Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przeróbka listwy wtryskowej + filtra paliwa w Audi A4 B6 1.8T


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, przechodzę do was z poradnikiem, ten poradnik przyda się zwłaszcza osobą co mają problemy z filtrem paliwa, który jest z regulatorem ciśnienia (zamiennik nie daje radę, a oryginalny kosztuje duże pieniądze i tak też zależy jak sie trafi), głośna praca, problemy z odpaleniem i innego tego typu problemy.
 

Poradnik tworze z pomocą grupy na FB (dodam źródło, jeśli mogę takie dodać)

 

Co potrzeba?
- listwę wtryskową z regulatorem (ja kupiłem o tych numerach 058133681C)
- wąż gumowy przewód paliwa 8mm, około 5m długości
- regulator ciśnienia 0 280 160 575
- filtr paliwa WK 730/1
- złączki
- zdolności manualne 😀

Koszt? - u mnie wyszło około 250 zł za wszystko (tylko teraz przy wymianie wszystkich filtrów, kupujemy filtr paliwa za 30 zł a nie za 170 zł 😁)

Zaczynamy

Demontujemy starą listwę i przekładamy wtryski do naszej nowej listwy i montujemy listwę. Przewód zasilający przykręcamy do listwy. 


20240704_163620.thumb.jpg.c6588acdb6488d68898d807e2610d6de.jpg20240704_163850.thumb.jpg.52e9ab40fa06206436b2fb7da217436f.jpg

20240704_163629.thumb.jpg.6507cdfa2d74a8db519a2c6f23c248e5.jpg20240704_163917.thumb.jpg.91b2b4aea3df14ac603dbdfeffa9a6ad.jpg

Montujemy teraz powrót od listwy, czyli montujemy do prawego króćca przewód 5 m i skręcamy go np. opaską zaciskową.

 

20240704_171027.thumb.jpg.4f6a87c66c98caef9395c299416eb99d.jpg


przewód układamy wedle uznania i zabezpieczamy np. trytytkami

teraz ta gorsza robota, czyli przeciągniecie przewodu paliwowego od listwy do filtra paliwa, robimy to pomału nie śpieszymy się i róbmy to dokładnie. Ja zamontowałem przewód powrotny obok przewodu zasilającego

20240704_171031.thumb.jpg.e308b97b4653aa343899c9e788e39084.jpg20240704_171037.thumb.jpg.8f7a88b3329a0a1015566d7f06893101.jpg

przeciągamy przewód bardzo ostrożnie, nic na siłę. Montujemy go tak, żeby nie ocierało o zawieszenie, półosie itd.

20240704_173812.thumb.jpg.c535bff93f7b4771fbfc9ba4d5fa6eeb.jpg20240704_173848.thumb.jpg.cbcbbb00303558b9b8a16f6120250222.jpg

20240704_173855.thumb.jpg.671cb4e27f0a14b7699d04b2f9eedcc6.jpg

przewód zasilający idzie pod plastikową osłoną, od strony pasażera więc ją odkręcamy i montujemy tam przewód powrotny

jak już to zrobimy, mamy już powrotny przewód przy filtrze paliwa, więc teraz tutaj trochę rzeźby. Demontujemy stary filtr paliwa


krótki opis przewodów filtra
od tylnej części złączka z niebieskim plastikiem, jest to przewód powrotny a druga złączka jest od zasilania (ją montujemy do nowego filtra paliwa)
od przedniej części grubszy przewód jest przewodem zasilającym, wiec do niego montujemy nowy filtr, a trójnik musimy przerobić, możemy zaślepić lub zrobić tak jak na zdjęciach niżej połączyć jednym przewodem.

20240704_195204.thumb.jpg.73353259b7c780703dec550322433656.jpg

u mnie wygląda to tak, gdy wszystko podłączone

20240705_161601.thumb.jpg.a4bf0d5f9e9a9bfc8a844b63af15e59c.jpg

i gotowe, auto można odpalać (za pierwszym razem trzeba dłużej kręcić)
Od teraz mamy spokój z filtrem paliwa, teraz mamy zwykły filtr przelewowy i nie mamy problemu z odpaleniem samochodu, hałasami i innymi problemami.

Edytowane przez Andrzejgruz
Opublikowano (edytowane)

Z doświadczenia zamiast węża gumowego 5m to lepiej dać "RURKA MIEDZIANA MIEDŹ RURA PRZEWÓD GAZOWY FI8 8MM", a tylko na końcówki dać gumowy przewód. Ten miedziany jest elastyczny można go formować - z głową. Mam puszczony od filtra aż do silnika, tak jak idzie ta oryginalna rurka paliwowa.


Ja zmieniłem jak zobaczyłem jak sparciał po roku (FAGUMIT - gówno). No i mniejsze ryzyko pęknięcia/przecięcia czy co najgorsze pożaru. Tym bardizej w przyszłości łatwiej będzie wymienić 30 cm przewodu jak sparcieje niż cały.

Edytowane przez traczu_lca
Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, traczu_lca napisał(a):

Z doświadczenia zamiast węża gumowego 5m to lepiej dać "RURKA MIEDZIANA MIEDŹ RURA PRZEWÓD GAZOWY FI8 8MM", a tylko na końcówki dać gumowy przewód. Ten miedziany jest elastyczny można go formować - z głową. Mam puszczony od filtra aż do silnika, tak jak idzie ta oryginalna rurka paliwowa.


Ja zmieniłem jak zobaczyłem jak sparciał po roku (FAGUMIT - gówno). No i mniejsze ryzyko pęknięcia/przecięcia czy co najgorsze pożaru. Tym bardizej w przyszłości łatwiej będzie wymienić 30 cm przewodu jak sparcieje niż cały.

Dzięki za opcje, też w sumie dobra rurka miedziana w oplocie gumowym też była by spoko, ja zrobiłem tak, zobaczę ile to wytrzyma, przewód paliwowy wziąłem z którego na co dzień korzystam i nie było z nim nigdy problemu.

Edytowane przez Andrzejgruz
Opublikowano

Przewód do paliwa powinien być z FPM (ceny np. Cohline okolo 80zł/m), a nie z NBR jak 99% tych uniwersalnych przewodów do paliwa. Ori przewody do paliwa jak i oringi są zazwyczaj z FPM.

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Dzis zabralem sie za przerobke i listwa nie pasuje. Mam do zalozenia  listwe 058 133 681 ktora zostala wyciagnieta z 2,0alt i okazuje sie ze jest wyzsza tzn ma wyzsze lapki ktore przykreca sie do glowicy.Na wtryski ledwo  nachodzi. Autor tematu podaje ze pasuje 058133681C czyli to co moja tylko bez C na koncu. Dziwne bo jak wklepuje bez tego C to tez wychodza listwy z a4 b5 1,8 wiec nie rozumiem o co tu chodzi. Chyba ze bex ma krotsze wtryski co watpie bo wkladaja z bex do bfb. Choc obecnie u mie siedza z BAM ale i tu wymiar powienien sie zgadzac. 

Opublikowano
23 godziny temu, adam1974 napisał(a):

Dzis zabralem sie za przerobke i listwa nie pasuje. Mam do zalozenia  listwe 058 133 681 ktora zostala wyciagnieta z 2,0alt i okazuje sie ze jest wyzsza tzn ma wyzsze lapki ktore przykreca sie do glowicy.Na wtryski ledwo  nachodzi. Autor tematu podaje ze pasuje 058133681C czyli to co moja tylko bez C na koncu. Dziwne bo jak wklepuje bez tego C to tez wychodza listwy z a4 b5 1,8 wiec nie rozumiem o co tu chodzi. Chyba ze bex ma krotsze wtryski co watpie bo wkladaja z bex do bfb. Choc obecnie u mie siedza z BAM ale i tu wymiar powienien sie zgadzac. 

 

Pod otworami montażowymi dałem dystanse i u mnie z wtryskiem 440 cc wszystko szczelnie dopasowane, na ori wtryskach też nie było problemu 

Opublikowano (edytowane)
39 minut temu, Andrzejgruz napisał(a):

 

Pod otworami montażowymi dałem dystanse i u mnie z wtryskiem 440 cc wszystko szczelnie dopasowane, na ori wtryskach też nie było problemu 

Przerobilem ta listwe. czyli skrocilem lapki o ok  5 mm,oraz je pod innym katem ustawilem zeby pasowlay I pasuje.Przed spawanie podjechalem inna listwe zmierzyc tymrazem wyciagnieta za4 b5 1,8 i miala te same nr tylko koncowke B. Rowniez byla wyzsza. Wiec nie wiem co jest grane. Przerobilem ta kupiona listwe. czyli skrocilem lapki o ok  5 mm,oraz je pod innym katem ustawilem zeby pasowlay i pasuje.Jeszcze zrobie przejscie jakies by sprawdzic jakie teraz mam cisnienie paliwa  bo wczesniej bylo 5,4bara.

Musze sprawdzic dlaczego tak jakby przelewa paliwo bo z turbiny sie kopci a z lacznika z plecionka cos tam kapie mimo ze na lpg jezdze.Wyczytalem tez ze moze to z powodu nieszczelnosci w systemie EVAP .Przy filtrze byl trojnik-jeden koniec  idzie kolo filtra powietrza,drugi wchodzil do filtra paliwa ,trzeci szedl w okolice wlewu paliwa. Ten co szedl do filtra paliwa zostal "zaslepiony.

Edytowane przez adam1974
  • Pomoc techniczna 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...