SoltyS123 Opublikowano 27 Czerwca 2024 Opublikowano 27 Czerwca 2024 (edytowane) Witam chciałbym wziąć się w końcu za ogarnięcie tej klimatyzacji, silnik 1.8T bfb, a więc tak, w zimę gdy grzeje i mam ustawione np na 25 stopni, leci z dwóch stron ciepłe elegancko powietrze, teraz w te upały gdy włączam klimę, od strony kierowcy od razu leci zimne a z prawej najpierw letnie powietrze i późnej stopniowo coraz zimnejsze, na vcds żadnych błędów, robione nastawy, przyuczony Vin, ostatnio jechałem autostradą 200km i miałem wrażenie że im dłużej jechałem tym z jednej i drugiej strony leciało coraz cieplejsze powietrze, od czego mam zacząć sprawdzanie? Niecały rok temu wyeliminowany wyciek z klimy i nabicie. Podjechać jeszcze raz na uzupełnienie czynnika i sprawdzenie szczelności? Każda pomoc się przyda, jakieś bloki pomiarowe do sprawdzania? Edytowane 27 Czerwca 2024 przez SoltyS123
SoltyS123 Opublikowano 27 Czerwca 2024 Autor Opublikowano 27 Czerwca 2024 (edytowane) Było tak że uzupełniłem klimę pojeździłem pół roku zrobił się wyciek wtedy zostało to naprawione i uzupełnione, uciekło wtedy 250g czynnika, ale ten problem z tym że z jednej strony daje zimno a z drugiej po jakimś czasie dopiero zaczyna chłodzić jest chyba od początku jak ten samochód kupiłem, teraz myślę że w następnym tygodniu podjadę na uzupełnienie i sprawdzenie szczelności EDIT1: Dziś zdjąłem schowek żeby dostać się do silniczków, wszystko wygląda w porządku, gdy zmieniam temp pasażera poniżej film jak zmieniałem z hi na lo i jak się silniczek zachowuje, błędów brak, jedyne co mnie zastanawia to że jak uruchomiłem silnik to nie mogłem odczytać niektórych danych z bloków pomiarowych np z 009 lub 010, przed uruchomieniem silnika każdy blok byl czytelny, w czwartek jestem umówiony na sprawdzenie szczelności i napełnienie, i się zastanawiam czy przy okazji nie wymienić osuszacza i dławika jak będzie czynnik spuszczony VID_20240628_211247.mp4 Edytowane 28 Czerwca 2024 przez SoltyS123
SoltyS123 Opublikowano 16 Lipca 2024 Autor Opublikowano 16 Lipca 2024 Witam, tak więc dziś odebrałem auto od mechanika wymienili ten dławik, jeszcze znaleźli nieszczelność przy jakimś czujniku klimatyzacji, dobili czynnik(brakowało 250g) poprawa w chłodzeniu na plus, wcześniej z nawiewów około 12 wiało teraz 6, schładza szybko ale wciąż problem z schłodzeniem z prawej strony, jest teraz szybciej ale nie jest równo z lewą stroną czuć to szczególnie przy nawiewie na szybę czołową. Drugie pytanie czy tak powinno być że przy zaznaczonym miejscu przewód jest gorący a za nim zimny aż woda na nim wychodzi ???(przed wymianą dławika był szron na mim)
Chris91 Opublikowano 16 Lipca 2024 Opublikowano 16 Lipca 2024 Z kratek z prawej i lewej strony powinno lecieć porównywalne powietrze parownik jest umieszczony prawie na środku mieszalnika powietrza, jak nie robiłeś zrób nastawy podstawowe klap programem diagnostyczny. Cienki przewód za nakrętka ma robić się zimny w tym miejscu jest dlawik i tam występuje rozprężenie się gazu więc wszystko prawidłowo.
SoltyS123 Opublikowano 17 Lipca 2024 Autor Opublikowano 17 Lipca 2024 Nastawy robione, żadnych błędów nie pokazuje a jednak trochę trzeba pojeździć żeby z prawej zaczęło równie zimne lecieć co z lewej strony
przem8 Opublikowano 17 Lipca 2024 Opublikowano 17 Lipca 2024 U mnie też z opóźnieniem leci zimne powietrze z prawych kratek. Tak było od początku i widocznie ten typ tak ma. Błędów też brak od silniczków klap.
Rozwiązanie SoltyS123 Opublikowano 18 Lipca 2024 Autor Rozwiązanie Opublikowano 18 Lipca 2024 No to raczej nic więcej nie wymyślę, po wymianie i napełnieniu efekt zadowalający także zamykam temat
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się