój.
inczo022 Opublikowano 15 Maja Autor Opublikowano 15 Maja 58 minut temu, Langista napisał(a): Przywróć fabryczny soft i po problemie. Program był robiony z zamiarem usunięcia problemu silnika.
Langista Opublikowano 15 Maja Opublikowano 15 Maja Jak zmienia się ciśnienie paliwa wraz ze wzrostem temperatury? Gniazda w głowicy nie są już do regeneracji? Jakie w ogóle masz sprężanie? Ciśnienie oleju było badane?
inczo022 Opublikowano 15 Maja Autor Opublikowano 15 Maja 29 minut temu, Langista napisał(a): Jak zmienia się ciśnienie paliwa wraz ze wzrostem temperatury? Gniazda w głowicy nie są już do regeneracji? Jakie w ogóle masz sprężanie? Ciśnienie oleju było badane? Nie za bardzo wiem jakie ciśnienie miałbym wskazać w pompowtrysku. Gniazda szczelne niepowycierane, to z resztą 16v, w której nie ma tego problemu z wycierającymi się gniazdami. Sprężanie nie było sprawdzane, jednak wynik 150KM dla 140KM fabrycznych nie daje oznak słabego sprężania Ciśnienie oleju nie sprawdzane, a co ma ciśnienie oleju do tego co opisałem?
Langista Opublikowano 16 Maja Opublikowano 16 Maja Niestety bez programu to szukanie po omacku, najprawdopodobniej jest jakiś czujnik walnięty ale nie wykonując żadnych logów sensownym programem, nic się tu nie zrobi.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się