Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wypadanie zapłonu w Audi A4 B9 2.0TFSI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

 

Mam do dyspozycji VCDS, proszę o pomoc w diagnostyce problemu:

 

Silnik 2.0 TFSI 252hp 2019, 90 000 km przebiegu.

 

- ECU oryginalne - brak błędów

- Po wgraniu softu wypada zapłon na trzecim cylindrze 40/1000 powyzej 5,5k obrotów

 

Świece 7k km, zamiana cewek ten sam problem. 

 

Zanim zacznę robić mechanikę, może ktoś pomoże co posprawdzać VCDS żeby znaleźć winowajcę?

 

Moje podejrzenia:

- Wtryskiwacz

- Zapchany katalizator

- Nagar

 

Prośba o pomoc

Opublikowano
1 godzinę temu, MrAlex napisał(a):

Po wgraniu softu wypada zapłon na trzecim cylindrze 40/1000 powyzej 5,5k obrotów

co masz na mysli? Wgrywales jakis niestandardowy soft?

Opublikowano (edytowane)

Cześć, temat olałem wcześniej wracając na seryjna mapę. Zrobiłem czyszczenie wtrysków Liqui Moly bezpośrednio w pompę wysokiego ciśnienia, orzeszokwanie zaworów z nagaru i założyłem sportowy katalizator. Przebieg to 91k km aktualnie. Świece 9k km przejechane, zamiana cewek nie pomaga.

 

Po pojechaniu na druga próbę tuningu ECU dalej ten sam problem natomiast, to jednak nie chodziło o samo wypadanie zapłonu tylko o bład "Zbyt wysokie ciśnienie w cylindrze 3" 15179 P03AF00, a to skutkuje drugim błędem 15131 P0303 rozpoznanie wypadania zapłonu cylinder 3 - Na zagranicznym forum wyczytałem, że to jest zabezpieczenie że gasi ten cylinder gdy jest zbyt wysokie ciśnienie.

 

Błąd pojawia się po wgraniu ECU zwiększającego moc, co uwydatnia pewnie jakieś problemy. 

 

Zajrzano kamerka endoskopowa do tego cylindra. Coś tu jest nie tak, ale diagnoza nie postawiona jeszcze. Być może problem z nieotwierającym zaworem tak jakby zawór nie szedł po prowadnicy w wałku.

 

Przeszukując neta znalazłem coś takiego wyglądającego jak procedura Audi co dotyczyło S3 2015, gdzie wina była ECU i wywalało błąd mimo, że nic się nie działo: https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2019/MC-10158453-9999.pdf Może inne wersja sterownika potrzebna, nawet starsza?

 

Zanim zdecyduję się na zdejmowanie głowicy wolałbym posprawdzać inne możliwe opcje i proszę was o pomoc.

EDIT: Problem rozwiązany. Na prowadnicy w wałku ciężko chodził ten element, udało się tam dostać odkręcając odmę i mechanicznie poprawić działanie mechanizmu aż wskoczył na swoje miejsce. Po tym zabiegu problem ustąpił i wgranie mocniejszego ECU działa bardzo dobrze.

 

PS. Jakby ktoś szukał dobrego tunera w wielkopolsce to polecam Tune Serwis 

WWW.FACEBOOK.COM

TUNE Serwis, Tuliszków. 1928 osób lubi to · 9 osób mówi o tym · 11 użytkowników tu było. CHIP-TUNING DPF EGR ADBLUE/SCR SERWIS ELEKTRONIKA MECHANIKA MODYFIKACJE

 

Edytowane przez MrAlex

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...