Tomaszwa Opublikowano 4 Lutego Opublikowano 4 Lutego (edytowane) Witam Po wymianie wahaczy z tyłu i z przodu zbieżność ustawiona, ale niestety prawe koło z przodu ma kąt pochylenia poza zakresem 10'. Objawy są takie, że auto ściąga w prawo. Dodam, że przed wymianą wahaczy auto miało przekroczone kąty pochylenia po obu stronach, ale różnica był także 10'. Różnica kątów jest taka sama a mimo to ściąga. Zamiana kół nic nie dała. Objawy najbardziej widać powyżej 100 km/h. Wahacze lemforder . Czujnik kąta skrętu był kalibrowany. Ciśnienie w kołach sprawdzone. Moje pytanie brzmi co może być przyczyną ? Wadliwe wahacze? Błąd montażu? Czy wymiana zwrotnicy da gwarancje poprawy ? Z góry dzięki za pomoc i wskazówki Edytowane 4 Lutego przez Tomaszwa błędy
janusz75 Opublikowano 4 Lutego Opublikowano 4 Lutego przed naprawą zawieszenia (wymianą wahaczy) było Ok?..
krzychuG Opublikowano 4 Lutego Opublikowano 4 Lutego 51 minut temu, Tomaszwa napisał(a): Czy wymiana zwrotnicy da gwarancje poprawy ? Jeśli jest krzywa to tak, ale może być inna przyczyna, auta nie zawsze są dokładnie naprawione po przygodach. Kąty kół możliwe że dało by się troszkę zrównać przesuwając ramę pomocniczą, jeśli jest jeszcze pole manewru.
Tomaszwa Opublikowano 5 Lutego Autor Opublikowano 5 Lutego 22 godziny temu, janusz75 napisał(a): przed naprawą zawieszenia (wymianą wahaczy) było Ok?.. Raczej tak, delikatnie brało opony od środka, ale nie ściągało. Były tylko stuki od wyrobionych tulei dlatego zmieniłem wahacze.
Tomaszwa Opublikowano 5 Lutego Autor Opublikowano 5 Lutego 22 godziny temu, krzychuG napisał(a): Jeśli jest krzywa to tak, ale może być inna przyczyna, auta nie zawsze są dokładnie naprawione po przygodach. Kąty kół możliwe że dało by się troszkę zrównać przesuwając ramę pomocniczą, jeśli jest jeszcze pole manewru. Tylko zastanawia mnie to, że przed wymianą była ta sama różnica kątów i nie ściągało. Auto jest bezwypadkowe, oryginalny przebieg i lakier z udokumentowaną przeszłością. Mam to auto 8 lat, nalot ponad 400 tyś. km po trasach. Zawieszenie było oryginalne, także pierwsza wymiana. Pogadam z mechanikiem odnośnie przestawienia ławy. Z tego co kojarzę to mechanik twierdzi, że jak przestawi ławę to prawe koło polepszy się a lewe pogorszy się.
duzy616 Opublikowano 6 Lutego Opublikowano 6 Lutego Wykluczając błąd montażu. Uważam, że w pierwszej kolejności zwrotnica do wymiany. Napisz jakie wahacze wymieniłeś. Nie było tak, że przed naprawą auto latało po jezdni, a Ty bezwiednie korygowałeś. Teraz zawiecha sie usztywniła.
janusz75 Opublikowano 6 Lutego Opublikowano 6 Lutego pomiar jak i regulacja zbieżności oraz pochylenia koła to za mało, aby móc poprawnie zdiagnozować co może być przyczyną tzw. ściągania samochodu podczas jazdy... w większości przypadków winne są same opony, ciśnienie w kołach, blokowanie hamulca koła... ale z tego co piszesz to te elementy już wykluczyłeś, a problem powstał po naprawie zawieszenia... tym samym tutaj bym szukał winowajcę, podjedź do warsztatu który wykonywał usługę i niech jeszcze raz wszystko przejrzy na spokojnie... i jeśli wg. Nich wszystko będzie Ok... to poproś, aby wykonali pełny pomiar geometrii zawieszenia... wraz z wyprzedzeniem osi sworznia zwrotnicy jak i pomiar przesunięcia kół, bo to głównie te parametry odpowiadają za tzw. ściąganie samochodu... jeśli będziesz miał wydruk pełnej geometrii, to wrzuć go tutaj... 1
Tomaszwa Opublikowano 6 Lutego Autor Opublikowano 6 Lutego 8 godzin temu, janusz75 napisał(a): pomiar jak i regulacja zbieżności oraz pochylenia koła to za mało, aby móc poprawnie zdiagnozować co może być przyczyną tzw. ściągania samochodu podczas jazdy... w większości przypadków winne są same opony, ciśnienie w kołach, blokowanie hamulca koła... ale z tego co piszesz to te elementy już wykluczyłeś, a problem powstał po naprawie zawieszenia... tym samym tutaj bym szukał winowajcę, podjedź do warsztatu który wykonywał usługę i niech jeszcze raz wszystko przejrzy na spokojnie... i jeśli wg. Nich wszystko będzie Ok... to poproś, aby wykonali pełny pomiar geometrii zawieszenia... wraz z wyprzedzeniem osi sworznia zwrotnicy jak i pomiar przesunięcia kół, bo to głównie te parametry odpowiadają za tzw. ściąganie samochodu... jeśli będziesz miał wydruk pełnej geometrii, to wrzuć go tutaj... Masz rację , tak zrobię. Dzięki za wskazówki.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się