Goodluki Opublikowano 2 Sierpnia Opublikowano 2 Sierpnia Czołem pasjonaci! Mam problem z moim 1.9TDI AWX. Od dłuższego czasu mam problem z silnikiem, mianowicie często, ale nie zawsze nierówno odpala, jakby każdy tłok osobno. Również często po takim nierównym odpaleniu występuję trzęsienie silnika. Czasami odpali normalnie, a czasami nierówno. Również czasami zakopci niespalonym paliwem, a czasami normalnie. Przez około rok zdarzyło się, że 3 razy zgasł gdy zatrzymywałem się na skrzyżowaniu na zimnym silniku. Również przez ten ponad rok, zdarzyło się, że silnik potrafił szarpnąć przy płynnej jeździe. Po postoju dobowym potrafi odpalić normalnie, a po chwili druga próba już wykazuje wspomniany problem. Na chwilę obecną wykonałem następujące czynności, które nie dały odpowiedzi na przyczynę usterki: - wtryski wyjęte i wysłane na testy i regulację - wtryski zamontowane na nowych podkładach Bosch, gniazda nie są wyrobione. Logi wychodzą idealnie - sprawdziłem kąt synchronizacji. Było 1,6, teraz po korekcie utrzymuje się koło zera - świece żarowe są ok - kompresja 26/28/28/30 - czujnik G2/G62 jest ok - zawór EGR wyczyszczony, jest ok, wymieniałem go 2 lata temu - pompa tandemowa jest nowa oryginalna - zrzuciłem mu cały osprzęt taki jak alternator itp., również odpala koślawo - rozrząd ma 5 tys. przebiegu, na starym rozrządzie było to samo Bardzo proszę o pomoc, co jeszcze może mu doskwierać. Pozdro!
P.Wiśnia Opublikowano 2 Sierpnia Opublikowano 2 Sierpnia Może listwa elektryczna pompowtryskiwaczy? Ciśnienie paliwa podawanego na wtryski sprawdzone? Przepustnica i klapa gasząca sprawdzona?
Goodluki Opublikowano 2 Sierpnia Autor Opublikowano 2 Sierpnia 2 minuty temu, P.Wiśnia napisał(a): Może listwa elektryczna pompowtryskiwaczy? Ciśnienie paliwa podawanego na wtryski sprawdzone? Przepustnica i klapa gasząca sprawdzona? Ale jak tą listę sprawdzić? Też o tym myślałem? Ale z drugiej strony jakby to była listwa, to widziałbym to na testach w VCDS. Ciśnienie paliwa ok Jak przepustnica? Klapa gasząca ok, cały EGR ok
P.Wiśnia Opublikowano 2 Sierpnia Opublikowano 2 Sierpnia (edytowane) Na testach listwa nie zawsze wychodzi, bo skoro silnik nie odpala to nic ci nie wyjdzie. Przepustnica od ilości dostarczanego powietrza do silnika(może się nie uchyla). Edytowane 2 Sierpnia przez P.Wiśnia
Goodluki Opublikowano 2 Sierpnia Autor Opublikowano 2 Sierpnia 1 minutę temu, P.Wiśnia napisał(a): Na testach listwa nie zawsze wychodzi, bo skoro silnik nie odpala to nic ci nie wyjdzie. Przepustnica od ilości dostarczanego powietrza do silnika(może się nie uchyla). Nie nie, on zawsze odpala. Nawet jak nierówno rusza, to zawsze od pierwszego przekręcenia. Przepustnica jest razem z EGR, jest ok. Czyściłem ją i ma około dwa lata.
P.Wiśnia Opublikowano 2 Sierpnia Opublikowano 2 Sierpnia (edytowane) Próbowałeś użyć innego ECU? Albo podczas nierównej pracy popsikać plakiem Edytowane 2 Sierpnia przez P.Wiśnia
Goodluki Opublikowano 2 Sierpnia Autor Opublikowano 2 Sierpnia 2 minuty temu, P.Wiśnia napisał(a): Próbowałeś użyć innego ECU? Albo podczas nierównej pracy popsikać plakiem Nie
P.Wiśnia Opublikowano 2 Sierpnia Opublikowano 2 Sierpnia To sprawdź Plak pokaże że jest problem z paliwem. A podmianka ECU pokaże że jest problem z elektroniką. (pin i adaptacje ECU zrobisz samemu, sterownik silnika kupisz już za 50zł)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się