zaak_ Opublikowano 25 Grudnia 2024 Opublikowano 25 Grudnia 2024 Cześć. Pacjent: Audi a4 2023 8w5 lub B9.5 , MY24 USA System infotainment: MIB3 / MHI3 Już myślałem, że jestem w domu i wystarczy w green menu ustawic region na EUrope, dodać opcje ignorowania regionu. Poźniej tylko wgrać najnowszy soft do MIB, patch, mapy (sugerowałem się https://a4-klub.pl/topic/488168-mapy-mib-w-audi-a4-b9 ). Jednak idąc dalej okazuje się że MIB3 rządzi się swoimi prawami, green menu jest niedostępne w MIB3. Czy mogę przy pomocy oryginalnych VCP lub OBD11 zmienić region tak żeby widział europejskie mapy? __________ [Alternatywa] Znalazłem temat na rosyjskim i rumuńskim forum, (https://www.drive2.ru/b/676131757312982724/) w którym proponują wylutować moduł BGA z MMI, aktywować na nim serwer ssh (sshd activator). I dalej są dwa wyjścia a) konwersję przy pomocy magicznego skryptu/programu dla toolbox.exe dla MHI3 (którego na raize nie mam), łącząc się po ssh do MMI i wykonując go - ok, rozumiem. b) lub skorzystać z instrukcji mibsolutions - tutaj nie rozumiem po co było wylutowanie BGA i instalacja sshd? __________ Robie to dla siebie, lutować raczej sam nie będę jeśli będzie to konieczne. Mam narzędzia i wiedzę programistyczną i jakąś wiedzę o linuxie dlatego chce to zrobić sam. Tylko musze wiedzieć w którą stronę mam płynąć. Jeśli koszt pracy będzie za duży do zysku z tych map to po prostu z tego zrezgynuje i zrobię konwersję FM przy uzyciu VCP i na tym zakończę konwersję.
Tom A4 Opublikowano 25 Grudnia 2024 Opublikowano 25 Grudnia 2024 (edytowane) Proponuję iść w dobrą stronę aby nie popłynąć na $$$$$$ to udanie sie do ludzi którzy znają temat , adapter bga to 1 tyś więc nie bądź zdziwiony że nie ma tego za free. Rozważ zakup jednostki z pewnego źródła aby nie było problemów z cp przy wymianie jak zabijesz już swoją przy nieudanej konwersji. Edytowane 25 Grudnia 2024 przez Tom A4
zaak_ Opublikowano 25 Grudnia 2024 Autor Opublikowano 25 Grudnia 2024 Tom, dzięki za radę. Jednak nie pytałem o to. Zadałem kilka pytań, między innymi czy wylutowanie BGA i wgranie SSHD to jest jedyna droga do konwersji MIB3.
Deniro Opublikowano 26 Grudnia 2024 Opublikowano 26 Grudnia 2024 (edytowane) Zapomnij że to zrobisz sam , po pierwsze ta darmowa instrukcja z lutowniem dotyczy aut tylko do MY23 , twój MY24 ju ż ma nowe zabezpieczenia , publicznych informacji do tego niema , prawidłową konwersje bez lutowania zrobi tylko 1 firma w polsce. FM również nie zakodujesz sam przez OBDeleven ani żadne inne narzędzie diagnostyczne Edytowane 26 Grudnia 2024 przez Deniro
zaak_ Opublikowano 26 Grudnia 2024 Autor Opublikowano 26 Grudnia 2024 Wrócę z odpowiedzią co mi się uda ogarnąć i jak.
WAUZZZZ Opublikowano 26 Grudnia 2024 Opublikowano 26 Grudnia 2024 W jednostkach nie siedzę ale mam dobrego znajomego co robi te jednostki bez lutowania, nie licz jednak że ktoś Ci zrobi to zdalnie chociażby z uwagi na to że jest za duże ryzyko kradzieży patentu. Jeżeli będziesz miał problem z SFD2 to zgłoś się, ogarniam bez problemu (bez pomocy skosnookich). Jezeli zmiana na FM jest kwestia parametryzacji czy tez adaptacji lub kodowania to mogę pomóc
Deniro Opublikowano 27 Grudnia 2024 Opublikowano 27 Grudnia 2024 21 godzin temu, zaak_ napisał(a): VCP nie ogarnie fm ? z technicznego punktu widzenia ogarnie ale potrzebujesz token sfd2 ktory trzeba sobie zakupic a do tanich nie nalezy
WAUZZZZ Opublikowano 27 Grudnia 2024 Opublikowano 27 Grudnia 2024 40 minut temu, Deniro napisał(a): potrzebujesz token sfd2 Jego auto nie ma SFD2.
WAUZZZZ Opublikowano 27 Grudnia 2024 Opublikowano 27 Grudnia 2024 41 minut temu, Deniro napisał(a): a do tanich nie nalezy Jak ktoś kupuje u pośrednika to wiadomo że token musi kosztować bo każdy coś tam przycina na tym. U mnie bez pośredników
Deniro Opublikowano 27 Grudnia 2024 Opublikowano 27 Grudnia 2024 Godzinę temu, WAUZZZZ napisał(a): Jego auto nie ma SFD2. ok napisal MY2024 wiec zakladalem ze ma
WAUZZZZ Opublikowano 28 Grudnia 2024 Opublikowano 28 Grudnia 2024 W dniu 27.12.2024 o 09:09, Deniro napisał(a): ok napisal MY2024 wiec zakladalem ze ma Na jego szczęście nie ma. W ogóle te przejściówki pomiędzy drugim półroczem 2023 a pierwszym półroczem 2024 to są swego rodzaju wynalazki. Jedne mają 19 z SFD2 inne też 5F a z kolei jeszcze inne tylko 15 i 03. Namieszali z tym szmelcem trochę szczególnie w autach z poza rynku EU. Ostatnio miałem nawet ID 4 z 22r i w 09 było SFD2, być może ten bcm był wymieniony na nowy i dlatego
Muskel1 Opublikowano 28 Grudnia 2024 Opublikowano 28 Grudnia 2024 Rozkoduj VIN będzie tam informacja po kodach wyposażenia jaki rodzaj UNECE jest w aucie.
WAUZZZZ Opublikowano 28 Grudnia 2024 Opublikowano 28 Grudnia 2024 Sprawdzałem jego vin i nie ma UNECE
Deniro Opublikowano 28 Grudnia 2024 Opublikowano 28 Grudnia 2024 3 godziny temu, WAUZZZZ napisał(a): Sprawdzałem jego vin i nie ma UNECE to jest nie miarodajne , jedynym jest nr 19 ostatni bez sfd to 8W0907468M , wszystko potem już nowy GW z sfd2 czyli N / Q
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się