pedropedro Opublikowano 19 Lipca Opublikowano 19 Lipca Cześć, piszę post, bo nie mogę sobie poradzić sam z problemem drgań. Porównałem swoją sytuację z innymi na forum i nie mogę znaleźć odpowiedniego tematu. Pacjent to a4 b8 2.0 TDI 143 KM. Problem to nieustające drgania. Nie są to drgania przy których lata buda, są one wyczuwalne na karoserii, kierownicy, pedałach i najmocniej na drążku zmiany biegów (on raczej też wibruje tak, że na wideo mogłoby nie być to widoczne). Uczucie mógłbym porównać do mrowienia z wyjątkiem drążka gdzie rzeczywiście czuć to mocniej. Auto przenosi te drgania niezależnie od tego czy stoi czy jedzie - zawsze tak samo. Wydaje mi się, że to silnik je przenosi, tak to czuć, jakby częstotliwość pokrywała się z jego pracą. Przy prędkościach autostradowych jest to okropnie irytujące i czuję się po dłuższej trasie jakbym trzymał elektryczną szczoteczkę do zębów przez parę godzin. Sam silnik chodzi cicho i równo. Do tej pory wymieniłem poduszkę skrzyni, gdyż poprzednia była niedokrecona. W innych 3 warsztatach sprawdzałem poduszki silnika i są git. Mechanicy twierdzą że tak chodzi diesel ale mnie to nie przekonuje. Jak powiecie że akurat ten typ tak ma to odpuszczę ale wydaje mi się, że nie powinno tak być. Może jest ktoś z Poznania z tym samym motorem i jest możliwe porównanie pracy na miejscu?
pedropedro Opublikowano 19 Lipca Autor Opublikowano 19 Lipca 9 minut temu, RALF76 napisał(a): są błędy w silniku? Nie ma, jedyne jakie były to z czujnikiem ciśnień spalin, został wymieniony
RALF76 Opublikowano 19 Lipca Opublikowano 19 Lipca (edytowane) jeśli coś odczuwasz to raczej nie jest to normalne - przejedź się podobnym aby wykluczyć swoją wrażliwość na "diesla" trudno z opisu wywnioskować bo przyczyn może być wiele ale jak stoi i wibruje to zawieszenie i przeniesienie napędu odpada - raczej coś od silnika, jaki stan wtrysków, jaki przebieg? Edytowane 19 Lipca przez RALF76
pedropedro Opublikowano 19 Lipca Autor Opublikowano 19 Lipca 57 minut temu, RALF76 napisał(a): jeśli coś odczuwasz to raczej nie jest to normalne - przejedź się podobnym aby wykluczyć swoją wrażliwość na "diesla" trudno z opisu wywnioskować bo przyczyn może być wiele ale jak stoi i wibruje to zawieszenie i przeniesienie napędu odpada - raczej coś od silnika, jaki stan wtrysków, jaki przebieg? Przebieg 270k, wtryski poczyściłem LM2666 po wymianie oleju. Nic nie kopci nie szarpie, wiec zakładam, że są ok, wypada sprawdzić korekty?
RALF76 Opublikowano 19 Lipca Opublikowano 19 Lipca 13 minut temu, pedropedro napisał(a): Przebieg 270k, wtryski poczyściłem LM2666 po wymianie oleju. Nic nie kopci nie szarpie, wiec zakładam, że są ok, wypada sprawdzić korekty? skąd wiadomo że nie kopci? dpf wyrzucony? zerknij na korekty w pierwszej kolejności, jak będą wątpliwości to potem wtryskiwacze na stół
pedropedro Opublikowano 19 Lipca Autor Opublikowano 19 Lipca 27 minut temu, RALF76 napisał(a): skąd wiadomo że nie kopci? dpf wyrzucony? zerknij na korekty w pierwszej kolejności, jak będą wątpliwości to potem wtryskiwacze na stół To umowie diagnostykę, bo sam nie mam VAGa. Nie zauważyłem żadnego dymu z wydechu, nawet chmurki. Dpf jest cały czas, nawet nie w połowie zapełniony. Odświeżę temat po diagnostyce komputerowej
RALF76 Opublikowano 19 Lipca Opublikowano 19 Lipca 1 godzinę temu, pedropedro napisał(a): Dpf jest cały czas, nawet nie w połowie zapełniony to chyba był czyszczony? bo przy tym przebiegu raczej nie możliwe aby był miał 50% zapchania
pedropedro Opublikowano 19 Lipca Autor Opublikowano 19 Lipca 6 godzin temu, RALF76 napisał(a): to chyba był czyszczony? bo przy tym przebiegu raczej nie możliwe aby był miał 50% zapchania Właściwie to nie wiem, nie jestem pierwszym właścicielem, możliwe że było to robione
pedropedro Opublikowano 26 Lipca Autor Opublikowano 26 Lipca Okazało się, że jednak poduszki silnika. Jedna była zamocowana niżej od drugiej, w dodatku obróciło poduszkę od skrzyni. Poduszki wymienione i może nie ma 0 drgań ale myślę, że teraz to już kwestia tego że do diesel. Okazało się, że cały silnik krzywo wisiał, po całej operacji padła pompa wspomagania kierownicy - na razie dostałem jedną wycenę na 2,5 tysiąca (2 tys. pompa i 500 wymiana). Za poduszki i wymianę 1,8 tys. zł. Wygląda na to, że napraw ciąg dalszy
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się