Diego1121 Opublikowano 8 Czerwca Autor Opublikowano 8 Czerwca W dniu 7.06.2024 o 22:11, Muskel1 napisał(a): Którą adaptację dokładnie zmieniłeś w sterowniku 53? Co do ręcznego to tak jest:
Muskel1 Opublikowano 8 Czerwca Opublikowano 8 Czerwca Na początku musisz wprowadzić kod dostępu 25194, następnie w adaptacjach musisz w kanale 03 wpisać nową wartość 0 (zamiast aktualnej 1).
Diego1121 Opublikowano 8 Czerwca Autor Opublikowano 8 Czerwca W dniu 6.06.2024 o 20:46, Muskel1 napisał(a): Byłem właśnie na warsztacie zobaczyć jak to wygląda, i się okazało, że już magik jakiś tam był i do czujnika nie jest wpięta wtyczka, co gorsze nie mogę jej wynaleźć 😅. Wiesz może skąd ona ma wychodzić??
Muskel1 Opublikowano 9 Czerwca Opublikowano 9 Czerwca Czujnik F208 zasilany jest ze sterownika BCM1 (z lewej strony pod kierownicą) przewód szaro-biały z pinu 13 oraz przewód niebiesko-czerwony z pinu 21 czarnej 32 pinowej wtyczki T32b. Masę (brązowy) dostaje z wiązki masy znajdującej się w silniku. Przewody ze sterownika BCM1 idą do łącznika znajdującego się na dole słupka "A" w przestrzeni nóg pasażera, do czarnej wtyczki T17q na pin 13 (biało-szary) oraz pin 21 (niebiesko-czerwony). Dopiero stamtąd idą do komory silnika, ale którędy tego Ci nie powiem. Musisz szukać w komorze silnika luźnej wiązki z trójpinową wtyczką posiadającą te 3 przewody o tych wymienionych kolorach. Być może auto miało skrzynię automatyczną i ktoś wrzucił do niej manuala. W skrzyniach automatycznych tego czujnika nie ma i być może dlatego czujnik nie jest podpięty. Wrzuć VIN auta do tego działu i poproś o rozkodowanie, to się dowiesz, jak auto wyjechało z fabryki. Jeżeli bowiem miało skrzynię automatyczną, to możesz sobie darować szukanie wiązki do tego czujnika, bo jej tam nie będzie, W takim przypadku będzie należało ją dołożyć i podpiąć tak jak wyżej napisałem.
Diego1121 Opublikowano 9 Czerwca Autor Opublikowano 9 Czerwca A czy na wlepce bagażnika będzie rodzaj skrzyni oznaczony?
Diego1121 Opublikowano 9 Czerwca Autor Opublikowano 9 Czerwca 23 minuty temu, Muskel1 napisał(a): Będzie kod skrzyni. KSR
Muskel1 Opublikowano 9 Czerwca Opublikowano 9 Czerwca Multitronic, czyli automat bez czujnika. Masz ładnie wyrzeźbione to auto.
Diego1121 Opublikowano 9 Czerwca Autor Opublikowano 9 Czerwca 53 minuty temu, Muskel1 napisał(a): Multitronic, czyli automat bez czujnika. Masz ładnie wyrzeźbione to auto. No cóż, trzeba to ogarnąć do kupy. Czyli doprowadzić te trzy przewody do czujnika w skrzyni i będzie grać tak? Samą wtyczkę idzie gdzieś kupić czy trzeba wziąć z innego auta?
Muskel1 Opublikowano 9 Czerwca Opublikowano 9 Czerwca Wtyczkę kupisz na allegro, numer części to 8K0973703 https://allegro.pl/oferta/vw-audi-skoda-seat-kostka-wtyczka-zlacze-8k0973703-14611522535 Czujnik kup ori w ASO numer części to 0B1941521B https://allegro.pl/oferta/nowe-oryginalne-audi-oe-wlacznik-swiatla-cofania-0b1941521b-15371743112 Po poprawnym podłączeniu powinno zadziałać. Jeżeli nie to trzeba będzie ewentualnie poszukać w kodowaniach sterowników, czy jest gdziesz konieczność zaznaczenia skrzyni manualnej a nie automatu.
Diego1121 Opublikowano 9 Czerwca Autor Opublikowano 9 Czerwca 19 minut temu, Muskel1 napisał(a): 🤷♀️ Może mieć to związek ze zmianą skrzyni?
Diego1121 Opublikowano 9 Czerwca Autor Opublikowano 9 Czerwca 30 minut temu, Muskel1 napisał(a): Możliwe, że w tym problem. Trzeba jakoś przekodować na manual? Czy to już coś trudniejszego
Muskel1 Opublikowano 9 Czerwca Opublikowano 9 Czerwca (edytowane) W auto-scanie w sterowniku ABS (03) masz zapisany błąd o braku komunikacji ze sterownikiem automatycznej skrzyni biegów. Myślę, że po swapie auto nie zostało poprawnie zakodowane, przynajmniej w sterowniku ABS. Problem w tym, że etykiety bajtu 0 w VCDS w sterowniku ABS nie są opisane, wynikiem czego nie wiaddomo dokładnie, które bity w bajcie 0 są odpowiedzialne za skrzynię biegów. Na podstawie moich obserwacji i sprawdzania wielu auto-scanów z różnych B8 ze skrzyniami automatycznymi jak i manualnymi, podejrzewam, że jest za to odpowiedzialny bit 0 w bajcie 0. Możesz na próbę deaktywować bit 0 w bajcie 0 w sterowniku ABS, skasować błędy, odpalić auto i przejechać kawałek, następnie podłączyć kompa i sprawdzić, czy błąd o braku komunikacji że sterownikiem skrzyni biegów powróci. Edytowane 9 Czerwca przez Muskel1
Diego1121 Opublikowano 9 Czerwca Autor Opublikowano 9 Czerwca 1 godzinę temu, Muskel1 napisał(a): W auto-scanie w sterowniku ABS (03) masz zapisany błąd o braku komunikacji ze sterownikiem automatycznej skrzyni biegów. Myślę, że po swapie auto nie zostało poprawnie zakodowane, przynajmniej w sterowniku ABS. Problem w tym, że etykiety bajtu 0 w VCDS w sterowniku ABS nie są opisane, wynikiem czego nie wiaddomo dokładnie, które bity w bajcie 0 są odpowiedzialne za skrzynię biegów. Na podstawie moich obserwacji i sprawdzania wielu auto-scanów z różnych B8 ze skrzyniami automatycznymi jak i manualnymi, podejrzewam, że jest za to odpowiedzialny bit 0 w bajcie 0. Możesz na próbę deaktywować bit 0 w bajcie 0 w sterowniku ABS, skasować błędy, odpalić auto i przejechać kawałek, następnie podłączyć kompa i sprawdzić, czy błąd o braku komunikacji że sterownikiem skrzyni biegów powróci. Mam taką info w bit 0
Muskel1 Opublikowano 9 Czerwca Opublikowano 9 Czerwca Tak, właśnie u góry Ci napisałem, że w bajcie 00 etykiety nie są opisane. Aby deaktywować bit 0 misisz w okienku u góry wartość HEX17 znienić na wartość 16 i zatwierdzić.
Diego1121 Opublikowano 9 Czerwca Autor Opublikowano 9 Czerwca Zmieniam na 16, daje enter i nic się nie dzieje. Po wyjściu z tego okienka jest do zaakceptowania nowe kodowanie ale nie może się zapisać.
Muskel1 Opublikowano 9 Czerwca Opublikowano 9 Czerwca (edytowane) Wklej na próbę nowe kodowanie 160504 Edytowane 9 Czerwca przez Muskel1
Rekomendowane odpowiedzi