Andrzejgruz Opublikowano 5 Lipca 2024 Opublikowano 5 Lipca 2024 (edytowane) Witam, przechodzę do was z poradnikiem, ten poradnik przyda się zwłaszcza osobą co mają problemy z filtrem paliwa, który jest z regulatorem ciśnienia (zamiennik nie daje radę, a oryginalny kosztuje duże pieniądze i tak też zależy jak sie trafi), głośna praca, problemy z odpaleniem i innego tego typu problemy. Poradnik tworze z pomocą grupy na FB (dodam źródło, jeśli mogę takie dodać) Co potrzeba? - listwę wtryskową z regulatorem (ja kupiłem o tych numerach 058133681C) - wąż gumowy przewód paliwa 8mm, około 5m długości - regulator ciśnienia 0 280 160 575 - filtr paliwa WK 730/1 - złączki - zdolności manualne 😀 Koszt? - u mnie wyszło około 250 zł za wszystko (tylko teraz przy wymianie wszystkich filtrów, kupujemy filtr paliwa za 30 zł a nie za 170 zł 😁) Zaczynamy Demontujemy starą listwę i przekładamy wtryski do naszej nowej listwy i montujemy listwę. Przewód zasilający przykręcamy do listwy. Montujemy teraz powrót od listwy, czyli montujemy do prawego króćca przewód 5 m i skręcamy go np. opaską zaciskową. przewód układamy wedle uznania i zabezpieczamy np. trytytkami teraz ta gorsza robota, czyli przeciągniecie przewodu paliwowego od listwy do filtra paliwa, robimy to pomału nie śpieszymy się i róbmy to dokładnie. Ja zamontowałem przewód powrotny obok przewodu zasilającego przeciągamy przewód bardzo ostrożnie, nic na siłę. Montujemy go tak, żeby nie ocierało o zawieszenie, półosie itd. przewód zasilający idzie pod plastikową osłoną, od strony pasażera więc ją odkręcamy i montujemy tam przewód powrotny jak już to zrobimy, mamy już powrotny przewód przy filtrze paliwa, więc teraz tutaj trochę rzeźby. Demontujemy stary filtr paliwa krótki opis przewodów filtra od tylnej części złączka z niebieskim plastikiem, jest to przewód powrotny a druga złączka jest od zasilania (ją montujemy do nowego filtra paliwa) od przedniej części grubszy przewód jest przewodem zasilającym, wiec do niego montujemy nowy filtr, a trójnik musimy przerobić, możemy zaślepić lub zrobić tak jak na zdjęciach niżej połączyć jednym przewodem. u mnie wygląda to tak, gdy wszystko podłączone i gotowe, auto można odpalać (za pierwszym razem trzeba dłużej kręcić) Od teraz mamy spokój z filtrem paliwa, teraz mamy zwykły filtr przelewowy i nie mamy problemu z odpaleniem samochodu, hałasami i innymi problemami. Edytowane 5 Lipca 2024 przez Andrzejgruz
traczu_lca Opublikowano 6 Lipca 2024 Opublikowano 6 Lipca 2024 (edytowane) Z doświadczenia zamiast węża gumowego 5m to lepiej dać "RURKA MIEDZIANA MIEDŹ RURA PRZEWÓD GAZOWY FI8 8MM", a tylko na końcówki dać gumowy przewód. Ten miedziany jest elastyczny można go formować - z głową. Mam puszczony od filtra aż do silnika, tak jak idzie ta oryginalna rurka paliwowa. Ja zmieniłem jak zobaczyłem jak sparciał po roku (FAGUMIT - gówno). No i mniejsze ryzyko pęknięcia/przecięcia czy co najgorsze pożaru. Tym bardizej w przyszłości łatwiej będzie wymienić 30 cm przewodu jak sparcieje niż cały. Edytowane 6 Lipca 2024 przez traczu_lca
Andrzejgruz Opublikowano 6 Lipca 2024 Autor Opublikowano 6 Lipca 2024 (edytowane) 3 godziny temu, traczu_lca napisał(a): Z doświadczenia zamiast węża gumowego 5m to lepiej dać "RURKA MIEDZIANA MIEDŹ RURA PRZEWÓD GAZOWY FI8 8MM", a tylko na końcówki dać gumowy przewód. Ten miedziany jest elastyczny można go formować - z głową. Mam puszczony od filtra aż do silnika, tak jak idzie ta oryginalna rurka paliwowa. Ja zmieniłem jak zobaczyłem jak sparciał po roku (FAGUMIT - gówno). No i mniejsze ryzyko pęknięcia/przecięcia czy co najgorsze pożaru. Tym bardizej w przyszłości łatwiej będzie wymienić 30 cm przewodu jak sparcieje niż cały. Dzięki za opcje, też w sumie dobra rurka miedziana w oplocie gumowym też była by spoko, ja zrobiłem tak, zobaczę ile to wytrzyma, przewód paliwowy wziąłem z którego na co dzień korzystam i nie było z nim nigdy problemu. Edytowane 6 Lipca 2024 przez Andrzejgruz
tass Opublikowano 6 Lipca 2024 Opublikowano 6 Lipca 2024 Przewód do paliwa powinien być z FPM (ceny np. Cohline okolo 80zł/m), a nie z NBR jak 99% tych uniwersalnych przewodów do paliwa. Ori przewody do paliwa jak i oringi są zazwyczaj z FPM.
adam1974 Opublikowano 7 Marca Opublikowano 7 Marca Dzis zabralem sie za przerobke i listwa nie pasuje. Mam do zalozenia listwe 058 133 681 ktora zostala wyciagnieta z 2,0alt i okazuje sie ze jest wyzsza tzn ma wyzsze lapki ktore przykreca sie do glowicy.Na wtryski ledwo nachodzi. Autor tematu podaje ze pasuje 058133681C czyli to co moja tylko bez C na koncu. Dziwne bo jak wklepuje bez tego C to tez wychodza listwy z a4 b5 1,8 wiec nie rozumiem o co tu chodzi. Chyba ze bex ma krotsze wtryski co watpie bo wkladaja z bex do bfb. Choc obecnie u mie siedza z BAM ale i tu wymiar powienien sie zgadzac.
Andrzejgruz Opublikowano 8 Marca Autor Opublikowano 8 Marca 23 godziny temu, adam1974 napisał(a): Dzis zabralem sie za przerobke i listwa nie pasuje. Mam do zalozenia listwe 058 133 681 ktora zostala wyciagnieta z 2,0alt i okazuje sie ze jest wyzsza tzn ma wyzsze lapki ktore przykreca sie do glowicy.Na wtryski ledwo nachodzi. Autor tematu podaje ze pasuje 058133681C czyli to co moja tylko bez C na koncu. Dziwne bo jak wklepuje bez tego C to tez wychodza listwy z a4 b5 1,8 wiec nie rozumiem o co tu chodzi. Chyba ze bex ma krotsze wtryski co watpie bo wkladaja z bex do bfb. Choc obecnie u mie siedza z BAM ale i tu wymiar powienien sie zgadzac. Pod otworami montażowymi dałem dystanse i u mnie z wtryskiem 440 cc wszystko szczelnie dopasowane, na ori wtryskach też nie było problemu
adam1974 Opublikowano 8 Marca Opublikowano 8 Marca (edytowane) 39 minut temu, Andrzejgruz napisał(a): Pod otworami montażowymi dałem dystanse i u mnie z wtryskiem 440 cc wszystko szczelnie dopasowane, na ori wtryskach też nie było problemu Przerobilem ta listwe. czyli skrocilem lapki o ok 5 mm,oraz je pod innym katem ustawilem zeby pasowlay I pasuje.Przed spawanie podjechalem inna listwe zmierzyc tymrazem wyciagnieta za4 b5 1,8 i miala te same nr tylko koncowke B. Rowniez byla wyzsza. Wiec nie wiem co jest grane. Przerobilem ta kupiona listwe. czyli skrocilem lapki o ok 5 mm,oraz je pod innym katem ustawilem zeby pasowlay i pasuje.Jeszcze zrobie przejscie jakies by sprawdzic jakie teraz mam cisnienie paliwa bo wczesniej bylo 5,4bara. Musze sprawdzic dlaczego tak jakby przelewa paliwo bo z turbiny sie kopci a z lacznika z plecionka cos tam kapie mimo ze na lpg jezdze.Wyczytalem tez ze moze to z powodu nieszczelnosci w systemie EVAP .Przy filtrze byl trojnik-jeden koniec idzie kolo filtra powietrza,drugi wchodzil do filtra paliwa ,trzeci szedl w okolice wlewu paliwa. Ten co szedl do filtra paliwa zostal "zaslepiony. Edytowane 8 Marca przez adam1974 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się