Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Dziwne wskazania temperatury płynu chłodzącego


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ano zależy ktory czujnik nie dziala. Jesli G2(czujnik odpowiedzialny za wskazania na desce ) to nic wielkiego sie nie bedzie dzialo oprocz zlych wskazan na desce. Gorzej jesli to czunik g62. Czujnik ten wysyla inforamcje do komputera auta. Jesli nie dziala poprawinie mozesz miec problem z odpaleniem auta w mrozy, gdyz czujnik nie poda do Ecu poprawnej temperatury. Moze tez być przyczyna wiekszego spalania auta(czujnik bedzie uwazał że auto jest nie dogrzane co za tym idzie zwiekszenie dawki paliwa). u mnie na przyklad wlaczal sie wentylator od chlodnicy(czujnik uwazal ze woda ma za wysoka temperature) lub w cieple dni grzal swiece tak jakby bylo -30. Polecam Vaga i sprawdzenie czujnikow . czujnik g2 i g62 to 2 czujniki w jednym. cena orginalnego to jakies 110 zl.

Opublikowano

ano zależy ktory czujnik nie dziala. Jesli G2(czujnik odpowiedzialny za wskazania na desce ) to nic wielkiego sie nie bedzie dzialo oprocz zlych wskazan na desce. Gorzej jesli to czunik g62. Czujnik ten wysyla inforamcje do komputera auta. Jesli nie dziala poprawinie mozesz miec problem z odpaleniem auta w mrozy, gdyz czujnik nie poda do Ecu poprawnej temperatury. Moze tez być przyczyna wiekszego spalania auta(czujnik bedzie uwazał że auto jest nie dogrzane co za tym idzie zwiekszenie dawki paliwa). u mnie na przyklad wlaczal sie wentylator od chlodnicy(czujnik uwazal ze woda ma za wysoka temperature) lub w cieple dni grzal swiece tak jakby bylo -30. Polecam Vaga i sprawdzenie czujnikow . czujnik g2 i g62 to 2 czujniki w jednym. cena orginalnego to jakies 110 zl.

A możesz podać nr z ETKI tego czujnika?[br]Dopisany: 09 Styczeń 2010, 23:19_________________________________________________Sprawdziłem Vagiem Grupy dla czujników G62 i G2

01 - Engine: 007 i mam wartości -4,5 st. C | 0 st. C | -1,8 st. C | -0,9 st. C

17 -Instruments: 003 3 st. C | 06:39 | 18 % | 0,0 %

Może ktoś z Was sprawdzić czy jest coś nie tak?

A tutaj przy prawie dogrzanym silniku ( wskazanie temp. wskaźnika pomiędzy 50 a 90) po przejechaniu w mieście 15 km przy temp. zewn 0st.C vag pokazał takie wartości:

188h_9.jpg

vFQXS.jpg

hNmS9.jpg

RYNdr.jpg

RYScJ.jpg

vGjTA.jpg

Opublikowano

mała roznica tempertur jest. ale chyba w normie. chociaz ja mialem roznice 5-8 stopni i mialem czujnki walniety. Ty masz roznice 4 stopni. napisz cos wiecej o problemie, na ile masz wlaczone ogrzewanie? i czy te 20 -30 km to trasa? sprawdz na wszelki wypade termostat. po jakis 5 km , sprawdz weze od chlodnicy gorny i dolny. sprawdz vagiem temerature przy rozgrzanym silniku

Opublikowano

Witam. Wiem, że to temat dotyczący diesli, ale może tutaj dostanę jakąś odpowiedź. Mam taki problem: (temp. powietrza ok. -2oC) rano wskazania G62 w [01 ENGINE] +1.5oC, wskazanie czujnika temp. powietrza zasysanego +1.5oC, a wskazania G2 [17 INSTRUMENTS] +30oC, tak samo w "kodach klimatronika". Dziś wymieniłem czujnik temp. na nowy ORI bo poprzedni wskazywał tak samo. Czy wie ktoś czemu G2 nie wskazuje mniej niż +30oC :mysli: Wiem, że G2 nie ma wielkiego znaczenia, ale ciekawi mnie to czemu nie pokaże tak jak G62. Po rozgrzaniu wszystko jest ok.

Opublikowano

Właśnie termostat wymieniłem i dalej ciężko jest z dogrzaniem silnika, a i czasem jak osiągnie temp. 90 st C zdarza mu się że spadnie poniżej 90 gdzieś ok. 70-80 st. (przeważnie przy jeździe w mieście) i jak wyjade na trase to skacze do 90 i tak trzyma.

A 20-30 km robie na trasie gdzie uzyskuje dopiero 90 st. Dodam ze po przejechaniu ok. 10 km wskazówka temp. nawet nie drgnie.

Opublikowano

robertb po wymianie czujnika na org, dalej pokazuje temperature 30? czujnik g2 ma pokazywać temperature bardzo podobna do G62. jesli tak nie jest czujnik jest wadliwy. Tez kupiłem ORI czujnik ale okazalo sie ze jest wadliwy(kupiłem na allegro nowy ORI, nie polecam zakupu na allegro.

Buddha naturalna sprawa jest to że tempeatura w miescie potrafi spasc(najczesciej podczas postoju). Powiedz na ile masz ogrzewanie wlaczone? Termostat wymieniony na ORGinalny? Jesli wskazowka po 10 km nie drgnie to wskazuje na czujnik(powinna drgnac po ok 2-4km). żeby wyeliminować termostat zrob taki test: po przejachaniu 5 km sprawdz gorny waz od chlodnicy(jest na wierzchu wiec nie bedzie problemu)ten sam waz sprawdz po 10 km oraz po 15. zrob i napisz co wyszlo.

Pozdrawiam [br]Dopisany: 21 Styczeń 2010, 22:02_________________________________________________przy tym tescie mniej wiecej napiisz jaka jest temperatura na zegarach, a jesli dasz rade to z laptopem zeby odczytac temperature z G62 i tez napisac jaka jest

Opublikowano

Kolego wirusekx a może w B5 tak ma być ??? Jest to już 3 czujnik, przed założeniem sprawdzałem rezystancję omomierzem:wlałem troszkę wody z akwarium do literatki (temp. 25oC :naughty: ) pierwszy czujnik ten który był założony jeszcze w fabryce wskazywał - G62 ~25oC, G2 ~30oC, potem zmierzyłem czujnik który zakupiłem ok. pół roku temu - zamiennik "FAE" który wskazywał identycznie jak pierwszy, trzeci czujnik zakupiłem wczoraj w ASO i wskazywał tak jak dwa pierwsze. Po rozgrzaniu temp. już się zgadzają-sprawdzałem Vagiem od 30oC idą równiutko razem w górę(no jest może jeden dwa stopnie różnicy) tylko ten G2 na zimnym :mysli:

Może taka prośba dla posiadaczy B5 czy mógłby ktoś sprawdzić rano przed odpaleniem silnika co wskazuje kanał 49 klimatronika. Z góry dzięki.

Opublikowano

może rzeczywiscie w B5 tak jest. Przeciez G2 na zegarach nie pokazuje temperatury ponizej 50 stopni. Wiec moze zaczyna sie od 30. Ale skoro kupiles czujnik w Aso, moze poprostu zapytaj tam jak to jest i czy tak powinno byc. w sumie po wymianie czujnika nie vagowalem, ale z Ciekawosci jutro rano sprawdze vagiem jak to u mnie wyglada. Podejrzewam ze masz ten sam czujnik co ja(moj to:059 919 501 A)

Opublikowano

...Podejrzewam ze masz ten sam czujnik co ja(moj to:059 919 501 A)

Tak taki sam, stary był 078 919 501C (czarny) zmieniony na 059 919 501 A (zielony)

Opublikowano

jak sprawdze vagiem. napisze co i jak, albo dzis wieczorem albo jutro rano.[br]Dopisany: 22 Styczeń 2010, 16:00_________________________________________________sprawdziłem i u mnie miedzy g62 a g2 jest 1 stopien roznicy. wiec sprawa jest dziwna:(

Opublikowano

U mnie G2 wskazuje minimalną temp. +30oC i nie wiem czemu, czy tylko w B5 tak jest, albo mam coś nie tak :mysli: Ale w końcu G2 nie ma takiego znaczenia jak G62

Opublikowano

U mnie G2 wskazuje minimalną temp. +30oC i nie wiem czemu, czy tylko w B5 tak jest, albo mam coś nie tak :mysli: Ale w końcu G2 nie ma takiego znaczenia jak G62

mam również b5 jak będę miał chwilę to sprawdzę jak jest u mnie bo już nie pamiętam

Opublikowano

mam również b5 jak będę miał chwilę to sprawdzę jak jest u mnie bo już nie pamiętam

Właśnie o to mi chodziło, sprawdź na klimatroniku, albo Vagiem co wskazuje rano G2,ja mam już 3 czujnik i jest minimalnie +30oC

Opublikowano

na klimatroniku na pewno jest +30*C

Opublikowano

Dzięki :hi:. Czyli G2 u mnie jest ok :good:

Tylko ciekawi mnie to czemu w B6 jeżeli jest taki sam czujnik wskazuje poniżej +30oC

Opublikowano

No, tak ale w B6 wskazuje mniej a jest ten sam czujnik :mysli:

Ale nieważne, byle mam wszystko ok. Jeszcze raz dziękówa :good:

Opublikowano

mam b6 ale jeszcze nie sprawdzałem jak to jest na zimnym, lapek na viście nie chce się łączyć z 17 i paroma innymi a jak chcę sprawdzić całe auto to muszę przedłużacz podłączyć do stacjonarnego

Opublikowano

ano zależy ktory czujnik nie dziala. Jesli G2(czujnik odpowiedzialny za wskazania na desce ) to nic wielkiego sie nie bedzie dzialo oprocz zlych wskazan na desce. Gorzej jesli to czunik g62. Czujnik ten wysyla inforamcje do komputera auta. Jesli nie dziala poprawinie mozesz miec problem z odpaleniem auta w mrozy, gdyz czujnik nie poda do Ecu poprawnej temperatury. Moze tez być przyczyna wiekszego spalania auta(czujnik bedzie uwazał że auto jest nie dogrzane co za tym idzie zwiekszenie dawki paliwa). u mnie na przyklad wlaczal sie wentylator od chlodnicy(czujnik uwazal ze woda ma za wysoka temperature) lub w cieple dni grzal swiece tak jakby bylo -30. Polecam Vaga i sprawdzenie czujnikow . czujnik g2 i g62 to 2 czujniki w jednym. cena orginalnego to jakies 110 zl.

A możesz podać nr z ETKI tego czujnika?[br]Dopisany: 09 Styczeń 2010, 23:19_________________________________________________Sprawdziłem Vagiem Grupy dla czujników G62 i G2

01 - Engine: 007 i mam wartości -4,5 st. C | 0 st. C | -1,8 st. C | -0,9 st. C

17 -Instruments: 003 3 st. C | 06:39 | 18 % | 0,0 %

Może ktoś z Was sprawdzić czy jest coś nie tak?

A tutaj przy prawie dogrzanym silniku ( wskazanie temp. wskaźnika pomiędzy 50 a 90) bo bo przejechaniu w mieście 15 km przy temp. zewn 0st.C vag pokazał takie wartości:

188h_9.jpg

vFQXS.jpg

hNmS9.jpg

RYNdr.jpg

RYScJ.jpg

vGjTA.jpg

Poradzicie coś w tej kwestii?

Opublikowano

z tego co tu widzę czujnik jest w miare ok. wiec skoro temperatura nie dochodzi do 90. ale skoro silnik sie nie dogrzewa, zostaje tylko termostat. Napisałem w tym watku jak mniej wiecej sprawdzic termostat. u mnie dzis po 5 km weszlo 90(bez ogrzewania) i tak caly czas trzymam. zrob test z termostatem. i napisz co wyszlo.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...