Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kilka problemów z A4 B8 2.0TDI


Diego1121

Rekomendowane odpowiedzi

A coś w temacie poduszki pomożesz? Bo świeci. W sterowniku airbag brak błędu. Lecz w innym sterowniku błąd pokazuje. 

IMG_20240609_191928703.jpg

IMG_20240609_192009224.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety na podstawie tego nic nie doradzę. Z jakiegoś powodu Gateway melduje brak komunikacji ze sterownikiem Airbag.  Kto wie czy tam też nie było coś modzone/kombinowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ta wtyczka do czujnika wstecznego "8K0973703" występuje jeszcze gdzieś w aucie? Znajomy ma b8 na części bez przodu. Może gdzieś w środku auta taka jest jeszcze by zabrać? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z środka odpada bo musi być z uszczelkami i te są tylko na zewnątrz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do tematu czujnika wstecznego. Doprowadzić trzy przewody od niego do środka auta do tego miejsca co zaznaczyłem tak? I tam wpiąć się w przewody który opisałeś wcześniej. Tzn dwa przewody bo trzeci to masa, chyba, że wszystkie trzy tu pociągnąć i wpiąć się masą również tutaj? 

Screenshot(391).png.b07e9b737929c379d1264523c827e512_1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U Ciebie w tym złączu będzie brakowało przewodów idących z BCM1.

Jeżeli chcesz mieć jak w oryginale, to musisz najpierw z BCM1 poprowadzić przewody do tego złącza i dopiero z tego złącza do czujnika. Alternatywnie możesz poprowadzić przewody z czujnika bezpośrednio do BCM1, pomijając to złącze. Prowadzisz tylko 2 przewody do BCM1, bo masę, czyli brązowy możesz podpiąć w miejscu łączenia masy z komory silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Muskel1 napisał(a):

U Ciebie w tym złączu będzie brakowało przewodów idących z BCM1.

Jeżeli chcesz mieć jak w oryginale, to musisz najpierw z BCM1 poprowadzić przewody do tego złącza i dopiero z tego złącza do czujnika. Alternatywnie możesz poprowadzić przewody z czujnika bezpośrednio do BCM1, pomijając to złącze. Prowadzisz tylko 2 przewody do BCM1, bo masę, czyli brązowy możesz podpiąć w miejscu łączenia masy z komory silnika.

 

 

Dziękuję za informację. 

 

Czyli dwa kabelki ciągnę pod kierowcę do sterownika do kabelków które opisałeś wcześniej. Jak już będę to robić to wrzuce zdj dla upewnienia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do kabelków tylko do wtyczki sterownika na podane piny. U Ciebie tam przewodów nie będzie. Będziesz miał tam w tej wtyczce puste miejsce na piny i przewody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Muskel1 napisał(a):

Nie do kabelków tylko do wtyczki sterownika na podane piny. U Ciebie tam przewodów nie będzie. Będziesz miał tam w tej wtyczce puste miejsce na piny i przewody.

 

We wtyczkę czym się wpiąć? Co dokupić? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I czy kostka do czujnika wstacznego jest taka sama jak do czujnika ciśnienia klimatyzacji? Bo znajomy znalazł i mówi właśnie, że od klimy jest 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, Diego1121 napisał(a):

 

We wtyczkę czym się wpiąć? Co dokupić? 

Albo kupisz takie konektory do zarobienia

https://allegro.pl/oferta/konektor-pin-zenski-bmw-vw-audi-000979009e-mqs-10219173102

 

albo już zarobione z krótkimi przewodami i wtedy do przewodów się podepniesz

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-przewod-vag-000979009e-000979009-11293273982

 

Przewody kup  0,5 mm²

 

 

 

17 minut temu, Diego1121 napisał(a):

I czy kostka do czujnika wstacznego jest taka sama jak do czujnika ciśnienia klimatyzacji? Bo znajomy znalazł i mówi właśnie, że od klimy jest 

Na wtyczce jest numer części, jeżeli jest taki jak podałem to jest taka sama. Musisz sprawdzić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Diego1121 napisał(a):

Czujnik w skrzyni jest, patrzyłem wczoraj. Jedynie kostkę dorobić. Zamówię i będę próbować 

 

Na Twoim miejscu wymieniłbym także ten czujnik. Kto wie jak długo już jeździ bez wtyczki. Wilgoć i brud się tam dostały.

Kontakty są już pewnie skorodowane. Wepniesz wtyczkę i nie będzie działało, albo będzie niepoprawnie działało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Muskel1 napisał(a):

U Ciebie w tym złączu będzie brakowało przewodów idących z BCM1.

Jeżeli chcesz mieć jak w oryginale, to musisz najpierw z BCM1 poprowadzić przewody do tego złącza i dopiero z tego złącza do czujnika. Alternatywnie możesz poprowadzić przewody z czujnika bezpośrednio do BCM1, pomijając to złącze. Prowadzisz tylko 2 przewody do BCM1, bo masę, czyli brązowy możesz podpiąć w miejscu łączenia masy z komory silnika.

 

 

Którędy najlepiej poprowadzić te dwa przewody do środka? 

 

I gdzie dokładnie najlepiej masą się wpiąć? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W podszybiu stroną kierowcy.

Punkty masy znajdziesz w komorze silnika. Kilka brązowych przewodó przykręcone do karoserri. Zajrzyj z latarką i poszukaj. Nie da się przeoczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Diego1121 napisał(a):

I gdzie dokładnie najlepiej masą się wpiąć? 

Tu masz pokazane punkty masy.

Massepunkte A4 B8.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.06.2024 o 16:57, Muskel1 napisał(a):

Jeżeli pokazuje głupoty  to może to być przyczyną. Spawdź także wartości temperatur czujników temperatury spalin na zimnym oraz rozgrzanym silniku, bo to też może być przyczyną. 

A w cnha masz zespół te.peratury spalin s1/s2/s3/s4 na zimnym to wiadomo ze powinny być w miarę równe a jak to wygląda przy wypalaniu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakim wypalaniu? Przecież napisał, że dpf jest wycięty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, adi1977 napisał(a):

A w cnha masz zespół te.peratury spalin s1/s2/s3/s4

CNHA to już inny silnik, mianowicie generacja VW EA 288 i jest inny niż CAGA, który jest silnikiem generacji VW EA 189.

Układ oczyszczania spalin jest kompletnie inny i posiada już katalizator SCR oraz AdBlue.

W CAGA masz tylko 3 czujniki temp. spalin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Muskel1 napisał(a):

CNHA to już inny silnik, mianowicie generacja VW EA 288 i jest inny niż CAGA, który jest silnikiem generacji VW EA 189.

Układ oczyszczania spalin jest kompletnie inny i posiada już katalizator SCR oraz AdBlue.

W CAGA masz tylko 3 czujniki temp. spalin.

Zgadza się a wiesz mniej więcej jak powinny wyglądać te temperatury ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...