Auditak Opublikowano 7 Października Opublikowano 7 Października Witam. Posiadam Audi A4 B7 1.9 TDI 116KM. Od dłuższego czasu występuje znaczący wyciek płynu chłodniczego około 0,5 - 1 l co parę dni. Po oględzinach auta u znajomego mechanika stwierdził on, że wyciek jest z okolic nagrzewnicy z tylnej części komory silnika. Zrobiłem dwa zdjęcia spodu auta, gdzie widać jak zbiera się woda. Dodam jeszcze, że słychać jakby,, przelewanie się wody,, szczególnie przy skręcaniu. Czy ktoś z was miał taki przypadek i mógłby coś podpowiedzieć. Skąd możliwy jest wyciek i jak dostać się do nagrzewnicy? Załączam zdjęcia z widocznym wyciekiem. Woda spływa z góry i gromadzi się w tym miejscu.
Langista Opublikowano 7 Października Opublikowano 7 Października Króciec wody z tyłu silnika nieszczelny, przez co układ się zapowietrza i słychać przelewanie.
Auditak Opublikowano 7 Października Autor Opublikowano 7 Października 42 minuty temu, Langista napisał(a): Króciec wody z tyłu silnika nieszczelny, przez co układ się zapowietrza i słychać przelewanie. Czy miałbyś jakieś wskazówki jak dostać się do tego krócca i go wymienić?
Rob@k Opublikowano 7 Października Opublikowano 7 Października Jest pod vacum pompa. Dość upierdliwa robota przy wymianie
Auditak Opublikowano 8 Października Autor Opublikowano 8 Października 22 godziny temu, Rob@k napisał(a): Jest pod vacum pompa. Dość upierdliwa robota przy wymianie Czyli w krórym miejscu jest to mniej więcej zlokalizowane?
Rob@k Opublikowano 8 Października Opublikowano 8 Października (edytowane) 1 godzinę temu, Auditak napisał(a): Czyli w krórym miejscu jest to mniej więcej zlokalizowane? Widget blockquote Tu masz pogląd nad nim jest vacum. Brakuje na zdjęciu jeszcze aluminiowego kolanka, który przykręcony jest do krućca w miejscu czerwonej zaślepki. Tam szukaj wycieku. Edytowane 8 Października przez Rob@k
Auditak Opublikowano 17 Października Autor Opublikowano 17 Października W dniu 8.10.2024 o 13:11, Rob@k napisał(a): Widget blockquote Tu masz pogląd nad nim jest vacum. Brakuje na zdjęciu jeszcze aluminiowego kolanka, który przykręcony jest do krućca w miejscu czerwonej zaślepki. Tam szukaj wycieku. Udalo mi się wymienic króciec wody i teraz po zlożeniu wszystkiego auto nie odpala. Miałem wyciągnietą vacum pompe i zdjete z niej weżyki. Choć wszystko zlożylem jak nalezy z powrotem. Gdzie szukac przyczyny? Czy ta pompa mogla sie zapowietrzyc?
Langista Opublikowano 17 Października Opublikowano 17 Października Masz jakieś błędy na liczniku? Jesteś pewien że podłączyłeś wtyczkę od przepływki?
Rob@k Opublikowano 17 Października Opublikowano 17 Października Godzinę temu, Auditak napisał(a): Udalo mi się wymienic króciec wody i teraz po zlożeniu wszystkiego auto nie odpala. Miałem wyciągnietą vacum pompe i zdjete z niej weżyki. Choć wszystko zlożylem jak nalezy z powrotem. Gdzie szukac przyczyny? Czy ta pompa mogla sie zapowietrzyc? Jeśli wszystkie wtyczki podpięte to zapowietrzona pompa i cały układ. Kręć aż załapie. Możesz jeszcze zacisnąć przewód paliwowy od przelewu za filtrem.
Auditak Opublikowano 17 Października Autor Opublikowano 17 Października 6 godzin temu, Langista napisał(a): Masz jakieś błędy na liczniku? Jesteś pewien że podłączyłeś wtyczkę od przepływki? Tak, wszystkie wtyczki podpiete i brak bledów na liczniku.
Auditak Opublikowano 17 Października Autor Opublikowano 17 Października 6 godzin temu, Rob@k napisał(a): Jeśli wszystkie wtyczki podpięte to zapowietrzona pompa i cały układ. Kręć aż załapie. Możesz jeszcze zacisnąć przewód paliwowy od przelewu za filtrem. Probowalem krecic wielokrotnie i zero reakcji. Czy są jakies sposoby na odpowietrzenie ukladu?
Rob@k Opublikowano 17 Października Opublikowano 17 Października 5 minut temu, Auditak napisał(a): Probowalem krecic wielokrotnie i zero reakcji. Czy są jakies sposoby na odpowietrzenie ukladu? A pompka podaje paliwo?
Auditak Opublikowano 17 Października Autor Opublikowano 17 Października 1 minutę temu, Rob@k napisał(a): A pompka podaje paliwo? Muszę sprawdzić. Powinna wydawać charakterystyczny dzwięk przy włączeniu zapłonu?
Auditak Opublikowano 27 Października Autor Opublikowano 27 Października W dniu 17.10.2024 o 22:30, Rob@k napisał(a): Zobacz czy zagada na placku. Zagadał na plaku i odpalił lecz po wymianie krócca wody problem nie zniknął. Nadal jest wyciek w tylniej cześci tak jak na zdjęciach powyźej. Czy macie jakieś inne pomysły skąd może pochodzić wyciek?
Szyszunia Opublikowano 27 Października Opublikowano 27 Października (edytowane) @Auditak Sprawdź czy masz oba węże do nagrzewnicy ciepłe, czy może jeden jest gorący a drugi letni. Tak jak ktoś pisał wyżej dzwięk przelewania wody pochodzący z okolicy nagrzewnicy świadczy o jej zapowietrzeniu, a to może być z wielu powodów (czarny scenariusz to uszczelka pod głowicą), może być termostat, nagrzewnica, pompa wody, chłodnica, chłodniczka egr. Jeśli po jeździe samochodem po wyłączeniu zapłonu odkręcisz powoli, tak żeby się nie poparzyć korek od zbiornika płynu chłodniczego to słychać syknięcie i podniesienie stanu płynu/nagły wzrost? Z nawiewów leci ciepłe powietrze przy rozgrzanym silniku? Robiłeś jakieś naprawy po których zaczął się ten problem? Masz dokręcony korek spustu płynu z chłodnicy? Przy rozgrzanym silniku temperatura płynu chłodniczego pokazuje 90°C? Zobacz może te dwa filmiki jeszcze: Daj znać co i jak na bierząco. Edytowane 27 Października przez Szyszunia
Auditak Opublikowano 28 Października Autor Opublikowano 28 Października W dniu 27.10.2024 o 17:55, Szyszunia napisał(a): @Auditak Sprawdź czy masz oba węże do nagrzewnicy ciepłe, czy może jeden jest gorący a drugi letni. Tak jak ktoś pisał wyżej dzwięk przelewania wody pochodzący z okolicy nagrzewnicy świadczy o jej zapowietrzeniu, a to może być z wielu powodów (czarny scenariusz to uszczelka pod głowicą), może być termostat, nagrzewnica, pompa wody, chłodnica, chłodniczka egr. Jeśli po jeździe samochodem po wyłączeniu zapłonu odkręcisz powoli, tak żeby się nie poparzyć korek od zbiornika płynu chłodniczego to słychać syknięcie i podniesienie stanu płynu/nagły wzrost? Z nawiewów leci ciepłe powietrze przy rozgrzanym silniku? Robiłeś jakieś naprawy po których zaczął się ten problem? Masz dokręcony korek spustu płynu z chłodnicy? Przy rozgrzanym silniku temperatura płynu chłodniczego pokazuje 90°C? Zobacz może te dwa filmiki jeszcze: Daj znać co i jak na bierząco. Odpowiadając na Twoje pytania : -Przy odkręceniu korka zbiorniczka płynu chłodniczego slychać syknięcie i nagły wzrost płynu występuje. -korek spustu dokręcony -temperatura na wskażniku to 90 stopni -przy rozgrzanym silniku z nawiewów leci ciepłe powietrze. -był wymieniany rozrząd i termostat rok temu, ale wycieki pojawiły się trochę póżniej od wymiany -Oba weże gorące od nagrzewnicy
Szyszunia Opublikowano 28 Października Opublikowano 28 Października (edytowane) @Auditak zrób sobie test na co2 ( niewielki koszt takiego testu), pamiętaj żeby taki test zrobić na otwartej przestrzeni, a nie np w zamkniętym garażu. Oglądnij sobie te dwa filmiki co wyżej podesłałem. Czy zbiorniczek wyrównawczy jest brudny/okopcony? Ja nie jestem mechanikiem i nie bierz wszysykiego co napisałem ak wyrocznie, pisze tylko dlatego, że sam miałem podobny problem, tylko u mnie wiele rzeczy się działo takie jak zimne powietrze z nawiewów, przelewanie wody z okolic nagrzewnicy, brak pełnego obiegu wody, termostat mimo, że był sprawny to nie otwierał się itd Edytowane 28 Października przez Szyszunia
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się