Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Serwisowanie w ASO vs poza ASO


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hejka,

Zastanawia mnie pakiet przeglądów na 60 miesięcy:

image.thumb.png.fc9640231e20b12bb1a223656231ef71.png
Pakiet przeglądów serwisowych Audi 2 przeglądy + 2 wymiany oleju / 60 miesięcy
8700 PLN
Opis
Pakiet Przeglądów Serwisowych Audi zawiera prace serwisowe:
- Przegląd serwisowy x2
- Wymiana oleju x2
Jako, że to są tylko 2 wymiany oleju więc to na pewno nie starczy na 60 miesięcy.

W takim razie może warto serwisować poza ASO. Rodzi się pytanie, czy taki temat jest Wam znany, dużo taniej wychodzi?
Czy bardzo wówczas producent jest oporny jeżeli auto ulega poważnej usterce i trzeba skorzystać z naprawy gwarancyjnej?

pozdrowienia
y

Opublikowano

no poza ASO bedzie oczywiscie taniej. Dodatkowo dobry warsztat automatycznych skrzyn wymieni Ci tez filtry w mechatronice - jezeli to S-tronic (ASO tego nie robi).

 

Opublikowano

Kolega ma chyba Tiptronic w opisie auta. Powiem tak: drogo jak szlag, jak masz auto po gwarancji to nie ma sensu, ostatnio za wymianę oleju w co prawda S-tronicu i przegląd bez wymiany oleju silnikowego zapłaciłem ok 3.700 zł. Za olej i filtry ceny są dwa razy wyższe od rynkowych, robota od 650 do nawet 775 zł/h. 

Opublikowano

Tak, myślę o zakupie kolejnego nowego auta.

Ten pakiet przeglądów wyglądał sensownie bo 60 miesięcy ale to pewnie jakaś ściema bo 2 wymiany oleju to nawet przy obecnych zawyżonych standardach na 5 lat nie wystarczy.

Olej do wymiany też tylko w S-tronic'u, więc z ZFie pewnie również nie wymienią w pakiecie.

Opublikowano
27 minut temu, yata napisał(a):

Olej do wymiany też tylko w S-tronic'u, więc z ZFie pewnie również nie wymienią w pakiecie.

Audi nie przewiduje wymiany oleju w Tiptronicu

Opublikowano (edytowane)

W okresie gwarancyjnym moim zdaniem tylko w ASO. Poza okresem gwarancyjnym już każdy musi sam zdecydować, co jest mu ważne. Argumenty za, to oczywiście pełna dokumentacja w ASO, co jak wiemy prawie każdy chciałby przy kupnie pojazdu mieć udokumentowane wszystkie serwisy najlepiej w ASO, bo wszędzie to sprawdzisz. Tak to narzekają na ASO, że oni tam nic nie potrafią i ich pojazdy widzą ASO tylko przejazdem, albo tylko jak ktoś im wjedzie w d..ę, bo koszty pokrywa ubezpieczyciel sprawcy.  Odzywają się wtedy głosy "oddaj do ASO". 

Po ponad 16 latach jazdy Audi i serwisowania w ASO, nawet poza okresem gwarancyjnym, zebrałem doświadczenie, że serwisowanie tam w okresie poza gwarancyjnym może, ale nie musi, się opłacać. Nie wiem jak w PL ale w Niemczech istnieje coś takiego jak Kulanz, czyli dobra wola producenta. Z doświadczenia wiem, że serwisując auto w ASO, tak mniej więcej do 7 lat od daty produkcji, możesz w razie konieczności naprawy poprosić właśnie o Kulanz. ASO wtedy rozpatruje prośbę kierując się właśnie tym, jak i gdzie auto było serwisowane i przy pozytywnym rozpatrzeniu prośby (w zależności od wieku i nalotu auta) przejmują część kosztów naprawy.

 

Argumentem przeciw, jest tak jak już wyżej napisane serwis skrzyni i to obojętnie czy s-tronic czy tiptronic jak w Twoim i moim przypadku. ASO nie wymienia wszystkiego przy serwisie s-tronic, a wymiany oleju w tiptonic nie przewidują w ogóle. Dlatego radzę skrzynie serwisować w dobrym warsztacie i tak przy tiptronic powinno wykonać się dynamiczną wymianę oleju między 80-120 kkm, tak przewiduje producent skrzyni ZF.

 

 

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

Przeglądy są co 30 tysi, pierwszy przegląd kosztuje coś koło 1,5 - 2k, chyba że przywieziesz swój olej to wtedy koło 1k, a drugi przy s-tronicu i wymianie w nim oleju koło 4,5 k więc nie widzę tu żadnej oszczędności. Moim zdaniem nie ma to sensu płacić im kilka lat do przodu. A co będzie jak sprzedasz auto, ukradną albo rozbijesz? Kasa pójdzie się kochać :)

Opublikowano (edytowane)
58 minut temu, Lovely Man napisał(a):

Przeglądy są co 30 tysi

Ja robię raz w roku lub najpóźniej po max. 15 kkm. Najczęściej jest to u mnie ok. 12 kkm. Zgadza się, zainwestowanych w ten sposób pieniędzy nigdy przy sprzedaży auta nie odzyskasz, dlatego każdy musi sam rozważyć sens. Ja tak zawsze robiłem i tak już chyba pozostanie. Nigdy nie miałem za to problemu że sprzedażą auta:wink:

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

Olej też zmieniam co 10-15 kkm ale piszemy o wymaganych przeglądach w AUDI

Opublikowano

Ale to nie ma w sumie znaczenia. Jeżeli klient sobie życzy wymianę co 15 kkm, to tak też robią bez problemu. Pomimo tego, że producent przewiduje LL co 30 kkm. Nigdy nie miałem z tym problemu, umawiam się na termin, odstawiam auto i tyle. Robią co zlecam, płacę i odbieram:wink:

Opublikowano

U mnie jest lepszy serwis, robią tylko oleje, zawsze do nich jest kolejka, ale robią na poczekaniu, mają kilka stanowisk i sprzedają hektolitry oleju, cena za wymianę niewiele wyższa od ceny samego oleju, więc jade autem na gwarancji, odsysają olej przez bagnet i zalewają za kilka stówek  :) Olej nowy, auto zadowolone, serwis audi mniej ;)

Opublikowano
Godzinę temu, Lovely Man napisał(a):

U mnie jest lepszy serwis, robią tylko oleje, zawsze do nich jest kolejka, ale robią na poczekaniu, mają kilka stanowisk i sprzedają hektolitry oleju, cena za wymianę niewiele wyższa od ceny samego oleju, więc jade autem na gwarancji, odsysają olej przez bagnet i zalewają za kilka stówek  :) Olej nowy, auto zadowolone, serwis audi mniej ;)

A co się stanie jak spuszczą olej przez śrubę spustową?

Opublikowano

Będzie spuszczony zamiast wyssany ;) Jadę autem na gwarancji, lepiej nie zostawiać śladów :)

Opublikowano

Dyrektywa unijna GVO znosi monopol ASO na przeglądy gwarancyjne. Czynności serwisowe muszą być wykonane zgodnie z procedurami producenta na oryginalnych częściach, ale tutaj ustawodawcy również zastosowali okienko bo można np filtr oleju zastosować Mahle albo Mann, ale lepiej nie kusić i zostać na czas gwarancji przy częściach ORI. Chyba już w 10 autach zmieniałem olej po docierce i dwa razy same filtry na mechatronice w stronicu bo wielcy fachowcy w ASO boją się 11 śrubek odkręcić. Co do późniejszych wizyt tych aut w ASO czy to na przeglądy okresowe czy na jakieś doraźne naprawy gwarancyjne to mechanicy mieli to albo totalnie w pompie albo sami chwalili że dobrze że po 1000 km zlało się ten brokat.

Opublikowano
6 minut temu, matekboss napisał(a):

wielcy fachowcy w ASO boją się 11 śrubek odkręcić

Nie wiem dlaczego kolego musisz krytykować pogardliwie pracowników. Takie są wytyczne jakie producent nakłada na serwisantów. Nie jest to przewidziane i każdy to wie. Nie boją się tylko im nie wolno robić samowolek. Dobrze o tym wiesz i nie widzę tu powodu do podważania kompetencji tam pracujących. 

Opublikowano

A po jakim przebiegu zalecacie zmienić olej w nowym 2.0 TDI 204 KM? 

Opublikowano
1 minutę temu, Lovely Man napisał(a):

A po jakim przebiegu zalecacie zmienić olej w nowym 2.0 TDI 204 KM? 

Po 1500 km pierwszy raz potem co 10,12.

11 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Nie wiem dlaczego kolego musisz krytykować pogardliwie pracowników. Takie są wytyczne jakie producent nakłada na serwisantów. Nie jest to przewidziane i każdy to wie. Nie boją się tylko im nie wolno robić samowolek. Dobrze o tym wiesz i nie widzę tu powodu do podważania kompetencji tam pracujących. 

Może mamy różne doświadczenia jeśli chodzi o ASO, nie wiem jaki jest poziom wiedzy pracowników w Poznaniu albo Szczecinie tudzież Krakowie, ale w mojej okolicy na flance wschodniej mistrz serwisu kontaktuje się z bardzo ogarniętym "prywaciarzem" mechanikiem z grupy VW i pyta się jak to naprawić bo siedzą już kilka godzin i nie mogą dojść co i jak, a on im daje rozwiązanie w 15 minut, nie mówię że to źle bo sam bardzo często wiszę na telefonie z tymże człowiekiem i w końcu słyszę w słuchawce: "daj mi tego głąba". Co do tych nieszczęsnych filtrów w skrzyniach rozmawiamy tu o autach za grube setki tysiące zł a nie jakiejś Dacii albo innym BYD, serwis sam powinien wyjść na przeciw i dać wybór klientowi zmieniać czy nie, bo jeśli potrafią zmienić UPG to wymiana tych filtrów jest co najmniej śmieszną robotą.

Opublikowano

Każdy z nas ma inne doświadczenia z ASO i może zapewne tak pozytywne, jak i negatywne przykłady przytoczyć. Ja akurat w obecnym ASO jestem zadowolony i nie mogę narzekać na brak kompetencji pracowników. Długowieczność pojazdów nie leży w interesie producenta, dlatego jest jak jest z wytycznymi serwisowania. Najlepszym przykładem są właśnie skrzynie biegów. Tiptronic jest zalany dożywotnim olejem i każdy z nas wie, że to absurd. Pracownicy jednak nie są tu winni muszą stosować się do tego, co im producent nakazuje.

Opublikowano

Faktycznie może lekko przesadziłem z tymi wielkimi fachowcami z ASO, ale wpienia mnie że po prostu z ludzkiej przyzwoitości nie puściłbym auta naprawionego w 70% mając tego świadomość bo części są od ręki itd. Niedługo to będą wciskać ludziom kit że oleju to się w ogóle nie zmienia tylko dolewa, taka nowa procedura. Mieli problem z poborem oleju to cyk norma 1l/1000km i elo, nawet ludzie którzy swoją wiedzę o motoryzacji oceniali w skali 1-10 na -2 twierdzili że to bardzo duży pobór.

Opublikowano
7 minut temu, matekboss napisał(a):

ale wpienia mnie że po prostu z ludzkiej przyzwoitości nie puściłbym auta naprawionego w 70% mając tego świadomość bo części są od ręki itd.

Dlatego najrozsądniejszym wyborem jest serwisowanie skrzyni w dobrym zakładzie poza ASO:wink:

U mnie w niedalekiej przyszłości planuję dynamiczną wymianę oleju  w tiptronicu, bo 95 kkm stuknęło i szukam już warsztatu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...