Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czyszczenie bloku silnika, czy tak jest ok ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam dziś sciągłem upg grubszy nagarek zeskrobalem skrobakiem do uszczelek i mierzyłem liniałem pod każdym kątem, wszędzie było równo oprócz ścianek między cylindrami tzn 2 cylinder ścianka od 1 i od 3 cylindra więc wziąłem papier 600 na sucho i planer przejechałem 20razy i jeszcze raz zmierzyłem dalej 0.05 wchodziło przejechałem następne 20 razy już było ok pod każdym kątem nie wchodziło 0.05 i linał się nie kolebał na boki więc przejechałem jeszcze raz 20 razy później znów 20 razy i dalej było prosto pod każdym kątem itp. 

 

Lecz lewa cześć bloku od połowy bloku w stronę turbo lekko czarna tak jak by papier nie zebrał a prawa strona srebna czy tak może zostać czy to do gołego szlifować??  No i co powiecie o tym bloku i upg po zdj ?

 

Na 1 zdj zaznaczyłem na zielono gdzie była Górka a te czerwone kreski to te ścianki gdzie między 1 a 3 cylindrami gdzie kolebał się i wchodziło 0.05. 

 

Ogólnie od jakiegoś czasu pokazywało mi czujnik spalania stukowego wysoki sygnał, sprawdziłem vcds em na oscyloskopie i nie było spalania stukowego i też nic nie słyszałem, zmieniłem świeci i cewki na nowe też nie było spalania stukowego welde oscyloskopu, na cylindrach 10.5. 9.4. 9.5. 10.9 bar.  A około 1.5 msc temu zauważyłem że w 2 kanale wydechowym na 1 zaworze jest płyn chłodniczy czyli musiała gdziesz pęknąć głowica miedzą kanałem wodnym a wydechowym. 

20240707_202513.jpg

20240707_192844.jpg

20240707_191811.jpg

20240707_191550.jpg

20240707_191811.jpg

Opublikowano

W moim przypadku nie szlifowalem do gołego. Też miałem takie ciemniejsze miejsca. Zrobiłem już 50tkm i nic się nie dzieje. 

IMG_20220905_145223.jpg

  • Dzięki 1
Opublikowano

Sprawdź teraz ile zebrałeś materiału tym nadmiernym szlifowaniem bloku, żeby dobrać odpowiednio uszczelkę, bo po tym jak pisałeś to zebrałeś 0,1 mm.

 

Na którym cylindrze wybijało stuki? Czy to raczej był ogólny sygnał? Zmierz jeszcze jako na cylindrach bo może być, że trupa reanimujesz.

Opublikowano
11 godzin temu, Langista napisał(a):

Sprawdź teraz ile zebrałeś materiału tym nadmiernym szlifowaniem bloku, żeby dobrać odpowiednio uszczelkę, bo po tym jak pisałeś to zebrałeś 0,1 mm.

 

Na którym cylindrze wybijało stuki? Czy to raczej był ogólny sygnał? Zmierz jeszcze jako na cylindrach bo może być, że trupa reanimujesz.

Przed szlifowaniem Ciężko wchodziło 0.05 po szlifowaniu nie było już prześwitu i 0.05 nie wchodziło.

 

 Na 2 cylindrze Kod błędu miałem 16712 czujnik stuku 1 wysoki sygnał.  Ale po parametrach/logach/oscyloskopie nic nie wychodziło odnośnie stuków. Auto normalnie jeździło przyspieszalo nie było wzrostu spalania  itp. W 2012 roku były zmianę mechaniczne w aucie i od tamtej pory jeździło na 224km i 389nm do 2023.04 czyli po 11 latach był tylko błąd pomiarowy 1 , 2 km i 1 , 2 nm . W kwietniu 2023 zmniejszył moc na 214km i 368nm ze względu na sprzęgło i w tym roku w marcu zmieniłem sprzeglo i fura latała dalej bez problemu także trup to to nie jest. 

Na 2 cylindrze musial być kanal wodny pęknięty w głowicy bo woda przedostawała się na kanal wydechowy na pierwszy zawór i może przez to był ten błąd nie wiem. Zdj na dole będzie widać mokry zawor EX 3 od prawej 

 

 

Co zmierzyć na cylindrach bo nie rozumiem?

20240706_170811.jpg

Opublikowano

Ich owalność, czyli jajo jakie się zrobiło.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...