Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem ze skrzynią S-tronic 0CL w A4 B9 2.0 TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

Zacznę jak to się stało.

 

Zrobilem około 300km wróciłem do domu zaparkowałem w garażu i następnego dnia chce jechać na zakupy i auto nie chce ruszyć ani do przodu ani do tyłu. Wyskoczył mi komunikat „szary trybik” „Przekładnia: proszę wcisnąć hamulec i ponownie włączyć zakres jazdy”

Po wielu ponownych próbach to nie zadziałało.

dodam że coś piszczało w lewym przednim kole zaraz po wymianie klocków i tarcz hamulcowych. Wymieniony oleje skrzyni był około 5000km temu i wszystko było ok.

Gdy wrzucam bieg na „N” samochód go nie zmienia bo nie można nawet go popchnąć. 
 

Dodam że samochód ma 105000km przebiegu 
 

 

Załączę kilka zdjęć z diagnostyki samochodu.
 

IMG_3017.jpeg

30729391-fd0d-4508-b08a-25978f704b42.jpeg

2e2dab62-4251-4201-8a07-d848ed5d20f2.jpeg

IMG_3091.png

Edytowane przez Buko_777
Brak podania przebiegu
Opublikowano

no ale jak Ci sie pojawia ten komunikat i wcisnij hamulec i ponownie wybierz D, pusc hamulec i daj gazu to nie rusza?

Opublikowano
9 godzin temu, Buko_777 napisał(a):

Wymieniony oleje skrzyni był około 5000km temu i wszystko było ok.

Gdy wrzucam bieg na „N” samochód go nie zmienia bo nie można nawet go popchnąć. 
 

Dodam że samochód ma 105000km przebiegu 
 

Gdzie zmieniales olej? Na jaki zostal zmieniony? Filtry zmienione?

Bardzo bardzo mi to dziwnie wyglada, przy takim przebiegu nie mozna nagle wlaczyc biedu... i to 5k to po wymianie oleju w skrzyni....

Opublikowano
4 godziny temu, Koalakm napisał(a):

no ale jak Ci sie pojawia ten komunikat i wcisnij hamulec i ponownie wybierz D, pusc hamulec i daj gazu to nie rusza?

Tak wielokrotnie próbowałem, odłączałem akumulator podłączałem i dalej nic. Jak dodaje gazu to tylko zwalnia się hamulec postojowy 

Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, Koalakm napisał(a):

Gdzie zmieniales olej? Na jaki zostal zmieniony? Filtry zmienione?

Bardzo bardzo mi to dziwnie wyglada, przy takim przebiegu nie mozna nagle wlaczyc biedu... i to 5k to po wymianie oleju w skrzyni....

Olej był zmieniony w Altona serwis. 
olej -  G  055529A2

filtry i uszczelki  zostały wymienione również
 

zmiana oleju:

-blokowana pompa,

-zasobnik opuszczone ciśnienie 

-napełnianie 4.5L 

 

wymiana oleju statyczna.

 

 

 

 

 

 

Edytowane przez Buko_777
Opublikowano
5 minut temu, Buko_777 napisał(a):

Tak wielokrotnie próbowałem, odłączałem akumulator podłączałem i dalej nic. Jak dodaje gazu to tylko zwalnia się hamulec postojowy 

no to faktycznie bardzo dziwne. Bo komunikat jakby nie jest bledem tylko informacja - jest szary, blad powinien byc wyswietlany jako zolty (ostrzezenie) lub "czerwony" (blad)

 

Chyba nie udalo Ci sie odpisac na to gdzie i kto wymienial olej....

Opublikowano
59 minut temu, Koalakm napisał(a):

no to faktycznie bardzo dziwne. Bo komunikat jakby nie jest bledem tylko informacja - jest szary, blad powinien byc wyswietlany jako zolty (ostrzezenie) lub "czerwony" (blad)

 

Chyba nie udalo Ci sie odpisac na to gdzie i kto wymienial olej....

Olej był wymieniany w Altona serwis w Sułkowicach

Opublikowano (edytowane)

Raczej nie kwestia oleju, jakiś czujnik.

A weź zdejmij skóre z lewarka biegów odkręć srubkę , zdejmij lewarek i załóż spowrotem . 

(jakieś ostre mycie było w środku ?)

Jak zmieniacz położenie lewarka to zmienia się podświetlanie liter biegu ? Literka P na lewarku podświetla się ?

Edytowane przez Lukaa5
Opublikowano
21 minut temu, Lukaa5 napisał(a):

Raczej nie kwestia oleju, jakiś czujnik.

A weź zdejmij skóre z lewarka biegów odkręć srubkę , zdejmij lewarek i załóż spowrotem . 

(jakieś ostre mycie było w środku ?)

Jak zmieniacz położenie lewarka to zmienia się podświetlanie liter biegu ? Literka P na lewarku podświetla się ?


Nie było mycia w środku, nawet auto nie było w tamtym momencie sprzątane. Spróbuję to zrobić jak auto wróci do mnie od mechanika który stwierdził że całą skrzynię trzeba wymienić.

 

jak zmieniam położenie lewarka to na zegarach zmienia się bieg R, D, N, P lecz nie sprawdzałem czy na lewarku się podświetlają literki 

Opublikowano
17 godzin temu, Buko_777 napisał(a):

Nie było mycia w środku, nawet auto nie było w tamtym momencie sprzątane. Spróbuję to zrobić jak auto wróci do mnie od mechanika który stwierdził że całą skrzynię trzeba wymienić.

omg przy 100 tys skrzynie trzeba wymienic. Czy to jest zaklad zajmujacy sie glownie automatycznymi skrzyniami? 

Sry ale nie wiem co by tam musialo sie stac zeby cala skrzynie trzeba bylo wymieniac. Co najwyzej na moje mechatronika - i to uwazam ze cos w mechatronice, zawor moze czujnik...

Opublikowano

a po przełączeniu na manuala też nie możesz ruszyć?

Opublikowano
4 godziny temu, Koalakm napisał(a):

omg przy 100 tys skrzynie trzeba wymienic. Czy to jest zaklad zajmujacy sie glownie automatycznymi skrzyniami? 

Sry ale nie wiem co by tam musialo sie stac zeby cala skrzynie trzeba bylo wymieniac. Co najwyzej na moje mechatronika - i to uwazam ze cos w mechatronice, zawor moze czujnik...

No ja jesteśmy takiego samego zdania. Nadal szukam mechanika żeby mi to sprawdził a nie wymieniał skrzynie bo myślę że to jest coś z elektryką, lub tak jak mówisz coś w skrzyni.

 

Opublikowano
18 minut temu, Buko_777 napisał(a):

No ja jesteśmy takiego samego zdania. Nadal szukam mechanika żeby mi to sprawdził a nie wymieniał skrzynie bo myślę że to jest coś z elektryką, lub tak jak mówisz coś w skrzyni.

no i bardzo dobrze robisz. Nie ma opcji moim zdaniem ze cos sie stalo skrzyni (mam na mysli czesc mechaniczna). Dlatego z problemami ze skrzynia nalezy jechac do firmy ktora sie tym zajmuje + ma dobre opinie w google.

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

Jak normalnie jechał nic się nie działo to cała skrzynia jest do wymiany dla mechanika który zajmuje się wymianami .:decayed::decayed:

 

Obstawiam że problem z samym lewarkiem wybierania biegu , brak komunikacji.

Po zatrzymaniu i zgaszeniu auta skrzynia przeszła w tryb awaryjny.

Zaczął bym od sprawdzenia dwóch kostek w wybieraku , tej od góry z guzikiem P i tej głównej . A najlepiej było by podłączyć inny wybierak . Nie mam pojęcia czy na tym jest CP chyba nie. 

Wymiana wybieraka to pewnie 30min roboty koszt koło 500zł używany wybierak . Oby to .

Edytowane przez Lukaa5
  • Lubię to 1
Opublikowano
3 godziny temu, Mockery napisał(a):

a po przełączeniu na manuala też nie możesz ruszyć?

Też nie mogę ruszyć 

Opublikowano
8 minut temu, Lukaa5 napisał(a):

Jak normalnie jechał nic się nie działo to cała skrzynia jest do wymiany dla mechanika który zajmuje się wymianami

dokladnie moim zdaniem to tak jak blad wskazuje problem z komunikacja z wybierakiem wlasnie, obstawiam tez pier**le jakas... no ale poczekamy az kolega dostanie diagnoze z dobrego warsztatu

Opublikowano

Identyczny komunikat miałem jak uruchomiłem auto bez założonej "czapki" na wybieraku. 

 

Opublikowano
W dniu 29.08.2024 o 11:54, Lukaa5 napisał(a):

Identyczny komunikat miałem jak uruchomiłem auto bez założonej "czapki" na wybieraku. 

 

Co masz na myśli założonej czapki? Że lewarek nie był założony dokładnie?

Opublikowano (edytowane)

 

12 minut temu, Buko_777 napisał(a):

Co masz na myśli założonej czapki? Że lewarek nie był założony dokładnie?

Nie , to było przy okazji prac z ambient light . Kiedy miałem rozkręconą góre tunelu .

Potem złożyłem żeby sprawdzić czy działa ambient light i nie założyłem tego elementu z guzikiem P i taki komunikat ukazał się na desce.

Błędów nie sprawdzałem bo nie było potrzeby . Nie koniecznie musi to oznaczać że jest problem z samą górą lewarka ale cały lewarek do sprawdzenia .

Banalną pierwszą pracą było by rozłączenie 2ch kostek w lewarku jakiś kontakt spray, mało prawdopodobne ale warto sprawdzić . 

gear selector.webp

Edytowane przez Lukaa5
  • Lubię to 1
Opublikowano
5 godzin temu, Lukaa5 napisał(a):

 

Nie , to było przy okazji prac z ambient light . Kiedy miałem rozkręconą góre tunelu .

Potem złożyłem żeby sprawdzić czy działa ambient light i nie założyłem tego elementu z guzikiem P i taki komunikat ukazał się na desce.

Błędów nie sprawdzałem bo nie było potrzeby . Nie koniecznie musi to oznaczać że jest problem z samą górą lewarka ale cały lewarek do sprawdzenia .

Banalną pierwszą pracą było by rozłączenie 2ch kostek w lewarku jakiś kontakt spray, mało prawdopodobne ale warto sprawdzić . 

gear selector.webp

Ok dzięki, jutro będę próbował przeczyścić wtyczki. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...