Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[INNE] Czyszczenie turbinki - jakie części potrzebne (1.9 AHF) ?


Grzegorz76

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jakich części będę potrzebował chcąc wyczyścić turbinkę w w/w silniku? Pozdrawiam. :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przede wszystkim dobrych kluczy i uszczelek, czytaj posty kolegi stopi odnośnie samego demontażu i kolego daniel.wro (na dole strony - linki z czyszczenia):

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1091794-60.html

za A3 się bierzesz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przede wszystkim dobrych kluczy i uszczelek, czytaj posty kolegi stopi odnośnie samego demontażu i kolego daniel.wro (na dole strony - linki z czyszczenia):

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1091794-60.html

za A3 się bierzesz ?

Nie wiem czy powinienem to głośno mówić, ale za Golfa IV

Dzięki piękne za link

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy powinienem to głośno mówić, ale za Golfa IV

na jedno wychodzi - to samo dojście - ja też śmigam Golfem 4 - ale się nie obrażam :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, myślałem, że tutaj będzie mniej roboty niż w 2.5. Ups, myliłem się ;)

Nie chcę głośno mówić bo to forum Audi a nie dlatego, że Golf to obciach czy coś w tym stylu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, myślałem, że tutaj będzie mniej roboty niż w 2.5. Ups, myliłem się wink

ha ha ! gorsze dojście co ? ale życzę powodzenia i uwaga na króciec przewodu doprowadzenia oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taaa:) Jest mała masakra, aleeee myślę, że poradzę... No ten przewód jakiś pechowy, będę uważać... A tak wogóle to może powiem dlaczego czyszczę..., auto wpada w notlauf, turbina przeładowuje zamiast żądanego 1900 z kawałkiem, tłoczy 2300.Poza tym ruch sztangi to jakieś 0,5cm a powinno być ok 1,5-2,0cm. Zastanawiałem się nad przyczyną zafajdania się kierownic i myślę, że znalazłem. Otóż czujnik temp płynu chłodzącego zdechł i pokazywał cały czas 60stopni - VAG gr.007 (na liczniku 90), ECU sądził, że przez cały czas auto jest niedogrzane i pewnie auto chodziło na mapie na zimny silnik, pewnie dostawał więcej paliwa i naodkładało się w turbince sporo badziewia. Tak to sobie wyobrażam, jeżeli jestem w błędzie to proszę mnie poprawić ;):hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Podpinam sie do pytania o powód zasyfiania kierownic. Czyściłem swoje jakieś pół roku temu i wczoraj musiałem powtórzyć zabieg. Może to mieć związek ze zwiekszoną mocą?? A może paliwo albo olej??

Pozdroo..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też jestem bardzo ciekawy jaka jest przyczyna gromadzenia się syfu na kierownicach turbo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdźcie termostaty oraz czujnik temperatury płynu chłodzącego - jaką temp pokazuje na Vagu (gr 007). W tym AHF termostat był zdechły i silnik cały czas chodził na otwartym obiegu, a druga sprawa to czujnik pokazywał dyrdymały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

łopatki zmiennej geometrii w końcu w każdym TDI wyposażonym w turbinę VNT się zapieką - to tylko kwestia czasu pomimo, że będziemy regularnie silnik przeganiali na wysokich obrotach, spalaniu ropy towarzyszy wydzielanie się sadzy a im tej sadzy więcej się wydziela (z powodu np. lejących wtrysków, braku odpowiedniej ilości powietrza i niecałkowitego dopalenia mieszanki) tym większe ryzyko zapieczenia kierownic. Sygnałem, że coś jest nie tak z prawidłowym spalaniem mieszkanki paliwowo-powietrznej jest to, że po czyszczeniu łopatek i pierścienia zmiennej geometrii turbiny jest ponowne zapiekanie się VNT po bardzo krótkim czasie np. po miesiącu lub paru miesiącach od poprzedniego czyszczenia (pod warunkiem, że jej czyszczenie było przeprowadzone prawidłowo z odpowiednią polerką gładzi pierścienia i krawędzi łopatek).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbinka wyczyszczona i pięknie śmiga. Chciałbym napisać słówko o odkręceniu przewodu smarowania turbiny - tego co go autor w/w opracowania ukręcił. Tam potrzeba 2 kluczy 17... i autor w/w opracowania nie wiedział jak złapać kluczem nakrętkę kontrującą. Odpowiadam - normalnym kluczem napewno się nie dojdzie, trzeba kombinować... ja wziąłem kątówkę, starą siedemnastkę i przyciąłem jej "uszy" i pasowała idealnie ;) Pozdrawiam :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...