Bajdon Opublikowano 12 Sierpnia 2024 Opublikowano 12 Sierpnia 2024 Dzień dobry Chciałbym poprosić Was o opinię i pomoc w rozwiązaniu problemu pojawiającego się check engine i błędów w moim aucie. Samochód to 2.0 tfsi quattro tiptronic - przebieg 133.000 km po generalnym remoncie silnika ponad rok temu ze względu na pobór oleju (m.in. nowe tłoki, rozrząd). Niestety po jakimś czasie pojawił mi się check oraz błąd P2279 - nieszczelność w układzie dolotowym (ssącym). Po konsultacji z mechanikiem wymieniłem odmę na oryginał. Po miesiącu znów check i błąd P2188 i P2178 – zbyt bogata mieszanka na biegu jałowym – sprawdzono wtryski i okazało się że były ponoć niesprawne więc wymieniłem na nowe Boscha.I tak cyklicznie pojawiają się te błędy w czasie jazdy bez wyraźnych innych objawów - po skasowaniu od razu się nie pojawiają. Raz obok błędu P2179 pojawił się błąd P0016 dotyczący położenia wałka rozrządu Ale co najważniejsze. Dwa czy trzy razy samochód po odpaleniu nie chciał złapać obrotów, które falowały dodatkowo silnik prychał i strzelał – dopiero dodanie gazu wyrównało obroty i uspokoiło pracę silnika trwało to kilka sekund. Raz po takiej sytuacji po podłączeniu do OBD pojawiło się wypadanie zapłonów na wszystkich cylindrach i widziałem zwiększona ilość oleju na MMI (tak jakby dolał benzyny do oleju) i czuć było zapach niespalonej benzyny w garażu. Poza tym samochód jeździ normalnie bez innych objawów. Przyspiesza, równo pracuje, oleju praktycznie nie bierze. Sprawdzałem u mechanika nieszczelności w dolocie ale nic nie znalazł. Nie wiem gdzie może leżeć przyczyna tego typu dolegliwości – układ rozrządu, sam silnik, układ zapłonowy (świece, kable) czy paliwowy (pompa paliwa lub pompa wysokiego ciśnienia)? Proszę o Waszą pomoc i opinię
Bajdon Opublikowano wczoraj o 11:43 Autor Opublikowano wczoraj o 11:43 Po paru miesiącach spokoju znowu błędy P2188 i P2178 (zbyt bogata mieszanka na biegu jałowym) i mały problem przy odpalaniu, trzeba było dodać gazu i po paru dniach P2279 (nieszczelność w układzie dolotowym). Proszę w dalszym ciągu o opinie i pomoc.
Bajdon Opublikowano 23 godziny temu Autor Opublikowano 23 godziny temu 12 minut temu, janusz75 napisał(a): pompa paliwa sprawdzona?.. Nie. Jeszcze nie sprawdzałem
janusz75 Opublikowano 23 godziny temu Opublikowano 23 godziny temu odkręć korek oleju (oczywiście silnik unieruchomiony) i sprawdź czy czuć opary benzyny... tzn. czy wyczuwalna jest woń benzyny w oleju...
Bajdon Opublikowano 23 godziny temu Autor Opublikowano 23 godziny temu 3 minuty temu, janusz75 napisał(a): odkręć korek oleju (oczywiście silnik unieruchomiony) i sprawdź czy czuć opary benzyny... tzn. czy wyczuwalna jest woń benzyny w oleju... A jeśli będzie czuć?
janusz75 Opublikowano 23 godziny temu Opublikowano 23 godziny temu najpierw sprawdź... potem będziemy się martwili dalej...
Bajdon Opublikowano 23 godziny temu Autor Opublikowano 23 godziny temu 18 godzin temu, janusz75 napisał(a): najpierw sprawdź... potem będziemy się martwili dalej... Ok. Myślałem też o pompie wysokiego ciśnienia Moim zdaniem śmierdzi. I ubyło płynu chłodzącego
janusz75 Opublikowano 22 godziny temu Opublikowano 22 godziny temu płyn chłodniczy to inna bajka... musisz zlokalizować wyciek... jeśli wyczułeś woń benzyny w oleju to nastepnym krokiem jest demontaż pompy paliwa, własnie tą którą wspomniałeś... często się zdarza, iż "poddaje się" uszczelnienie w pompie i paliwo przedostaje się do oleju... objawy tej usterki są takie jak opisujesz; falowanie obrotów, nierówna praca, zapisane błędy odnośnie bogatej mieszanki, itp... zdemontuj pompę i jeśli się okaże że spręzyna powrotna pompy jak i popychacz są "suche" to pompa do wymiany... przy sprawnej pompie oba elementy powinne być wilgotne od oleju...
Bajdon Opublikowano 21 godzin temu Autor Opublikowano 21 godzin temu Dziękuję za pomoc. Podjadę do mechanika i zobaczymy. Ewentualnie dam znać na priv
Hugo Opublikowano 21 godzin temu Opublikowano 21 godzin temu 15 minut temu, Bajdon napisał(a): Ewentualnie dam znać na priv Idea forum jest taka, żeby pisać na nim, a nie na priv, bo jak ktoś będzie miał taki sam problem, to znajdzie rozwiązanie i skorzysta 2
Bajdon Opublikowano 21 godzin temu Autor Opublikowano 21 godzin temu Jak znajdę rozwiązanie to jasne że napiszę wszystkim 2
janusz75 Opublikowano 19 godzin temu Opublikowano 19 godzin temu dokładnie jest tak jak Prezes pisze... po to jest forum, aby się dzielić wiedzą i wzajemnie Sobie pomagać... zdarzają się niestety ,,orły" które jak coś potrzebują to pięknie i ładnie... a jak uda Im się znaleźć co było nie tak to zamykają temat i pa... a jak pytasz co było, to cisza jak po śmierci organisty... ps. zobacz tą pompę, bo jest duże prawdopodobieństwo, że to ona robi Ci zamieszczenie... jeśli to ona to oprócz pompy wymień także popychcz, bo on także dostał ,,popalić" pracując na sucho... 1
Bajdon Opublikowano 19 godzin temu Autor Opublikowano 19 godzin temu Pewnie -też bym chciał przeczytać na forum jak jakiś problem został rozwiązany. Inaczej to nie ma sensu Samochód ogólnie pali jeździ ok. Problem z checkiem pojawia się sporadycznie. Albo lewe powietrze p2279 albo zbyt bogata mieszanka p2178 i p2288. Po skasowaniu nie wraca od razu. Kilkukrotnie miałem ten problem przy odpalaniu. Dławił się i trzeba było dodać gazu żeby wyrównał obroty. Wtedy też śmierdzi taką niespaloną benzyną. Ostatnio tak miałem w czwartek a wczoraj znowu check lewe powietrze p2279. Ale cieszę się że jest jakiś odzew na forum, nawet kolega kixi4 zaoferował pomoc. 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się