Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kontrolka pozycjonowania lamp, ESP oraz ABS


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam drogich forumowiczów, od kilku dni zmagam się z problemem świecących kontrolek na desce. Od początku, przez nieuwagę zostawiłem auto na światłach i padł mi akumulator. Auto zostało odpalone na kable z drugiego aku i wszystko było w porządku aż do kolejnego odpalenia gdzie pojawiły mi się kontrolki ABS ESP oraz pozycjonowania lamp. Błędy zostały skasowane VCDSem i przez kilkanaście kilometrów było w porządku, aż do kolejnego odpalenia gdzie kontrolki powróciły na deskę. Jutro przeskanuje auto jeszcze raz i wrzucę kody błędów, może ktoś z Was drodzy forumowicze miał podobny problem po padnięciu aku i podpowie od czego zacząć. Oczywiście akumulator naładowałem w pełni :)

Nie jestem pewien czy odpowiedni dział, w razie czego proszę od przeniesienie.20240607_062230.thumb.jpg.d622f6fb815ede4af119eb33f9d05e74.jpg

Dorzucam co mi VCDS wyrzucił:

Address 01: Engine        Labels: 06B-906-018-AVJ.lbl
   Part No SW: 8E0 909 518 AQ    HW: 8E0 909 018 B
   Component: 1.8L R4/5VT         0010  
   Coding: 0011711
   Shop #: WSC 33278 133 00032
   VCID: 7F1515BFB7FD89CA669AAD1-5140

1 Fault Found:
18010 - Power Supply Terminal 30 
            P1602 - 002 - Voltage too Low - Intermittent
Readiness: 0010 0000

-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes        Labels: 8E0-910-517.clb
   Part No SW: 8E0 910 517 C    HW: 8E0 614 517 BB
   Component: ESP8 quattro    H04 0180  
   Revision: 00000000    Serial number: 00000000000000
   Coding: 0004871
   Shop #: WSC 06325 000 00000
   VCID: 2745EDDF0FEDE13A7EEA651-8072

2 Faults Found:
00287 - ABS Wheel Speed Sensor; Rear Right (G44) 
            012 - Electrical Fault in Circuit
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01101100
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 15
                    Reset counter: 40
                    Time Indication: 0

             Freeze Frame:
                    Hex Value: 0x2500
                    Hex Value: 0x4306
                    Hex Value: 0x00FF
                    Hex Value: 0xFFA6
                    Hex Value: 0x00FF

01826 - Sensor for Steering Angle (G85); Supply Voltage Terminal 30 
            000 -  -  - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100000
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 8
                    Reset counter: 31
                    Time Indication: 0

             Freeze Frame:
                    Hex Value: 0x0000
                    Hex Value: 0x4322
                    Hex Value: 0x00FF
                    Hex Value: 0xFF9A
                    Hex Value: 0x00FF

 

Address 55: Headlight Range        Labels: 8P0-907-357.lbl
   Part No: 8P0 907 357 B
   Component: Dynamische LWR  H01 0020  
   Revision: 00000001    Serial number:               
   Coding: 0000005
   Shop #: WSC 06325 000 00000
   VCID: 39613BA7E95967CA185EA39-806C

1 Fault Found:
01316 - ABS Control Module 
            013 - Check DTC Memory - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00101101
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 0
                    Reset counter: 39
                    Time Indication: 0

Edytowane przez WojtekB7
Opublikowano

Coś miałeś źle zakodowane i po utracie prądu wróciło do 'normy'. VCDS, pełny skan i sprawdzać jakie są kodowania. Jak kodowania będą poprawne to zacząć od nastaw poziomowania świateł, potem od kąta skrętu.

Opublikowano
W dniu 7.06.2024 o 11:58, Langista napisał(a):

Coś miałeś źle zakodowane i po utracie prądu wróciło do 'normy'. VCDS, pełny skan i sprawdzać jakie są kodowania. Jak kodowania będą poprawne to zacząć od nastaw poziomowania świateł, potem od kąta skrętu.

To by było dziwne, bo jakiś czas temu wyciągałem aku i nic sie nie popierdaczyło, a teraz podczas rozładowania nagle coś takiego, do posta dorzuciłem błędy z VCDS'a.

Opublikowano (edytowane)

Rozładowania aku nie możesz porównywać z odpięciem aku. Przy odpięciu aku napięcie jest stabilne (12V) do momentu odłączenia klem. W przypadku rozładowania aku napięcie powoli spada do momentu całkowitego wyczerpania i wszystkie sterowniki są cały czas zasilane za niskim napięciem, co nie tylko wpływa na ich funkcjonalność, ale może prowadzić nawet do ich uszkodzenia. Miałem już kilka takich przypadków u siebie, że gdy napięcie spadło do 9V sterowniki pożegnały się (EEPROM się wysypał).

Edytowane przez Muskel1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...