devey Opublikowano 19 Maja Opublikowano 19 Maja Witam, od dłuższego czasu walczę z wyciekami oleju. Najpierw goniło olej spod grzybka egr, wycieki były bardzo duże. Zostało zregenerowane turbo, i przy okazji regulacji pompowtrysków była zdejmowana pokrywa zaworów (założono nową uszczelkę). Wycieki spod grzybka egr ustały ale zaczęło lecieć spod pokrywy zaworów od strony grodzi. Jako, że od dłuższego czasu podejrzewałem zapchaną odmę to zapadła decyzja o wymianie pokrywy zaworów (mechanik stwierdził też, że jest krzywa). Po wymianie pod pokrywą zaworów jest sucho, ale wróciło pocenie się spod grzybka egr, trochę poczytałem i wygląda na to, że kolektor ssący jest zaklejony. Pójdzie do czyszczenia. Oczywiście silnik był umyty na tyle ile dało radę, cały będzie umyty dopiero w nadchodzącym tygodniu. Dzisiaj zacząłem przeglądać swoje wycieki i zauważyłem wyciek z tyłu silnika nad rozrusznikiem(?). Zamieszczam zdjęcie, pytanie brzmi skąd to cieknie? Będę wdzięczny za pomoc, pozdro.
jmk Opublikowano 19 Maja Opublikowano 19 Maja Zobacz, czy nie cieknie z pod gniazda elektrycznego od wiązki przewodów do pompowtrysków.
devey Opublikowano 22 Maja Autor Opublikowano 22 Maja Dobry wieczór, dziękuję za sugestię. Sprawdziłem, spód gniazda i samo gniazdo są suche i czyste. W najbliższy wtorek jadę na mycie silnika, być może po tym zabiegu coś więcej się wyjaśni.
devey Opublikowano 11 Czerwca Autor Opublikowano 11 Czerwca Witam, dziś odebrałem auto od mechanika, okazuje się, że ten wyciek to jest spod uszczelki głowicy w prawym dolnym rogu patrząc od strony kabiny. Wszystko inne jest suche. Wstępna wycena za wymianę uszczelki, planowanie, sprawdzenie kanałów, cylindrów, tłoków i pierścieni to jest prawie 5k zł (przy dosyć czarnym scenariuszu). Może ktoś robił coś podobnego u siebie i chciałby porównać koszty? Kolektor ssący, egr poszły do czyszczenia, być może to tylko moje odczucie ale auto jakby lepiej się zbiera i na razie nie ma ani plamki oleju spod grzybka egr. Zauważyłem też, że po umyciu silnika przy przyspieszaniu na 1, 2 przez chwilę coś piszczy, dosyć głośno, pasek był sprawdzony i wygląda ok. Dzieje się tak jedynie przy obciążeniu, na postoju przy wciśniętym gazie nic nie słychać. Pytanie brzmi co to?
dekiel 13 Opublikowano 11 Czerwca Opublikowano 11 Czerwca Po czyszczeniu dolotu zbiera się lepiej bo mniejszy opór zasysania jest i kanały dolotowe gładkie i normalnej srednicy nie zwęzone osdadem. Reakcja na gaz też lepsza zapewne. Co do piszczenia woda podeszła po myciu pod zabytkowy silnik i popiskuje ,
devey Opublikowano 11 Czerwca Autor Opublikowano 11 Czerwca Tak, reakcja na gaz lepsza. Co masz na myśli, że woda podeszła pod silnik? Jest się czym martwić? Dodam, że pomiędzy myciem silnika a dniem dzisiejszym mineły ok 3 tygodnie.
dekiel 13 Opublikowano 11 Czerwca Opublikowano 11 Czerwca Po myciu woda weszła gdzieś w ruchomą część ,która daje taki efekt. W ogóle się nie przejmuj.
Gregorski3 Opublikowano 12 Czerwca Opublikowano 12 Czerwca Takie piszczenie maiłem jak uciekało ciśnienie z ośki klapy gaszącej. I wtedy jednocześnie miałem silnik zalany olejem dokładnie w tym samym miejscu. Ewentualnie sprawdź czy przy wymianie turbo nie została uszkodzona lub źle zamontowana ta czarna rurka. Ona zasila turbinę w olej.
devey Opublikowano 12 Czerwca Autor Opublikowano 12 Czerwca (edytowane) Czyli mamy winowajcę, u mnie przy osi klapy gaszącej jest olej (nie wiele, ale się pojawia po wytarciu). Więc to chyba to. Ale czy to mogło się stać przy myciu silnika? Powiem szczerze, że przed myciem ani nie było tam oleju ani nie piszczało... Chyba, że to zwykły zbieg okoliczności, że się wyrobiło/spierniczyło. Pozostaje wymiana całego zaworu? Jeśli tak to czy nie lepiej zaślepić go w ogóle? Czytałem, że może telepać silnikiem podczas gaszenia po zaślepieniu ale samo zaślepienie chyba nie ma bardzo negatywnych skutków. Edytowane 12 Czerwca przez devey
Gregorski3 Opublikowano 14 Czerwca Opublikowano 14 Czerwca Zaślepienie zaworu problemu nie rozwiąże. Olej z ośki będzie dalej leciał. Jedynie pozostaje kupić rurkę zamiast EGR. Chyba na allegro można dostać. Ja osobiście wymieniłbym na nowy i to nie z tych tanich . Lepiej nie pozbywać się klapy gaszącej . Szkoda dwumasy . Nie wspomnę jakby silnik się rozbiegał.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się