marek1224 Opublikowano 27 Marca Opublikowano 27 Marca Witam, mam problem z filtrem DPF. Audi A6 c7 2.0 TDI 190km 175000tys przebiegu, auto wypala DPF między 600-800km i trawa to dość długo, obroty silnika na ok 1000, trwało ponad godzinę i się nie wypalił wyskoczył komunikat awaria filtra cząstek stałych, po przejechaniu około 25 km na wyższych obrotach błąd zniknął, tak się dzieje co każde wypalanie. Co może być tego przyczyną? Czy czyszczenie filtra pomoże?
Muskel1 Opublikowano 27 Marca Opublikowano 27 Marca Na podstawie podanych przez Ciebie informacji otrzymałeś powyżej adekwatna odpowiedź. Skąd kolego wyobrażasz sobie mamy to wiedzieć skoro: - nie wiadomo jaki masz kod silnika (w profilu widnieje kod 1B co jest absurdem). Były dwa 190 konne silniki w C7 - nie wrzuciłeś protokołu diagnozy (auto-scanu) - nie wiadomo jaki przebieg - nie wiadomo jakie masz wartości popiołu olejowego - nie wiadomo jakie masz wartości sadzy (zmierzonej i obliczonej) - nie wiadomo jakie masz wartości z czujników temp. spalin
marek1224 Opublikowano 27 Marca Autor Opublikowano 27 Marca Przebieg napisałem w pytaniu 175000, jutro zrobię scan komputerem diagnostycznym, myślisz że może to być przyczyną któregoś czujnika ?
Muskel1 Opublikowano 27 Marca Opublikowano 27 Marca Możemy kilka stron o możliwych przyczynach pisać. Przedstaw fakty to krąg się zawęży.
dekiel 13 Opublikowano 27 Marca Opublikowano 27 Marca Filtr może sie kończyć z zapełnieniem ale chłodniczka EGR to juz jest pełna a to z kolei sprawdzisz po jej wyjęciu. Po za tym napisałeś że wypalanie przy około 1000 obrotów , to na wolnych wypalałeś ?
marek1224 Opublikowano 15 godzin temu Autor Opublikowano 15 godzin temu Odświeżenie tematu, komputer wskazywał 14g zapełnienia, kod silnika CNHA 3 komputery próbowały wywołać wypalenie to odrazu wywalało błąd że przerywa wypalanie DPF dla bezpieczeństwa, oraz jeden komputer wskazał że jest za niska temperatura spalin przed DPF już nie wiem co z tym robić, miał ktoś podobny problem?
Muskel1 Opublikowano 15 godzin temu Opublikowano 15 godzin temu 6 minut temu, marek1224 napisał(a): komputer wskazywał 14g 14g czego? O jakiej wartości mowa?
marek1224 Opublikowano 15 godzin temu Autor Opublikowano 15 godzin temu 5 minut temu, Muskel1 napisał(a): 14g czego? O jakiej wartości mowa? Obliczona wartość sadzy 14g Zmierzona wartość sadzy 2.56 Kilometry od ostatniego wypalania 658km
Muskel1 Opublikowano 15 godzin temu Opublikowano 15 godzin temu Jaki przebieg? Jaka wartość popiołu olejowego?
marek1224 Opublikowano 15 godzin temu Autor Opublikowano 15 godzin temu 6 minut temu, Muskel1 napisał(a): Jaki przebieg? Jaka wartość popiołu olejowego? 179000km Wartość popiołu 0.07
marek1224 Opublikowano 15 godzin temu Autor Opublikowano 15 godzin temu 5 minut temu, Muskel1 napisał(a): 0,07 czego? g? l? 0.07l sorki
marek1224 Opublikowano 15 godzin temu Autor Opublikowano 15 godzin temu 10 minut temu, marek1224 napisał(a): 0.07l sorki Miałem nawet sprawdzony sterownik czy nic nie było kombinowane przez poprzedniego właściciela i wszystko jest ok oryginał, z wróżeń mechanika może to być chłodnicza egr
Muskel1 Opublikowano 15 godzin temu Opublikowano 15 godzin temu Przede wszystkim, jeżeli czujnik temperatury spalin ma usterkę lub pokazuje głupoty, to regeneracja dpf nie zostanie zainicjalizowana, lub zostanie przerwana, właśnie ze względów bezpieczeństwa, żeby Ci auto nie stanęło w płomieniach. Ogarnij to na początek i kup sobie czujnik temp. spalin i tylko oryginalny i tylko z ASO. Wartość popiołu olejowego wydaje się trochę za niska do tego przebiegu.
marek1224 Opublikowano 14 godzin temu Autor Opublikowano 14 godzin temu 3 minuty temu, Muskel1 napisał(a): Przede wszystkim, jeżeli czujnik temperatury spalin ma usterkę lub pokazuje głupoty, to regeneracja dpf nie zostanie zainicjalizowana, lub zostanie przerwana, właśnie ze względów bezpieczeństwa, żeby Ci auto nie stanęło w płomieniach. Ogarnij to na początek i kup sobie czujnik temp. spalin i tylko oryginalny i tylko z ASO. Wartość popiołu olejowego wydaje się trochę za niska do tego przebiegu. Trudny dostęp jest do tego czujnika?
Muskel1 Opublikowano 14 godzin temu Opublikowano 14 godzin temu Jest więcej niż jeden czujnik i są one umieszczone w różnych miejscach. Najpierw musisz zlokalizować, który to czujnik i dopiero sprawdzić gdzie siedzi.
marek1224 Opublikowano 14 godzin temu Autor Opublikowano 14 godzin temu 6 minut temu, Muskel1 napisał(a): Jest więcej niż jeden czujnik i są one umieszczone w różnych miejscach. Najpierw musisz zlokalizować, który to czujnik i dopiero sprawdzić gdzie siedzi. Żeby procedura wypalania się rozpoczęła przez komputer musi być uzyskana temperatura spalin 160stopni u mnie pokazywało 150 po dodaniu gazu po chwili wzrosła ale jak odpuściłem to praktycznie od razu spadła na 150
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się