Artur8505 Opublikowano wczoraj o 17:54 Opublikowano wczoraj o 17:54 (edytowane) Dzień dobry. Mam pewien problem, a mianowicie chce zmienić ustawienie świateł z trybu skandynawskiego na inny plus inne zmiany, m.in.zapiete pasy itp. kodowania znam i jak to się robi, tylko nie mogę połączyć swojego vcdsa z tymi podzespołami. Z absem, poduszkami powietrznymi i czymś tam jeszcze łączy, ale tam gdzie mnie interesuje to już wywala błąd. Problem nie leży po stronie mojego kabla, bo byłem u profesjonalnego elektronika i u niego było to samo.Zasugerowal zostawić samochód i oni poszukają, bo to może być radio, może któreś z elektrycznych szyb, moduł komfortu itd. Teraz moje pytanie- czy odpinając po kolei bezpieczniki od podzespolow wyzwalających błędy w końcu do czegoś dojdę czy to nic nie da? W co uderzać najpierw?radio nieoryginalne, kierownica z MF, ale nie działa, taki już kupilem Edytowane wczoraj o 17:56 przez Artur8505
P.Wiśnia Opublikowano wczoraj o 19:01 Opublikowano wczoraj o 19:01 (edytowane) Cytat profesjonalnego elektronika i u niego było to samo.Zasugerowal zostawić samochód i oni poszukają, bo to może być radio, może któreś z elektrycznych szyb, moduł komfortu itd. U kogo byłeś? Profesjonalny elektronik/elektromechanik? Próbuje cię oskrobać z pieniędzy. licznik to gateway linii CAN. CANY są podzielone (informacja i rozrywka, układ napędowy, wygoda). MCE(moduł centralnej elektryki, moduł świateł) nie posiada linii K, więc moduł komfortu(gateway linii k) go nie obchodzi. radio jest na linii CAN (informacja i rozrywka) więc nie jest powiązane z MCE(moduł centralnej elektryki, moduł świateł). jeżeli problemem byłby licznik to nie działały by ci jeszcze elektryczne szyby, klimatyzacja. a na koniec, skoro działają ci kierunkowskazy to znaczy że MCE(moduł centralnej elektryki, moduł świateł) ma dobre połączenie. Cytat kierownica z MF, ale nie działa Nie działa bo masz nieoryginalne radio . Cytat zmienić ustawienie świateł z trybu skandynawskiego na inny plus inne zmiany, m.in.zapiete pasy itp. kodowania znam i jak to się robi Kontrole zapięcia pasów zmieniasz w liczniku, a tryb skandynawski włączasz w MCE. Cytat Problem nie leży po stronie mojego kabla, Problem leży po stronie kabla. Cytat czy odpinając po kolei bezpieczniki od podzespolow wyzwalających błędy w końcu do czegoś dojdę czy to nic nie da? Jedyne co to tylko na liczniku pojawi się choinka. ------ Za pomocą swojego kabla połączysz się tylko z: radiem sterownikiem parktronic sterownikiem nawigacji z CD sterownikiem automatyczne skrzyni biegów modułem komfortu sterownikiem klimatyzacji (climatronic) Czyli z podzespołami które posiadają linie k. Ty i twój elektronik potrzebujecie porządnego kabla który współpracuje z CANami. Edytowane wczoraj o 19:07 przez P.Wiśnia
Artur8505 Opublikowano wczoraj o 19:22 Autor Opublikowano wczoraj o 19:22 Elektronik z warsztatu, nie jakiś garażowy monter. Duzy warsztat z renoma. Mój kabel to Ross tech dual k&van. To w czym jest u mnie problem? Można to ogarnąć tylko za pomocą innego kabla? Mam radio Sony, więc może odpięcie jego w czymś pomoże przy komunikacji z interesującymi mnie modulami? Jaki kabel jak cos aby to wszystko ogarniał bez problemu?
P.Wiśnia Opublikowano wczoraj o 19:32 Opublikowano wczoraj o 19:32 (edytowane) Cytat Jaki kabel jak cos aby to wszystko ogarniał bez problemu? Oryginalny a nie klon. Cytat Mam radio Sony, więc może odpięcie jego w czymś pomoże przy komunikacji z interesującymi mnie modulami? Pisałem już że radio niema nic z tym wspólnego, bo to inna linia CAN. W dodatku nieoryginalne radio niema wcale połączenia z linią CAN. -- Ewentualnie sprawdź ciągłość przewodów z kostki OBD2 do licznika. OBD2/14 - pomarańczowo-brązowy - CAN L OBD2/6 - pomarańczowo-czarny - CAN H NIEBIESKA/12 - pomarańczowo-brązowy - CAN drive Low NIEBIESKA/13 - pomarańczowo-czarny - CAN drive High Edytowane wczoraj o 19:38 przez P.Wiśnia
Artur8505 Opublikowano wczoraj o 19:43 Autor Opublikowano wczoraj o 19:43 9 minut temu, P.Wiśnia napisał(a): Oryginalny a nie klon. Pisałem już że radio niema nic z tym wspólnego, bo to inna linia CAN. W dodatku nieoryginalne radio niema wcale połączenia z linią CAN. Ok,zapomniałem,rozumiem.moj kabel jest na arm429
P.Wiśnia Opublikowano wczoraj o 19:45 Opublikowano wczoraj o 19:45 -- Ewentualnie sprawdź ciągłość przewodów z kostki OBD2 do licznika. OBD2/14 - pomarańczowo-brązowy - CAN L OBD2/6 - pomarańczowo-czarny - CAN H NIEBIESKA/12 - pomarańczowo-brązowy - CAN drive Low NIEBIESKA/13 - pomarańczowo-czarny - CAN drive High
Artur8505 Opublikowano wczoraj o 19:48 Autor Opublikowano wczoraj o 19:48 12 minut temu, P.Wiśnia napisał(a): Oryginalny a nie klon. Pisałem już że radio niema nic z tym wspólnego, bo to inna linia CAN. W dodatku nieoryginalne radio niema wcale połączenia z linią CAN. -- Ewentualnie sprawdź ciągłość przewodów z kostki OBD2 do licznika. OBD2/14 - pomarańczowo-brązowy - CAN L OBD2/6 - pomarańczowo-czarny - CAN H NIEBIESKA/12 - pomarańczowo-brązowy - CAN drive Low NIEBIESKA/13 - pomarańczowo-czarny - CAN drive High Ok, czyli finalnie rozumując, do tego problemu co mam u siebie moduł komfortu, radio,drzwi,kierownica itd.nic nie mają? Problem leży albo po stronie kabla, albo te połączenia jak powyżej? Sprzedawca kabla twierdzi że za jego pomocą instalował kamerę w b9 i że kabel na pewno działa i jest ok
P.Wiśnia Opublikowano wczoraj o 19:51 Opublikowano wczoraj o 19:51 (edytowane) 3 minuty temu, Artur8505 napisał(a): Ok, czyli finalnie rozumując, do tego problemu co mam u siebie moduł komfortu, radio,drzwi,kierownica itd.nic nie mają? Problem leży albo po stronie kabla, albo te połączenia jak powyżej? Sprzedawca kabla twierdzi że za jego pomocą instalował kamerę w b9 i że kabel na pewno działa i jest ok Problemem jest kabel, pseudo VCDS. Albo połączenie z kostki OBD2 to licznika. Innej opcji niema, bardziej stawiam na to 1. Edytowane wczoraj o 19:51 przez P.Wiśnia
Artur8505 Opublikowano wczoraj o 19:56 Autor Opublikowano wczoraj o 19:56 2 minuty temu, P.Wiśnia napisał(a): Problemem jest kabel, pseudo VCDS. Albo połączenie z kostki OBD2 to licznika. Innej opcji niema, bardziej stawiam na to 1. Ok,dzięki.jutro podłącze jeszcze ten swój kabel do Seata Leona z 2007 roku i zobaczę jak tam będzie się zachowywał.Jezeli będzie tak samo to chyba faktycznie kabel, choć koleś który mi go sprzedawał zapewniał na pewno że kabel jest ok. Dziwne też, że oficjalny warsztat korzystałby z niepewnych kabli...
Artur8505 Opublikowano wczoraj o 22:32 Autor Opublikowano wczoraj o 22:32 2 godziny temu, P.Wiśnia napisał(a): Problemem jest kabel, pseudo VCDS. Albo połączenie z kostki OBD2 to licznika. Innej opcji niema, bardziej stawiam na to 1. Sprawdziłem w Seacie 2007 rok i wszystko działa, czyta błędy po canie i mogę wejść we wszystko co chce , a więc chyba kabel odpada. W grę widocznie wchodzi problem z vanem w mojej audicy...
P.Wiśnia Opublikowano 22 godziny temu Opublikowano 22 godziny temu (edytowane) 1 godzinę temu, Artur8505 napisał(a): Sprawdziłem w Seacie 2007 rok i wszystko działa, czyta błędy po canie i mogę wejść we wszystko co chce , a więc chyba kabel odpada. W grę widocznie wchodzi problem z vanem w mojej audicy... Gdyby problemem był CAN to niemiałbyś kierunków. Sygnał z modułu kierownicy idzie po CAN do MCE. MCE załącza kierunek kierunek i wysyła sygnał do licznika o zapalenie kontrolki. Teoretycznie jeżeli któryś z podzespołów byłby uszkodzony to nie mógłbyś się podłączyć z daną linią CAN. Ale na pewno nie są uszkodzone 3 podzespoły w 3 liniach CAN. Edytowane 22 godziny temu przez P.Wiśnia
Artur8505 Opublikowano 15 godzin temu Autor Opublikowano 15 godzin temu 6 godzin temu, P.Wiśnia napisał(a): Gdyby problemem był CAN to niemiałbyś kierunków. Sygnał z modułu kierownicy idzie po CAN do MCE. MCE załącza kierunek kierunek i wysyła sygnał do licznika o zapalenie kontrolki. Teoretycznie jeżeli któryś z podzespołów byłby uszkodzony to nie mógłbyś się podłączyć z daną linią CAN. Ale na pewno nie są uszkodzone 3 podzespoły w 3 liniach CAN. Słabo to rozumiem, ale ok. Moja kierownica w b7 jest z multifunkcja i podejrzewam że to nie jest taka która siedzi od fabryki, tylko przekładka z B8, więc może to ona robi problem? Albo moduł komfortu, bo raz drzwi z kluczyka otwierają się, raz nie przez parę dni i tak w kółko....naprawdę nie wiem już w co iść, Anię widzi mi się zostawić auto u speca żeby robił czary w szukaniu przyczyny.Przrjrze jeszcze obd2 i te kable co idą do licznika
Artur8505 Opublikowano 15 godzin temu Autor Opublikowano 15 godzin temu 7 godzin temu, P.Wiśnia napisał(a): Gdyby problemem był CAN to niemiałbyś kierunków. Sygnał z modułu kierownicy idzie po CAN do MCE. MCE załącza kierunek kierunek i wysyła sygnał do licznika o zapalenie kontrolki. Teoretycznie jeżeli któryś z podzespołów byłby uszkodzony to nie mógłbyś się podłączyć z daną linią CAN. Ale na pewno nie są uszkodzone 3 podzespoły w 3 liniach CAN. Może problemem jest gateway?gdzie on się znajduje w a4b7?
P.Wiśnia Opublikowano 7 godzin temu Opublikowano 7 godzin temu (edytowane) Opisałem ci wszystko dokładnie. Chcesz szukaj i tak nic nie znajdziesz. Cytat Słabo to rozumiem, ale ok. A czego tutaj nie rozumieć, magistrala CAN służy do wzajemnego komunikowania się podzespołów. Cytat Moja kierownica w b7 jest z multifunkcja i podejrzewam że to nie jest taka która siedzi od fabryki, tylko przekładka z B8 Na ten temat też się wypowiedziałem, nie oryginalne radio = brak sterowania z kierownicy. Cytat Albo moduł komfortu, bo raz drzwi z kluczyka otwierają się, raz nie przez parę dni i tak w kółko O tym też już pisałem, że jest to bez znaczenia. Błedy z MK sprawdzisz za pomocą linii K, a nie CAN. Cytat Może problemem jest gateway?gdzie on się znajduje w a4b7? Wszystkie linie łączą się w liczniku, ale on nie jest problemem. Zostaw te CANY w spokoju, przecież sam napisałeś że wszystko działa. Tylko nie możesz się z nimi połączyć. BRAK CAN = BRAK MOŻLIWOŚCI WŁĄCZENIA SILNIKA -- Wrzuć tutaj jeszcze pełnego auto-scana. Edytowane 7 godzin temu przez P.Wiśnia
Artur8505 Opublikowano 6 godzin temu Autor Opublikowano 6 godzin temu 46 minut temu, P.Wiśnia napisał(a): Opisałem ci wszystko dokładnie. Chcesz szukaj i tak nic nie znajdziesz. A czego tutaj nie rozumieć, magistrala CAN służy do wzajemnego komunikowania się podzespołów. Na ten temat też się wypowiedziałem, nie oryginalne radio = brak sterowania z kierownicy. O tym też już pisałem, że jest to bez znaczenia. Błedy z MK sprawdzisz za pomocą linii K, a nie CAN. Wszystkie linie łączą się w liczniku, ale on nie jest problemem. Zostaw te CANY w spokoju, przecież sam napisałeś że wszystko działa. Tylko nie możesz się z nimi połączyć. BRAK CAN = BRAK MOŻLIWOŚCI WŁĄCZENIA SILNIKA -- Wrzuć tutaj jeszcze pełnego auto-scana. Pytanie zasadnicze tylko, dlaczego nie mogę się z nimi połączyć, skoro kabel wyeliminowałem, bo z Seatem łączy się bez zająknięcia ze wszystkim
Artur8505 Opublikowano 6 godzin temu Autor Opublikowano 6 godzin temu 48 minut temu, P.Wiśnia napisał(a): Opisałem ci wszystko dokładnie. Chcesz szukaj i tak nic nie znajdziesz. A czego tutaj nie rozumieć, magistrala CAN służy do wzajemnego komunikowania się podzespołów. Na ten temat też się wypowiedziałem, nie oryginalne radio = brak sterowania z kierownicy. O tym też już pisałem, że jest to bez znaczenia. Błedy z MK sprawdzisz za pomocą linii K, a nie CAN. Wszystkie linie łączą się w liczniku, ale on nie jest problemem. Zostaw te CANY w spokoju, przecież sam napisałeś że wszystko działa. Tylko nie możesz się z nimi połączyć. BRAK CAN = BRAK MOŻLIWOŚCI WŁĄCZENIA SILNIKA -- Wrzuć tutaj jeszcze pełnego auto-scana. I jeszcze jedno-wymiana łącznika na inny też nic nie da?bo w nim jest gateway, a gdzieś na tym forum wyczytałem, że ktoś miał taki problem i wina leżała po stronie licznika.wymiana jego zazegnala problem
Artur8505 Opublikowano 5 godzin temu Autor Opublikowano 5 godzin temu 1 godzinę temu, P.Wiśnia napisał(a): Opisałem ci wszystko dokładnie. Chcesz szukaj i tak nic nie znajdziesz. A czego tutaj nie rozumieć, magistrala CAN służy do wzajemnego komunikowania się podzespołów. Na ten temat też się wypowiedziałem, nie oryginalne radio = brak sterowania z kierownicy. O tym też już pisałem, że jest to bez znaczenia. Błedy z MK sprawdzisz za pomocą linii K, a nie CAN. Wszystkie linie łączą się w liczniku, ale on nie jest problemem. Zostaw te CANY w spokoju, przecież sam napisałeś że wszystko działa. Tylko nie możesz się z nimi połączyć. BRAK CAN = BRAK MOŻLIWOŚCI WŁĄCZENIA SILNIKA -- Wrzuć tutaj jeszcze pełnego auto-scana. I jeszcze jedno.skoro nie mogę połączyć się z canami (łączę się tylko z abs), a z Mk łączy po linii k, to dlaczego próba łączenia z Mk zawiesza mi vcds?coś tam odczytuje sterownik, ale już w żadną nastawę nie wejdę
P.Wiśnia Opublikowano 5 godzin temu Opublikowano 5 godzin temu 11 minut temu, Artur8505 napisał(a): I jeszcze jedno.skoro nie mogę połączyć się z canami (łączę się tylko z abs), a z Mk łączy po linii k, to dlaczego próba łączenia z Mk zawiesza mi vcds?coś tam odczytuje sterownik, ale już w żadną nastawę nie wejdę Słaby kabel.
Artur8505 Opublikowano 4 godziny temu Autor Opublikowano 4 godziny temu 40 minut temu, P.Wiśnia napisał(a): Słaby kabel. Ostatnie pytanie do ciebie na tym forum i dziękuję bardzo za pomoc: czy jest możliwość że ktoś celowo zabezpieczył obd w celu nie dostanie się do diagnostyki samochodu?
P.Wiśnia Opublikowano 4 godziny temu Opublikowano 4 godziny temu 1 minutę temu, Artur8505 napisał(a): Ostatnie pytanie do ciebie na tym forum i dziękuję bardzo za pomoc: czy jest możliwość że ktoś celowo zabezpieczył obd w celu nie dostanie się do diagnostyki samochodu? Oczywiście że jest możliwość. Można np. zmienić ułożenie pinów lub wyjąc je całkowicie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się