Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Długie wypalanie filtra DPF w Audi A6 C7 2.0 TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam problem z filtrem DPF. Audi A6 c7 2.0 TDI 190km 175000tys przebiegu, auto wypala DPF między 600-800km i trawa to dość długo, obroty silnika na ok 1000, trwało ponad godzinę i się nie wypalił wyskoczył komunikat awaria filtra cząstek stałych, po przejechaniu około 25 km na wyższych obrotach błąd zniknął, tak się dzieje co każde wypalanie. Co może być tego przyczyną? Czy czyszczenie filtra pomoże?

Opublikowano

Szklana kula mówi, że jest jakiś problem...

Opublikowano

Co może być przyczyną?

 

Opublikowano

sprawdź błędy i jaki jest stan zapełnienia filtra

Opublikowano

Na podstawie podanych przez Ciebie informacji otrzymałeś powyżej adekwatna odpowiedź.

 

Skąd kolego wyobrażasz sobie mamy to wiedzieć skoro:

- nie wiadomo jaki masz kod silnika (w profilu widnieje kod 1B co jest absurdem). Były dwa 190 konne silniki w C7

- nie wrzuciłeś protokołu diagnozy (auto-scanu)

- nie wiadomo jaki przebieg

- nie wiadomo jakie masz wartości popiołu olejowego

- nie wiadomo jakie masz wartości sadzy (zmierzonej i obliczonej)

- nie wiadomo jakie masz wartości z czujników temp. spalin

 

 

Opublikowano

Przebieg napisałem w pytaniu 175000, jutro zrobię scan komputerem diagnostycznym, myślisz że może to być przyczyną któregoś czujnika ?

Opublikowano

Możemy kilka stron o możliwych przyczynach pisać. Przedstaw fakty to krąg się zawęży.

Opublikowano

Filtr może sie kończyć z zapełnieniem ale chłodniczka EGR to juz jest pełna a to z kolei sprawdzisz po jej wyjęciu.

Po za tym napisałeś że wypalanie przy około 1000 obrotów , to na wolnych wypalałeś ?

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Odświeżenie tematu, komputer wskazywał 14g zapełnienia, kod silnika CNHA 3 komputery próbowały wywołać wypalenie to odrazu wywalało błąd że przerywa wypalanie DPF dla bezpieczeństwa, oraz jeden komputer wskazał że jest za niska temperatura spalin przed DPF już nie wiem co z tym robić, miał ktoś podobny problem?

Opublikowano
6 minut temu, marek1224 napisał(a):

komputer wskazywał 14g

14g czego? O jakiej wartości mowa?

Opublikowano
5 minut temu, Muskel1 napisał(a):

14g czego? O jakiej wartości mowa?

Obliczona wartość sadzy 14g

Zmierzona wartość sadzy 2.56

Kilometry od ostatniego wypalania 658km

Opublikowano

Jaki przebieg?

Jaka wartość popiołu olejowego?

Opublikowano
6 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Jaki przebieg?

Jaka wartość popiołu olejowego?

179000km

Wartość popiołu 0.07

Opublikowano

0,07 czego? g? l?

Opublikowano
5 minut temu, Muskel1 napisał(a):

0,07 czego? g? l?

0.07l sorki 

Opublikowano
10 minut temu, marek1224 napisał(a):

0.07l sorki 

Miałem nawet sprawdzony sterownik czy nic nie było kombinowane przez poprzedniego właściciela i wszystko jest ok oryginał, z wróżeń mechanika może to być chłodnicza egr

Opublikowano

Przede wszystkim, jeżeli czujnik temperatury spalin ma usterkę lub pokazuje głupoty, to regeneracja dpf nie zostanie zainicjalizowana, lub zostanie przerwana, właśnie ze względów bezpieczeństwa, żeby Ci auto nie stanęło w płomieniach. Ogarnij to na początek i kup sobie czujnik temp. spalin i tylko oryginalny i tylko z ASO.

 

Wartość popiołu olejowego wydaje się trochę za niska do tego przebiegu.

Opublikowano
3 minuty temu, Muskel1 napisał(a):

Przede wszystkim, jeżeli czujnik temperatury spalin ma usterkę lub pokazuje głupoty, to regeneracja dpf nie zostanie zainicjalizowana, lub zostanie przerwana, właśnie ze względów bezpieczeństwa, żeby Ci auto nie stanęło w płomieniach. Ogarnij to na początek i kup sobie czujnik temp. spalin i tylko oryginalny i tylko z ASO.

 

Wartość popiołu olejowego wydaje się trochę za niska do tego przebiegu.

Trudny dostęp jest do tego czujnika?

Opublikowano

Jest więcej niż jeden czujnik i są one umieszczone w różnych miejscach. Najpierw musisz zlokalizować, który to czujnik i dopiero sprawdzić gdzie siedzi.

Opublikowano
6 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Jest więcej niż jeden czujnik i są one umieszczone w różnych miejscach. Najpierw musisz zlokalizować, który to czujnik i dopiero sprawdzić gdzie siedzi.

Żeby procedura wypalania się rozpoczęła przez komputer musi być uzyskana temperatura spalin 160stopni u mnie pokazywało 150 po dodaniu gazu po chwili wzrosła ale jak odpuściłem to praktycznie od razu spadła na 150 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...