Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kilka problemów z A4 B8 2.0TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
11 minut temu, Muskel1 napisał(a):

CNHA to już inny silnik, mianowicie generacja VW EA 288 i jest inny niż CAGA, który jest silnikiem generacji VW EA 189.

Układ oczyszczania spalin jest kompletnie inny i posiada już katalizator SCR oraz AdBlue.

W CAGA masz tylko 3 czujniki temp. spalin.

Zgadza się a wiesz mniej więcej jak powinny wyglądać te temperatury ?

Opublikowano

Temperatury zależne są od stanu obciążenia silnika. Przy spokojnej jeździe wahają się w granicach 250-280 °C, pod obciążeniem 350-380°C, w czasie aktywnej regeneracji dpf 580-610°C. Wszystko zależy od rodzaju silnika i stanu obciążenia.

Opublikowano
14 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Temperatury zależne są od stanu obciążenia silnika. Przy spokojnej jeździe wahają się w granicach 250-280 °C, pod obciążeniem 350-380°C, w czasie aktywnej regeneracji dpf 580-610°C. Wszystko zależy od rodzaju silnika i stanu obciążenia.

Tak najprościej tłumacząc sobie rozumiem że s1 to ten czujnik pod turbo ,2 s2 od góry na turbo a przed kątem, s3 to za kątem przy wtrysku adblue i s 4 na dole za dpf już na rurze wydechowej czy dobrze rozumiem,?

Opublikowano
Teraz, adi1977 napisał(a):

Tak najprościej tłumacząc sobie rozumiem że s1 to ten czujnik pod turbo ,2 s2 od góry na turbo a przed kątem, s3 to za kątem przy wtrysku adblue i s 4 na dole za dpf już na rurze wydechowej czy dobrze rozumiem,?

Jeżeli dobrze to w vcds są temperatury spalin wymagane 0,1,2,3  czy jak się to ma do tych s ?

Opublikowano

Nie mam w tej chwili schematu układu spalinowego z silnika CNHA.

Opublikowano
Godzinę temu, Muskel1 napisał(a):

Nie mam w tej chwili schematu układu spalinowego z silnika CNHA.

Chciałem sprawdzić bo mam problem ,a nie wiem jak sprawdzic te czujniki jakbym mógł prosić przy czasie o wytłumaczenie będę dozgonnie wdzięczny 😁

Opublikowano

Dobra, już mam wszystko. Na dniach się będę brać za podpięcie. Który kabelek gdzie? :)

 

 

IMG_20240611_183848018.jpg

IMG_20240611_183916645.jpg

Opublikowano

Wstawiłem Ci wcześniej schemat, na którym jest pokazane jakie kolory na jakie piny.

Opublikowano
6 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Wstawiłem Ci wcześniej schemat, na którym jest pokazane jakie kolory na jakie piny.

Tylko właśnie kostka którą mam ma chyba inne kolory przewodów. Czy wiesz który ma do którego pinu w bcm1 iść? Na kostce mam opisane od 1 do 3. I prosiłbym ciebie jeżeli wiesz byś przekazał mi informacje np "kabel "1" do tego pinu itd. "

 

Dziękuję bardzo 

Opublikowano (edytowane)

Kolory, które masz aktualnie na wtyczce nie są ważne. Na schemacie, który Ci wrzuciłem jest pokazane, z którego pinu przy BCM idą na który pin wtyczki. Wtyczka ma ponumerowane piny od 1 do 3.

 

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

Powiedz mi proszę czy dobrze rozumiem. 

 

Przewód 1 z wtyczki to do pinu 13 (32pinowej kostki bcm1) 

 

Przewód 2 z wtyczki to masa 

 

Przewód 3 z wtyczki to do pinu 21 (32pinowej kostki bcm1) 

Opublikowano
24 minuty temu, Muskel1 napisał(a):

Dokładnie:thumbup1:

 

Kupiłem końcówki które podesłałeś mi, je wsunę w otwór w kostce przy bcm to będą trzymać bo się zapną tak? 

Opublikowano

Tak, konektor ma taki wypust trzymający go we wtyczce.
Ta 32 pinowa wtyczka nie jest w sumie właściwą wtyczką, tylko czarną obudową. Właściwa wtyczka jest biała i znajduje się wewnątrz tej czarnej obudowy. Białą wtyczkę należy wyciągnąć z czarnej obudowy i wpiąć do białej wtyczki konektory. Biała wtyczka ma takie prowadnicę, które uniemożliwiają wysunięcie się konektorow gdy biała wtyczka zmajduje się w tej czarnej obudowie.

 

 

WEB-CON-000776.pdf

Opublikowano

Rozumiem że gdy wypne białą wtyczkę to będą opisane numerkami "dziurki" by dobrze wpiąć konektor? 

Opublikowano
20 godzin temu, adi1977 napisał(a):

Tak najprościej tłumacząc sobie rozumiem że s1 to ten czujnik pod turbo ,2 s2 od góry na turbo a przed kątem, s3 to za kątem przy wtrysku adblue i s 4 na dole za dpf już na rurze wydechowej czy dobrze rozumiem,?

Ale to w czasie regeneracji wszystkie 4  czujniki powinny wskazywać powyżej 500 do 630? A tak na logikę przy wypalaniu gdzie powinna być najwyższa w kolektorze przy turbo ?

Opublikowano
9 godzin temu, Diego1121 napisał(a):

Rozumiem że gdy wypne białą wtyczkę to będą opisane numerkami "dziurki" by dobrze wpiąć konektor? 

Tak zarówno na czarnej obudowie jak i na białej wtyczne zewnętrzne skrajne otwory są opisane. 

Opublikowano
50 minut temu, adi1977 napisał(a):

Ale to w czasie regeneracji wszystkie 4  czujniki powinny wskazywać powyżej 500 do 630? A tak na logikę przy wypalaniu gdzie powinna być najwyższa w kolektorze przy turbo ?

Dla regeneracji decydujące czujniki są ten przed i za dpfem. One powinny mieć najwyższą temperaturę.

Opublikowano
11 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Dla regeneracji decydujące czujniki są ten przed i za dpfem. One powinny mieć najwyższą temperaturę.

Musze porobić logi podczas wypalania tych temperatur.

Opublikowano

Zainstaluj sobie aplikację VAG DPF i kup wtyczkę OBD2 Bluetooth będziesz mógł obserwować kiedy i jak przebiega regeneracja.

Jest tam ładnie wszystko pokazane.

Screenshot_20240603_053019_Maps.jpg

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...